SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Slutljudämpare?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Pernu
    Deltagare

Hej!

Är sugen på lite mullrigare ljud ur flat4:an, sitter idag 3″ hela vägen med downpipe men ljuddämparen är tyvärr enligt mitt tycke lite tyst så vad rekommenderar ni som kan för att det ska låta mer?
      Duger det att köpa från tex ridetech eller ska man köpa märkesgrejer?

mvh/ Pernu

Mod Edit: Sponsorer håller sig i sin avdelning.

Tommy_wiklund
      Deltagare

köp som jag ifrån Street Power…bra killar att göra affärer ifrån…köpte deras ”GTR” system lr va det kallas o är hel nöjd med det än så länge 😉

mvh Tommy

b20mannen
        Deltagare

Du kan ju skaffa dig en Blitz NUR SPEC S som är en slutdämpare som i alla fall passar ”bolt on” mot original avgasrör.

http://www.blitz-uk.co.uk/images/products/variantimages/main/MS2010_L.jpg

Röret är 80 mm, och utblåset är 114.3 mm, vilket borde klassa dig som ”streetracer”. 😉

Eller så gör du som jag. Svetsade dit en fet men billig ’noname’ rostfri japsdämp med 107 mm utblås på originalröret. 🙂

lunkan
          Deltagare

Kör själv med Blitz system o 3″ DP o man kan nog inte få det att låta mer än så, nästan lite för mycket tycker man ibland men då finns det en insatts som skruvas fast i slutdämparen o det blir avsevärt mycket tystare 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.