• Detta ämne har 2 svar, 1,001 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av enuk.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    enuk
    Deltagare

Kopplade in en baslåda med steg i går var skitnöjd tills det var dax att åka hem, då märkte jag att bas lådan bara funkar när man har tändningen i radioläge, dvs när motorn är igång har jag ingen bas.

Kollade fall steget stängde av sig när motorn var igång (det skulle isf vara en felkopplad remote)
      men så var inte fallet.

Var nyss ut å mätte med multimetern och jag har bra med ström in i steget hela tiden.

Jordningen verkar inte heller vara problemet.
      Så nu har jag ingen aning om vad det kan vara.

Har ni några tips att ge mig?

Mvh
      Fredrik

EDIT: Efter lite mera tid vid google och mera ringande till vänner om tips så snubblade jag över ett tips om att stänga av stereon och slå på den igen efter att man startat motorn, detta funkade faktiskt så jag antar att steget får en strömspik som sätter steget i protection läge.
      Så jag antar att en kondensator måste införskaffas för att jämna ut det hela.

Simon.x
      Deltagare

Kopplade in en baslåda med steg i går var skitnöjd tills det var dax att åka hem, då märkte jag att bas lådan bara funkar när man har tändningen i radioläge, dvs när motorn är igång har jag ingen bas.

Kollade fall steget stängde av sig när motorn var igång (det skulle isf vara en felkopplad remote)
        men så var inte fallet.

Var nyss ut å mätte med multimetern och jag har bra med ström in i steget hela tiden.

Jordningen verkar inte heller vara problemet.
        Så nu har jag ingen aning om vad det kan vara.

Har ni några tips att ge mig?

Mvh
        Fredrik

EDIT: Efter lite mera tid vid google och mera ringande till vänner om tips så snubblade jag över ett tips om att stänga av stereon och slå på den igen efter att man startat motorn, detta funkade faktiskt så jag antar att steget får en strömspik som sätter steget i protection läge.
        Så jag antar att en kondensator måste införskaffas för att jämna ut det hela.

Hej

Detta har jag aldrig vart med om det du skriver om 😉

Se över hur du har kopplat bakom stereon så du har kopplat rätt. d—0.o—b

Radioläge startar stereon som startar steget via utgående remote (Om du vill att allt ska stängas av då du tar ut nyckelen)
        Detta är STD montering. (För att inte dränera batteriet om du glömmer att stänga av stereon)

Ang, Kondensator så är dessa till för att släppa ut snabbare ström till steget men dessa sätter man på den fasta + matningen mellan steg och batteri. (denna har konstant ström)

Jag fattar inte vad denna ska hjälpa den med Ang det du skriver om ??

//Simon

enuk
        Deltagare

min tanke med kondensatorn var att den skulle “jämna” ut ström kurvan, så att slutsteget inte får den strömspik som gör att det sätter sig i Protection läge.

Ska ta och kolla över dragningen av remoten igen. Får se om det kan vara nått dumt med den dragningen.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.