SSC Allmänt snack Allmänt småprat SM GULD !!!!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Yesssssssss, äntligen fick vara med att uppleva en vinst efter ha fått se 4 j-vla final försluster x(

Hade svårt att äntligen fatta att MODO vann matchen mot Linköping i Lördags.

Måste även tacka Linköping för fint motstånd och bra hockey,
      Yonaz det kommer fler chanser 😉

Liten film från festen i går 😀
      http://oatv.abcdn.net.n1.abcdn.net/_abPlayer/abPlayer.html?path=oatv.abcdn.net/Sport&playindex=0&offset=0&volume=50&quality=750

Klasagasa
      Deltagare

App app app…
        Linköping vann…

I mitt huvud!!!

Grattis till vinsten då x(

Dålig förlorare? Vem? Jag? Nä…

Kvarnis
        Deltagare

Tackar 🙂

Vet som sagt hur jävla bittet det är att förlora en final …jag har varit på 4 tidiagre sägs det… jag har dock förträngt allt….:o

/Kvarnis…hyfsat nykter i dag :+

Niklas
          Deltagare

Hockey? Vad är det? Går det att äta? 😛

Kvarnis
            Deltagare

Hockey? Vad är det? Går det att äta? 😛

Väntade inte att du skulle förstå vad det är heller 😉 😀

STIred
              Deltagare

Synd man kommer hem en vecka försent… Iofs kanske fest fotfarande då 😀

/r

simo
                Deltagare

Va F_N, har Färjestad åkt ut!?

/U

Janne248
                  Deltagare

Håller med Kvarnis!

YES, SM Guld

Synd det inte var 1994-1995 när man bodde i Ö-vik. Men men …

alrik
                    Deltagare

1999 var ett år man kommer ihåg med glädje som brynäsare 😉

/Mikael

bageera
                      Deltagare

Ursäkta ett litet sidospår men:

Konstigt…
                        Som Malmöbo så HATADE jag o flera med mig Peter Forsberg(Eller rättare sagt drömde mardrömmar om honom.) på den tiden han o hans gäng spelade final mot Malmö.
                        Han var för bra.
                        Men nu när den finalen tidsmässigt nästan är preskriberad och förpassad till historien så är det snudd på att man önskar att Modo faktiskt hade lyckats ta Malmö den där gången. Det hade blivit en bättre story helt enkelt. Karl var ju nära att besegra Malmö på ”egen” hand. Vi upplevde det som Foppa mot Malmö, även om det kanske inte var så schysst mot hans lagkompisar.
                        Sista matchen spelade han ju för f-n nästan hela sista perioden! Och andra sidan hade man inte fått se den äkta ilska han gav uttryck för efteråt 🙂

Grattis till guldet! Det var er tur nu!

Kvarnis
                        Deltagare

ang.94 så känns det lite som för Linköping med tanke på den säsongen som dom har haft med nästan kvalspel till sm-final

Håller med dig att det va´r Fopppa mot Malmö som hade ett riktigt stjärn gäng.

Var en hel del spelare från årets trupp som var ungtuppar på den tiden 😀

Man får väl se om Foppa kommer tillbaka nästa år…, Modo har då klart med två toppspelare till som inte är officiellt än 😉

Kvarnis
                          Deltagare

Synd man kommer hem en vecka försent… Iofs kanske fest fotfarande då 😀 /r

Det blir feat i 2 veckor har dom lovat 😀

bageera
                            Deltagare

Jag har en hel amerikanska o kanadensiska kunder. Det blir en hel del hockeysnack när man träffar dem, speciellt när man är i Kanada där ”alla” snackar hockey, och där svenska spelare verkar stå högt i kurs. Var bl a i Vancouver när det precis konstaterats att NHL-spelarna skulle strejka.

När jag berättade vilket lag Modo kunna skulle tänkas få ihop (Foppa, Näslund, Sedinarna, Sundström mm mm) om alla fd Modo-spelare i NHL beslutade sig för att spela för sin moderklubb under strejken, så stod dom med gapande munnar och var kraftigt impade, uttryck som ”holy ####” kom fram.
                              Dom började ivrigt snacka om vad en sådan lineup skulle kunna tänkas kosta om man skulle köpa ihop den i NHL, samt om det fanns någon kanal hos dem som skulle visa elitserien 🙂

STIred
                              Deltagare

Det blir feat i 2 veckor har dom lovat 😀

Jaa fan va gott var länge sen man fick festa ordentligt, ska bli göööttt elllerererererer 😀

/r

Kvarnis
                                Deltagare

Jag har en hel amerikanska o kanadensiska kunder. Det blir en hel del hockeysnack när man träffar dem, speciellt när man är i Kanada där ”alla” snackar hockey, och där svenska spelare verkar stå högt i kurs. Var bl a i Vancouver när det precis konstaterats att NHL-spelarna skulle strejka. När jag berättade vilket lag Modo kunna skulle tänkas få ihop (Foppa, Näslund, Sedinarna, Sundström mm mm) om alla fd Modo-spelare i NHL beslutade sig för att spela för sin moderklubb under strejken, så stod dom med gapande munnar och var kraftigt impade, uttryck som ”holy ####” kom fram. Dom började ivrigt snacka om vad en sådan lineup skulle kunna tänkas kosta om man skulle köpa ihop den i NHL, samt om det fanns någon kanal hos dem som skulle visa elitserien 🙂

Dom spelade gratis i Modo 🙂
                                  Får väl se vem som kommer hem till nästa säsong, finns nån som sugen tydligen 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.