SSC Allmänt snack Allmänt småprat Små söta backspeglar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Subarun fångad på bild strax norr om Stockholm.

http://www.teardown.se/subaru/album/070801/01.jpg

Måste säga att backspeglarna gör sig väldigt bra bakifrån, små söta knoppar istället för flygplansvingarna som sitter där original eller mussepiggöronen a’la wrc-modellen. 🙂

rickey
      Deltagare

Rätt häftiga faktiskt, men hur bra är synfältet i dem egentligen?

Niklas
        Deltagare

Kunde varit bättre. 😀

Men inget som inte går att lösa genom att vrida på skallen då man skall byta flera filer.

b20mannen
          Deltagare

Små söta sork-öron gör sig bra. Är dom i Kohl-füber?

Bra mycket snyggare än dom silverfärgade chimpansöronen jag har på min GT. 🙁

Niklas
            Deltagare

Plast med kolfiberimitation utanpå. Passformen är inte riktigt hundra. Lite arbete med dremel eller såg på baksidan för att få speglarna att passa mot dörrarna. Tanken är att man skall ha en adapterplatta mellan men dessa var ännu sämre passform än att sätta spegeln direkt mot dörren.

Jag tycker det funkar och för 1000kr kan man inte begära för mycket. Dessutom är de elstyrda, inte helt pissigt för det priset. 🙂

b20mannen
              Deltagare

Dessutom är de elstyrda, inte helt pissigt för det priset. 🙂

Elstyrda? Det är ju rätt så unikt på ett par musöron. Vart har du hittat dom då, eller är det egen ”haute couture ”?

Niklas
                Deltagare

Dessa skall man ha till en GT:
                  http://www.styletech.se/store/view_product.php?product=FKMR15P

Skippa adapterplattorna för de passar ändå inte, så vidare de inte gjort en ny design men jag skulle inte tippa på det. Dessutom vill man ju ha in speglarna så nära bilen så möjligt så plattorna är egentligen bara i vägen.

Billigt, funktionellt och faktiskt riktigt snyggt. Om man nu inte vill lägga runt 3000kr för ett par WRC speglar i kolfiber.

b20mannen
                  Deltagare

Kul sajt. Dom säljer även alpina-musmattor, photostopper-sprej till nummerplåten och kromade spolarmunstycken i plast med blå lysdiod. 😛

Visst – Fejkfiber i dom speglarna. Men ett riktigt bra pris!

Niklas
                    Deltagare

Visst, speglarna får gärna ha kolfiberimitation för det har de på WRC-kärran men men inget jag betalar extra för. Detta funkar bra för mig och det hade det gjort även om det bara var svart plast med klarlack.

Nordquist
                      Deltagare

Snyggt…Du skulle inte kunna fixa en lite närmare bild på dom när dom sitter på plats så man se hur det blev utan adapterplattorna.

Niklas
                        Deltagare

Självklart. Hade tänkt ta några foton på bilen, det var ett tag sedan man körde ut och fotograferade bilen. Närmare bestämt snart 2 år sedan. 😮

Fixar närbilder på speglarna då också.

Nikke McRae
                          Deltagare

Här är ett par närbilder på mina (har samma speglar utan plattor):

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album632/carbonlook3.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album632/carbonlook1.jpg
                            (Nej, jag kör inte med en av varje. 😛 )

Så dåligt bakåt ser man inte i dem, de fyller sin funktion. 🙂
                            Kan inte tänka mig min bil med de stora elefantöronen längre. 😀

Takbyte o takscoop nästa. 😉

lunkan
                            Deltagare

Glipan som blir mot A-stolpen är den störande? Tyckte det syntes ganska bra annars så såg det skit snyggt ut 😛

Niklas
                              Deltagare

lunkan: Jag tycker inte att mina har en sån glipa, men lite är det då passformen inte är helt hundra. Men tillräckligt bra tycker jag ändå. Glipan är inget man ser inifrån bilen.

Niklas
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.