› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Smakråd färg på fälgar..?
- Detta ämne har 12 svar, 2,234 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Jonathan Knutsson.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2011 kl. 15:51 #25502
Jonathan Knutsson
DeltagareHej!
Har tänkt hinna blåsa över sommarfälgarna med ny färg innan de ska på. Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha guldfärgade eller kritvita, fälgarna är OZ Superleggera 18″ och bilen är en rallyblå GT -00. Eftersom hjärtat klappar för rally är det det stuket som gäller. 😎 Har tänkt montera mudflaps sen också, troligtvis blå. Eller kanske svart? Kan någon hjälpa mig med en tanke om detta? Vad andas mest rally i era ögon? Lutar mest åt vita fälgar och blå stänkflärpar just nu i alla fall.
Hittade en med superleggera i guld på blocket: http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_GT_32826040.htm?ca=16&w=3
MVH
Jonathan 😀EDIT: Såg nu att jag kanske la tråden i fel del av forumet, men någon kanske kan flytta den isf. 😉
27 mars, 2011 kl. 16:31 #221071XAnderssonX
DeltagareKritvita 😉
27 mars, 2011 kl. 16:50 #221072Starre
DeltagareVita helt klart! Det är mer rally 😀
27 mars, 2011 kl. 16:58 #221068matte555
Deltagarehehe har samma dilemma som dig!
Tror jag kommer lacka mina guld, får se färgprov på tisdag så är guldfärgen nice blir det den. 😀 Lät dock som att guld inte var helt lätt att få till med pulverlack… Andra valet är helt klart vitt!
27 mars, 2011 kl. 17:49 #221073Jonathan Knutsson
Deltagarehehe har samma dilemma som dig!
Tror jag kommer lacka mina guld, får se färgprov på tisdag så är guldfärgen nice blir det den. 😀 Lät dock som att guld inte var helt lätt att få till med pulverlack… Andra valet är helt klart vitt!
Okej, hade varit kul att se resultatet sen om du har möjlighet att fota! =) Trodde inte det skulle gå att lacka guld med pulverlack. Pratade med pulverteknik i kungälv i fredags, och han gav mig pris på 3000kr plus moms. Då skulle han syrabada dem och måla tre gånger. Hade varit intressant att veta var du lämnar in dina och hur de förhåller sig i pris?
Är lite i valet och kvalet om jag ska ha pulverlack eller vanlig lack också faktiskt. Pulverlack är ju väldigt snyggt. Men två arbetskamrater som båda sysslat med pulverlack tidigare säger att pulverlacken lätt spricker om man skulle slå emot något. Och då sabbas lacken fort iom att fukt kryper innanför… Vad är era erfarenheter?
27 mars, 2011 kl. 19:40 #221065Jonas.L
DeltagareVita eller guld spelar ingen roll, båda passar sjukt bra! Men tycker dock du ska köra med svarta skvättlappar 😉
27 mars, 2011 kl. 19:57 #221066Steewe
DeltagareVita! 🙂 Se min bil.. 😉
27 mars, 2011 kl. 20:17 #221064kamikaze
DeltagareHåller med Stefan, vitt är skitsnyggt och väldigt lätt att hålla rent me :rolleyes:
27 mars, 2011 kl. 20:30 #221067Steewe
DeltagareHåller med Stefan, vitt är skitsnyggt och väldigt lätt att hålla rent me :rolleyes:
Väldigt lätta… 😉 Varför tror du att jag har köpt ett par 18″ guld? 😉
27 mars, 2011 kl. 20:45 #221063tendency
DeltagareVitt på en blå bil! 🙂
Angående stänklappar, så kan blåa ha en tendens att blekna med tiden.. Svarta är mitt tips.27 mars, 2011 kl. 21:08 #221069matte555
DeltagareOkej, hade varit kul att se resultatet sen om du har möjlighet att fota! =) Trodde inte det skulle gå att lacka guld med pulverlack. Pratade med pulverteknik i kungälv i fredags, och han gav mig pris på 3000kr plus moms. Då skulle han syrabada dem och måla tre gånger. Hade varit intressant att veta var du lämnar in dina och hur de förhåller sig i pris?
Är lite i valet och kvalet om jag ska ha pulverlack eller vanlig lack också faktiskt. Pulverlack är ju väldigt snyggt. Men två arbetskamrater som båda sysslat med pulverlack tidigare säger att pulverlacken lätt spricker om man skulle slå emot något. Och då sabbas lacken fort iom att fukt kryper innanför… Vad är era erfarenheter?
Återkommer senare i veckan om hur det gått!
5 april, 2011 kl. 16:16 #221070matte555
Deltagare5 april, 2011 kl. 17:17 #221074Jonathan Knutsson
DeltagareSnyggt, släng upp en bild när det är monterat och klart på bilen sen! =) Jag pratade med Litab här i Trollhättan/Vänersborg idag, och de låg mer än tusen kronor billigare än den billigaste pulverlackeraren jag kunde hitta inom rimligt avstånd. Så jag lämnar in hjulen där och lackar med vanlig lack istället. =) Bild kommer så fort allt är klart!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.