SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Smakråd färg på fälgar..?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Jonathan Knutsson
    Deltagare

Hej!

Har tänkt hinna blåsa över sommarfälgarna med ny färg innan de ska på. Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha guldfärgade eller kritvita, fälgarna är OZ Superleggera 18″ och bilen är en rallyblå GT -00. Eftersom hjärtat klappar för rally är det det stuket som gäller. 😎 Har tänkt montera mudflaps sen också, troligtvis blå. Eller kanske svart? Kan någon hjälpa mig med en tanke om detta? Vad andas mest rally i era ögon? Lutar mest åt vita fälgar och blå stänkflärpar just nu i alla fall.

Hittade en med superleggera i guld på blocket: http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_GT_32826040.htm?ca=16&w=3

MVH
      Jonathan 😀

EDIT: Såg nu att jag kanske la tråden i fel del av forumet, men någon kanske kan flytta den isf. 😉

XAnderssonX
      Deltagare

Kritvita 😉

Starre
        Deltagare

Vita helt klart! Det är mer rally 😀

matte555
          Deltagare

hehe har samma dilemma som dig!

Tror jag kommer lacka mina guld, får se färgprov på tisdag så är guldfärgen nice blir det den. 😀 Lät dock som att guld inte var helt lätt att få till med pulverlack… Andra valet är helt klart vitt!

Jonathan Knutsson
            Deltagare

hehe har samma dilemma som dig!

Tror jag kommer lacka mina guld, får se färgprov på tisdag så är guldfärgen nice blir det den. 😀 Lät dock som att guld inte var helt lätt att få till med pulverlack… Andra valet är helt klart vitt!

Okej, hade varit kul att se resultatet sen om du har möjlighet att fota! =) Trodde inte det skulle gå att lacka guld med pulverlack. Pratade med pulverteknik i kungälv i fredags, och han gav mig pris på 3000kr plus moms. Då skulle han syrabada dem och måla tre gånger. Hade varit intressant att veta var du lämnar in dina och hur de förhåller sig i pris?

Är lite i valet och kvalet om jag ska ha pulverlack eller vanlig lack också faktiskt. Pulverlack är ju väldigt snyggt. Men två arbetskamrater som båda sysslat med pulverlack tidigare säger att pulverlacken lätt spricker om man skulle slå emot något. Och då sabbas lacken fort iom att fukt kryper innanför… Vad är era erfarenheter?

Jonas.L
              Deltagare

Vita eller guld spelar ingen roll, båda passar sjukt bra! Men tycker dock du ska köra med svarta skvättlappar 😉

Steewe
                Deltagare

Vita! 🙂 Se min bil.. 😉

kamikaze
                  Deltagare

Håller med Stefan, vitt är skitsnyggt och väldigt lätt att hålla rent me :rolleyes:

Steewe
                    Deltagare

Håller med Stefan, vitt är skitsnyggt och väldigt lätt att hålla rent me :rolleyes:

Väldigt lätta… 😉 Varför tror du att jag har köpt ett par 18″ guld? 😉

tendency
                      Deltagare

Vitt på en blå bil! 🙂
                        Angående stänklappar, så kan blåa ha en tendens att blekna med tiden.. Svarta är mitt tips.

matte555
                        Deltagare

Okej, hade varit kul att se resultatet sen om du har möjlighet att fota! =) Trodde inte det skulle gå att lacka guld med pulverlack. Pratade med pulverteknik i kungälv i fredags, och han gav mig pris på 3000kr plus moms. Då skulle han syrabada dem och måla tre gånger. Hade varit intressant att veta var du lämnar in dina och hur de förhåller sig i pris?

Är lite i valet och kvalet om jag ska ha pulverlack eller vanlig lack också faktiskt. Pulverlack är ju väldigt snyggt. Men två arbetskamrater som båda sysslat med pulverlack tidigare säger att pulverlacken lätt spricker om man skulle slå emot något. Och då sabbas lacken fort iom att fukt kryper innanför… Vad är era erfarenheter?

Återkommer senare i veckan om hur det gått!

matte555
                          Deltagare

Såhär blev mina efter pulverlack

Färgen blev bra men vad du än gör så blästra inte med sand!
                            Mina fälgar är som sandpapper under lacken haha 😀

Jonathan Knutsson
                            Deltagare

Snyggt, släng upp en bild när det är monterat och klart på bilen sen! =) Jag pratade med Litab här i Trollhättan/Vänersborg idag, och de låg mer än tusen kronor billigare än den billigaste pulverlackeraren jag kunde hitta inom rimligt avstånd. Så jag lämnar in hjulen där och lackar med vanlig lack istället. =) Bild kommer så fort allt är klart!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.