› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Smärtgräns för körning på Emmaboda?
- Detta ämne har 24 svar, 2,229 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2011 kl. 22:21 #219281
Steewe
DeltagarePersonligen tycker jag att SuperStage är bra mycket roligare än bankörning. Jag skulle kunna betala 1000-1500 för en helg, men som andra skriver drar det iväg med boende, mat mm. Vem har sagt att det är billigt att äga och bruka en Subaru? 🙂
Medlemsavgiften håller jag med om, det är för dålig information angående betalning.. Jag har inte heller betalat, men får la göra det snart..
/S
21 februari, 2011 kl. 22:25 #219260OzO
DeltagareFattar inte att Subaruklubben envisas med att åka ner och köra superstage hela tiden?? Varför inte hyra en riktig bana istället. Anmälnings kostnaden är skit pengar om man räknar ut slitage,drift kostnaden för en dags körning med bilen.
Varför Superstage? Det är överfullt, mao populärt. Folk vill. Folk vill ha tid som man lätt kan jämföra med sin kompis, med Bilsportstider, osv. Ingen tvingar nån att åka. Det är en relativt lätt träff att arrangera. Period.
Men Micke, du får gärna arrangera nästa klubbträff. På en riktig bana och så kan du betala min anmälningsavgift, sätt en avgift på 6500:- för det är väl vad jag betalar i försäkring per år för en bil… en riktig skitsumma! :p 😉
22 februari, 2011 kl. 02:03 #219278alrik
DeltagareEn helg med banåka/SS räknar jag med minst 5000 kr och då är inte ens delar/slitage samt skatt/försäkring inräknat i den kostnaden.
Om då en träff kostar 5500 kr mot 5000 kr så spelar den kostnaden ingen roll. Om man har en bil som man kan och åker bana med så är 500kr inget man gråter över. Man åker inte och kör bana osv om man har en såpass privatekonomi så att man står och faller med 500kr.
Det jag vill ha fram är att jag tycker personligen att anmälningsavgiften ska snudd på täckas av deltagarna. En bandag kan man betala runt 1000-1500kr med eftersom det blir väldigt mycket körning. SS så skulle jag gladeligen betala mer för men då samtidigt dra ner på antalet deltagare.
Att påstå att man ”åker” på flera träffa om det kostar mindre i anmälningsavgift är väl föga troligt eftersom det är den lilla kostnaden. Själv så räknar jag med att minst ha 20mil till bana. Ofta så blir det boende minst 1 natt. Har 46mil till SS, 35 mil Mittsverigebanan, 25 mantorp, 18 mil Gelleråsen. Vill jag åka på Gelleråsen så åker jag dit oavsett 200 eller 1000 kr i avgift. Jag åker inte dit för att det är ”billigt” och står och hänger.
Att hitta ett flygfält där man kan köra en snarlik variant av SS borde gå att lösa för mindre pengar. Gör som kinerserna, kopiera någon annans verk och gör det billigare. 🙂
/Mikael
22 februari, 2011 kl. 17:39 #219268Janne248
DeltagareJag menar vad kostar ex mitt svergie att hyra ex?
På en lördag 0800-1700 kostar Mitt Sverige mellan 14000-20500 (+6% moms).
Så om man tex kör 30/7 (lö v30) så kostar det 18000+6%=19080:-Skulle man vara 15-20 bilar och vill ha massor med körtid så kostar då kalaset 1272~954:-/ skalle
Så jag menar finns intresse så visst går det att hyra. Priset är bara strået högre än en helgdag på Emmaboda. Men jmf med Emmaboda så skulle jag tro att det är fler som har närmare dit än till Mitt Sverige av de som verkligen är aktiva i klubben.
De andra banorna du nämner är nog väldigt svårt att boka om man inte är ute låååångt i förväg.
Och för oss som bor ”nära” kan man ju hyra Mitt Sverige en kväll.
En fredag kväll (1800-2200) i juli kostar 4400+6%=4664:- Då räcker ju det om man är fem bilar så blir det en lagom startsumma. Jag är på? Är du?22 februari, 2011 kl. 17:50 #219273andreaswrx
Deltagarese det från den positiva sidan istället! ju dyrare det är desto mindre som kör och då blir det mer körtid till dom som kör:) och mer valuta för pengarna
hellre 1500 och 15 som kör än 1000 och 25 som kör
22 februari, 2011 kl. 18:56 #219271Kvarnis
DeltagarePå en lördag 0800-1700 kostar Mitt Sverige mellan 14000-20500 (+6% moms).
Så om man tex kör 30/7 (lö v30) så kostar det 18000+6%=19080:-Skulle man vara 15-20 bilar och vill ha massor med körtid så kostar då kalaset 1272~954:-/ skalle
Så jag menar finns intresse så visst går det att hyra. Priset är bara strået högre än en helgdag på Emmaboda. Men jmf med Emmaboda så skulle jag tro att det är fler som har närmare dit än till Mitt Sverige av de som verkligen är aktiva i klubben.
De andra banorna du nämner är nog väldigt svårt att boka om man inte är ute låååångt i förväg.
Och för oss som bor ”nära” kan man ju hyra Mitt Sverige en kväll.
En fredag kväll (1800-2200) i juli kostar 4400+6%=4664:- Då räcker ju det om man är fem bilar så blir det en lagom startsumma. Jag är på? Är du?Jeep kan vi ha stående varannan vecka, Practos får slå fart på siun maskin, sen grille hos Practos lr dina Päron 😀
Varför inte varje fredag hela hela Juli 😉 😀Jävlar vad däck och brosmar det går ått…
Mitt svergie är ju som sagt långt för många, SS nästan för långt för min del…men det klart om man åker 2 dagar alt någon annan aktiviet ~sammtidigt så skulle det vara mer intressant för mig.
22 februari, 2011 kl. 19:55 #219279.zip
DeltagarePersonligen så är jag inte och bränner gummi lika mkt som andra i klubben gör. Den största anledningen till det är pga att jag måste köra genom hela Sverige för att ta mig till en träff. Visst kan man köra en hel dag, men då får jag räkna med 2 dagar extra = mer kostnad för boende och mat. Sedan är det inte så lockande att köra genom hela Sverige med R-däck då jag saknar en extra uppsättning fälgar :p
Men till frågan. För mig skulle det inte spela någon större roll att betala 500:- eller 1000:- för en träff på ”mitt Sverige banan” eftersom dit kan jag köra på 3 timmar.
22 februari, 2011 kl. 20:23 #219262Subarumicke
DeltagareDet finns många som gillar Emmaboda och jag tycker det är ok om man kör där, Men det finns många som gillar bankörning också!!!
superstage är lite som konstsim om man jämnför mot bankörning 😉 dvs.. snubbla runt bland konor och bråte. 😉
Sen så har Emmaboda inga bra hotel -4 stjärnor , sur öl, ingen hummer champage mm… 🙁 😉
Jag tycker 1000+ kr är bra pris på en träff, överskottet om det skulle bli något? kan tillfalla klubb kassan för inköp av dekaler tjörjor etc.. och kör man det rejset så kan man få bättre snurr på pengarna bygga upp en buffert. nu verkar det som medlemsavgiften 300 kr samlas in lägger hela kassan på en träff schak matt i kassan sedan. Ha som krav att man måste vara betalande medlem för att få köra på träffen (Lösa medlemsskap på platts Cash) sedan få köra.
Medlemsavgiften ska inte täcka banhyrorna
OT: Fick hem mitt medlemskort i dag 😉
24 februari, 2011 kl. 12:41 #219276Ubbe
DeltagarePS Ubbe (och Lotta) detta är INGET personligt mot dig (er), gillar er starkt och hoppas ni inte tar mina kommetarer personliga…
Janne, det är lugnt. Var bara ett förslag i all välmening då jag fick uppfattningen klubben har problem att budgetera p.g.a. dåligt med förnyelser. Jag (vi) har jätteintresse för klubben, det vet nog de flesta som stött på oss, men det är ju långt ifrån det enda man sysslar med varför det ändå är lätt att missa att medlemsskapet ska förnyas. Faktist. 😉
Till topic – När åker vi SS? 😀 Har beställt nya R-Däck, samt nya bussningar hämtas i helgen!
14 mars, 2011 kl. 18:03 #219269Janne248
DeltagareTill topic – När åker vi SS? 😀 Har beställt nya R-Däck, samt nya bussningar hämtas i helgen!
Info kommer snart, skall bara överlägga lite med övriga i styrelsen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.