Vad jag förstår så är det normalt med lite ojämn gång när motorn är kall men jag tycker jag kan känna av ett svagt ”vajande” som jag inte märkt tidigare. Det är inte mycket alls och känns tex när jag har jämnt gaspådrag i 90km/h. Det är inga ”ryck” utan som sagt lite mjukt vajande 🙂
Undra om inte de där försvann för mig när ja hade en lambda som var pajj, så den reagerade inte på nånting, har för mig att de här svajande försvann då å ja trodde de va jättebra… tills ja kollade avgasvärdena å de visade sig att ja hade ett eget ozonhål efter mig 🙂
Så nu har ja en fungerande lambda å svajandet finns där 🙂
Kanske kommer ihåg helt fel men jah vet int!
Verkar som att alla imprezor lider av detta men det skulle vara roligt om man kunde fixa bort det på något sätt men hittils har ingen haft någon lösning.
Pga ett specialbehov så testade jag att aktivera lambdastyrning (m. bredbandslambda) på mitt eftermarknadssprut, och tomgången blev som ett gummiband. Det är länge sen jag körde OE-sprut och minns ingen ojämn tomgång, men jag är övertygad om att det beror på lambdaregleringen på alla OE-sprut-utrustade bilar…