Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

hejsan ja har nu en legacy turbo motor över å tänkte ja skulle bygga mig en smidd motor? med annat styrsystem. men vart ska ja handla smidda grejor ifrån har tittat lite på google å ebay men e så jävla dålig på att leta.. har ni nå förslag?

Janne248
      Deltagare

Själv har jag ingen aning, en den här tråden kanske kan vara en start?

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91246

997GT3
        Deltagare

Jag har handlat lite prylar från importimageracing.com som Fricke länkar till i sin tråd, bra priser och Josh var väldigt trevlig och snabb på att svara på mail. Har inga problem med att justera värdet på paketet osv 😉 Sedan har de ett väldigt stort utbud, däremot verkar inte allt finnas på lager så det kan hända att man får vänta 2-3 veckor på sitt paket.

hedberg____
          Deltagare

tyvärr hittar ja inget på nån sida till legacy turbo verkar mest vara nyare 02 å frammåt?

Timzzon
            Deltagare

Tyvärr är inte Legacy motorn mycket att bygga på..
              Ta blocket och veven och byt ut topparna mot v4 STI, kolvar o stakar köper du smidda som passar v4 STI (EJ20K har jag för mig).
              Sen är det bara att använda Legacyns insug och en 90* böj på turbon 🙂

Toppar:
              http://www.japperformanceparts.co.uk/part_details.asp?ID=100874436

hedberg____
              Deltagare

okej är de samma insug asså

Timzzon
                Deltagare

V1-2 har samma insug som Legacyn. Det går att använda v3-4 också men då får man problem runt ABSen med luftfiltret.

hedberg____
                  Deltagare

okej men man kan andvända v3-4 topparna?

hedberg____
                    Deltagare

kan man ha v8 sti toppar på gamla blocket?

Timzzon
                      Deltagare

v8 toppar går också har jag för mig men då passar inte insuget. Men v3-4 passar rakt på.

hedberg____
                        Deltagare

men om man tar insug från v8 å toppar från v8 då borde de passa?

Timzzon
                          Deltagare

Visst går det men då kommer du behöva kasta ut ALL motorel och dra nytt för ett annat sprut, tex MaxxEcu. En v4 motor passar rakt på den motorel du har.
                            Så av smidighets skäl så skulle jag byta till v4 toppar 🙂

hedberg____
                            Deltagare

okej men ska nog ändå byte sprut för kan inte mappa den ecu ja har nu

Timzzon
                              Deltagare

det finns boxar som man pluggar in på originalkablaget. tex apexi, haltech. mycket smidigare än o riva ut all inredning för att dra el.
                                dom boxarna kostar dock lite mer men är enligt mig värt det 🙂

hedberg____
                                Deltagare

ja ska ändå byte värmepaket så blir å riva iallafall:P

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.