› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Smörja klonkande stötdämpare STI?
- Detta ämne har 8 svar, 1,592 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
isse.
-
FörfattareInlägg
-
25 juli, 2011 kl. 15:46 #26379
isse
DeltagareHej!
Är det någon här på forumet som monterat fettnippel på fjäderbenen bak (STI -04)enligt guiden på amerikanska NASOIC forum? Nyfiken på om det är en permanent fix eller om man bara skjuter problemen framför sig.
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1911692
/ Anders
25 juli, 2011 kl. 20:16 #226872isse
DeltagareDåligt tålamod… Plockade ner fjäderbenen, rengjorde, borrade in fettnipplar mellan övre och nedre bussningarna i fjäderbenen, monterade ihop och fettade in alltihopa igen. J..ar vilken skillnad det är att ha fjädring/stötdämpning som inte kärvar! Tidigare studsade bakvagnen omkring som om man åkte på genomslagsgummina, nu känns bilen mycket mer harmonisk. Återstår det bara att se hur länge jag kan köra mellan gångerna som fettsprutan måste fram.
/ Anders
25 juli, 2011 kl. 20:23 #226876Eiiiiik
DeltagareHehe! Ja, dom är allt lite luriga dom där originalbenen 😛
Jag bytte minamot coilovers =)26 juli, 2011 kl. 13:05 #226873isse
DeltagareKänns lite som om coilovers blir sista utvägen för mig. Bilen används året om i norrland och kvalitén på vårt vägnät här uppe är inte det bästa. Det satt Tein sänkfjädrar på bilen när jag köpte den men det fungerade inte i min verklighet med tjälskott, trottoarkanter och snödrivor. Därför kör jag med original setup så länge det går. När väglaget/skicket på vägarna varit som sämst har jag emellanåt funderat på om fjäderbenen från Forester passar på Sti´n :-).
26 juli, 2011 kl. 17:03 #226871Ubbe
DeltagareDet satt Tein sänkfjädrar på bilen när jag köpte den men det fungerade inte i min verklighet med tjälskott, trottoarkanter och snödrivor.
Då är det bara att glömma eftermarknadsben!
26 juli, 2011 kl. 17:14 #226869andreaswrx
DeltagareDå är det bara att glömma eftermarknadsben!
nej nej sellholm, proflex, öhlins mm funkar utmärkt, det kostar att ligga på top:)
26 juli, 2011 kl. 18:01 #226874isse
DeltagareExakt så! Har sett att Öhlins har en serie road and track dämpare men dom listar tyvärr inte några alternativ för impreza sti -04. Sellholm är inte heller helt ointressant den dagen originalprylarna kastar in handuken.
26 juli, 2011 kl. 18:24 #226870andreaswrx
DeltagareExakt så! Har sett att Öhlins har en serie road and track dämpare men dom listar tyvärr inte några alternativ för impreza sti -04. Sellholm är inte heller helt ointressant den dagen originalprylarna kastar in handuken.
road and track funkar väl, men bor man som du så hade jag valt sellholm/proflex eller öhlins dock 3 vägs då, och fått olja i dom som håller för norrlands klimat, asien oljan är ingen höjdare när det blir -grader ute,
i det läget är ju sellholm som dom har för drygt 24k det billigaste att utgå från
26 juli, 2011 kl. 19:21 #226875isse
DeltagareTack för infon, helt klart något att överväga när jag inte kan hålla liv i originalprylarna längre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.