› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Snab turbo fråga, snabt svar tack :)
- Detta ämne har 27 svar, 2,276 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2011 kl. 08:34 #25774
Fricke.w
DeltagareTjena började riva ur motorn i går, bakfull och jävlig 😀 men tog bara 4 timmar dena gång i alla fall, men körde fasst på insex täckbrikan till koplings gaffeln, då jag ej hade någon 14mm sån hemma, men bara de i kvar i alla fall.
Men nu till frågan, kan lik väll vara turbon som har gåt, då jag hade en vätska som liknade senaps mjölk som runit ur torbo och down pipe, vätskan var glatig som olja så förmodligen är de blandat vatten med olja.
Finns de nå företag som kan renovera en aps ss45 turbo, lär vell i grund och botten vara en IHI kärna den är byggd på?
Sen är de någon ide kostnads mäsigt, eller är de bättre att köpa nytt?
Ska börja sära på blocket också i dag så får vi se om de finns nå otrevligheter där också 🙂 har ju bara gåt styvt 300mil grejerna i blocket, men vill ju vara på den säkra sidan så allt är okej.MVH
Fredrik2 maj, 2011 kl. 08:49 #223410Kvarnis
DeltagareAPS snurran bygger på Mitsu agg och inget annat.
vill minnas att det är en TD06-20G.Andy i UK skulle förmodligen kunna renvoera den, men det blir nog nästan billigare att köpa en ny 20G från ex Blouch i US.
Renovera i Svergie visst men till vilket konstnad…
2 maj, 2011 kl. 09:03 #223417Fricke.w
DeltagareOkej så är snuran slut, köp nytt med andra ord, kannske skulle ta sig en funderare på md321 agregaten du snackat om 😀 men vilket av dom är mest i när heten av de jag har nu då, var ju ett 45lb/min typ en småt portad TD06-20G.
2 maj, 2011 kl. 18:49 #223411Kvarnis
DeltagareTja MD321T är väl mest lämpad 🙂
2 maj, 2011 kl. 19:19 #223433TomK
DeltagareEller som kvarnis skrev en Blouch turbo. Dom är det fin fina priser på.
3 maj, 2011 kl. 08:44 #223418Fricke.w
DeltagareOkej okej 🙂 men om vi vänder på steken och kollar lite närmare på agregaten, vad ör för och nakdelar med kul lagrad vs glid lagrad turbo, vet ju att de är något snabbare spol med kul lagrad, men vill gärna veta lite mer ingående vad de är som talar för dom olika agregaten.
Vad är MD321 agregaten för typ, kul eller glid?
😀
3 maj, 2011 kl. 08:55 #223434TomK
DeltagareDet låter ballt med en kullagrad när den står och snurrar en halv minut efter man stängt av bilen 😀
3 maj, 2011 kl. 09:54 #223412Kvarnis
DeltagareMD aggen är kullagrade, Blouch har både och 🙂
Är mer en fråga vad du är ute efetr MD aggen är tok beprövade, men med smidd botten skulle jag gå på en MDV321V..med det är jag det 😀
3 maj, 2011 kl. 21:53 #223419Fricke.w
DeltagareBlir nog ett MD321T som de lutar nu, för turbon är boven i dramat 😀 särade på motorn och topparna i dag, och inga otrevligheter kunde hittas 😀 så de känndes jäkligt skönt, men konstigt att aps turbon gick i tätningarna så bara oljan gick ut i down pipen? skumt.
Men ett varningen finger ska höjas för vissa av löprullarna till kamremen jag köpte av importcarparts.uk var redan slut i lagren efter blot 320mil 🙁 får de verkligen gå till så, är vell till och med subaru orginal delar dom handlar med, står ju så på sidan i alla fall? ja jävligt skumt var de i alla fall, och tur i oturen trotsw allt att man tog ur motorn och fick upptäka de 🙂5 maj, 2011 kl. 15:51 #223420Fricke.w
DeltagareUndrar lite över Dominator 1.5XT-R Ball Bearing Turbocharger bra eller dåligt skitt? ja de är frågan de, någon som är duktig på turbo kan ju gärna ta en titt på den och upplysa mig tack 😀
Vad är för och nakdelar med ett 8cm turbinhus vs 10cm turbinhus?
http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-Dominator-15XT-R-Ball-Bearing-Turbocharger_p_25.html
5 maj, 2011 kl. 16:12 #223431Mäki
Deltagare5 maj, 2011 kl. 16:43 #223421Fricke.w
DeltagareFör att bollt on känns bra 😀 har tittat på precision för, men står mellan Blouch eller MD321 agen nu 🙂
5 maj, 2011 kl. 17:29 #223432Mäki
DeltagareHehe okej 😉
5 maj, 2011 kl. 19:02 #223413Kvarnis
DeltagareSOm sagt ta en MD321V det skiler tok lite i pnegar men den är som en handske på en Hawk.
De enda alt. är blocuh alt SC billet snurrer. Dock så bör man nog kontakt Blocuh för att få reda på vad som motsvarar ex SC sagg.
Alt köp en Blouch TD06-20G billet 8cm :), men ska du ha kvar bilen köp en MD321V alt SC54 billet. MD321V spolarhar fullt ladd runt 3k rpm, god för ~500 på Vpower.
5 maj, 2011 kl. 20:26 #223422Fricke.w
DeltagareMen vad tror du om dom här agregaten då Kvarnis om vi bara tittar på america agg.
De första verkar lovande tycker jag, men vad är skilnaden på de om jag väljer 8cm eller 10cm? vill inte ha en jätte lagig bil 🙂
http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-Dominator-15XT-R-Ball-Bearing-Turbocharger_p_25.htmlSen har vi ju nya 20G snuran, som enligt amerikanska forum inte längre är en 20G utan någor mit emellan 20G och fp Gren.
Här är den i alla fall och går under namnet 20G-XT lika där ska man ha 8cm eller 10cm turbin? förstår inte riktigt vad skilnaderna blir på agregaten?
http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-20G-XT-Turbocharger_p_12.html -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.