SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Snabb fråga, Köpa Hjulnav?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Cruise
    Deltagare

Tjena!

Behöver snabbt svar på vart man kan få tag på ett hjulnav till vänster bak till min sti 2005.

Ska ringa subaru imorn å kolla pris men vill gärna veta om det finns fler och billigare ställen att köpa ifrån.

Tack så mkt på förhand!

Mvh/
      Erik

Palm
      Deltagare

Jag antar att det är hjullager du söker och så så fall löser de flesta bildelsbutiker det. Hos Autoexperten tex kostar ett hjullager 1295kr och det är ett SKF lager som heter VKBA3955

Återkom gärna med vad Subaru vill ha för orginalet!

Mumin
        Deltagare

jag pröjsade kanske 950 något för mig hjullager. orginal dock inköp 😛

johan_gt
          Deltagare

Tror att SKF är bättre än vad subaru använder original eller använde. På våran forester 04 gick hjullagret 2 gånger och andra gången bytte de till SKF.

Blir nog snart att byta på Imprezan iaf 🙁

Cruise
            Deltagare

Tjena Allihop!

Menade faktiskt hjulnav, för hjullagret gick på bilen å det hade tagit så illa att hela navet tagit stryk. Och nu idag va jag på subaru och kollade vad navet gick på, säger bara fy fan vad dyrt men va ju ett måste att handla för att få ihop det, det går på 2850 :- för navet på subaru. Detta är då bak. Så nu vet ni det om ni nu skulle råka ut för ngt liknande!

Mvh/
              Erik

Palm
              Deltagare

Kollade du inte på skroten då?

Cruise
                Deltagare

Nja det va så brottom att få tag på delar så kollade bara bildelsbasen men där fanns inget, för det finns ingen annan skrot som innehar mer subarudelar va? Kan ju vara bra att veta längre fram isf 😉

Mvh/
                  Erik

challe
                  Deltagare

Laga.se brukar ha lite av varje

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.