SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor snabb fråga ..tiltad intercooler . Va menas ?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Hej ! har en snabb fråga.
      Va menas me tiltad intercooler ?
      Kollade på garaget.org nämligen o fick se nåra sådanna .
      Vill ha snabba o enklar svar 😀

Börjar äntligen få lite pli på imprezan nu känns de som 😛

MVH Dennis

OzO
      Deltagare

Förmodligen en toppmonterad IC som har vinklats framåt för att öka ytan som luften träffar då bilen är i rörelse (framåt så klart!). En frontmonterad IC är jäkligt tiltad! 😀

/G ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

specialized
        Deltagare

Hej ! har en snabb fråga.Va menas me tiltad intercooler ?Kollade på garaget.org nämligen o fick se nåra sådanna .Vill ha snabba o enklar svar 😀 Börjar äntligen få lite pli på imprezan nu känns de som :PMVH Dennis

Är det mer än jag som har det alltså ?? 🙂
          Sök på Scoobynet, Nasioc mfl.
          Där finns det i flera trådar de som säger sig ha mätt upp lägre insugstemp och snabbare´återhämtning` efter hård körning.

Man tiltar helt enkelt genom att lossa alla slangar och tilta upp med brickor under fästena så den lutar mer framåt. Jag har ca 15 mm i bakre och 5 mm i främre.
          Rent logiskt så skulle väl detta kunna ge en bättre kyleffekt då luften träffar flänsarna snett ovanifrån och även kyler bakre delen på flänsarna.

Förmodligen gör detta _noll_ skillnad men ändå 😉

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
          —————————————
          Efternamnen på mina flickvänner är
          —————————————
          Jpg ,wmv och mpg 😉
          —————————————

Mats
          Deltagare

En Paint-Off mellan Grudräparn och Matmor!!!
            Kom igen nu!!

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

syke
            Blockerad

Paint! *klapp klapp klapp* Paint! *klapp klapp klapp*

simo
              Deltagare

Är det inte så att det är i högerkant som den ska upp, sett framifrån alltså. Har för mig att jag läst en utredning från ngn Australiensare om detta.

/U – som har fokus på andra saker…

Strat
                Deltagare

Om det hade gett någon effekt utan drawbacks hade det gjorts från början av fabriken. Men man kan ju pyssla med sånt om man inte har nåt annat att göra. Jag har själv gjort det. Inte just IC’n men annat 🙂

/Claes

Grusdraparn
                  Deltagare

En Paint-Off mellan Grudräparn och Matmor!!!Kom igen nu!!Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Om det inte hade varit för att jag väldigt gärna också vill se Grusdräparns bidrag så hade jag lämnat WO diiiiiiirekt. Men det vill jag ju så bring it on! 😀

Asg* 😀

Jag lägger mig på störten då det inte råder någon som helst tveksamhet om hur en splitter ser ut efter att ha sett Matmors bidrag :7

/K

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.