› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Snabbast Subaru 402m?
- Detta ämne har 23 svar, 1,900 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 3 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2009 kl. 18:39 #120362
STIred
DeltagareJag åkte ET 11.3/199 km/t 2005 på Tullinge, och sedan dess så har massor med fräna byggen kommit, men dock så har ingen presterat något 😉 jag har slutat åka på strippen, men kanske ändrar mig den dagen när någon Subaru åker fortare 😉 men 4 år har redan gått, så innan någon tar min gamla tid så hinner nog Halleys komet komma innanden kommer föresten 28 juli 2061 :+
Kanske de där fräna byggena inte hade strippenkörning som högsta prioritet ;). Fanns inte med på min lista iaf, eller ok kanske fanns med nånstans men i så fall jävligt långt ner på listan…. hade varken det på listan eller imponera på Zatzy som vissa andra ”fräna” subaru byggen verkar ha som högsta mål 😀 😉
Christian som köpte min bil var i emmaboda i somras och planerade att köra men rasade 3ans växel innan han hann köra. Jag gissar nog att han kommer försöka igen vid nåt tillfälle.
/r
6 oktober, 2009 kl. 19:37 #120351Subarumicke
DeltagareJag åkte ET 11.3/199 km/t 2005 på Tullinge, och sedan dess så har massor med fräna byggen kommit, men dock så har ingen presterat något 😉 jag har slutat åka på strippen, men kanske ändrar mig den dagen när någon Subaru åker fortare 😉 men 4 år har redan gått, så innan någon tar min gamla tid så hinner nog Halleys komet komma innanden kommer föresten 28 juli 2061 :+
Kanske de där fräna byggena inte hade strippenkörning som högsta prioritet ;). Fanns inte med på min lista iaf, eller ok kanske fanns med nånstans men i så fall jävligt långt ner på listan…. hade varken det på listan eller imponera på Zatzy som vissa andra ”fräna” subaru byggen verkar ha som högsta mål 😀 ;)Christian som köpte min bil var i emmaboda i somras och planerade att köra men rasade 3ans växel innan han hann köra. Jag gissar nog att han kommer försöka igen vid nåt tillfälle./r
Jag prioterar bana före strippen, har inte kört sedan 2005 , men ska testa vad snikbilen går för nästa år.
Angående dom fräna byggena, ja vad håller dom hus då??? för dom ser man bara på mässor, projekt trådar 😉
6 oktober, 2009 kl. 20:29 #120369Gilarski
DeltagareKvarnis, jag förstod inte ditt inlägg. Fixade du 4,7 upp till 100 med 2,5″ omappat & med orginal laddtryck. Är det inte 6,5 orginal ? 😮
7 oktober, 2009 kl. 13:34 #120358Kvarnis
DeltagareNja..inte direkt 😉
Var med en 2.5l org STI motor, något större turbo.Gick väl hyfsat men inget märkvärdigt. Hade som sagt inte mappat klart bilen då.
7 oktober, 2009 kl. 14:13 #120361Impreza112
DeltagareTjena Micke
Haha här i mitt garage står två stycken och sover:-)
Varför de inte syns ja vi bor ju inte så närma varandra direkt har alldrig sett några av dina irl heller:-) Du menar kanske varför de inte syns hos bilsports event så är min mening kass hehe:-)Och ja jag kan även medge med en glimt att lite av min passion är att bygga och konsturera något sen är de kul o ball att åka på häng med;-) men röda har rastats en hel del i år även fast lådras och brist på tid pga annat jobb.
hehe sen har du lite rätt micke jag är en putsbög;) 😀 haha bjuder på den.
7 oktober, 2009 kl. 18:07 #120363STIred
DeltagareJag prioterar bana före strippen, har inte kört sedan 2005 , men ska testa vad snikbilen går för nästa år. Angående dom fräna byggena, ja vad håller dom hus då??? för dom ser man bara på mässor, projekt trådar 😉
Min bil har då aldrig stått på mässa efter att den blev ombyggd på riktigt 😉 Ställde upp en gång för ett antal år sen i klubbens monter eftersom jag blev tillfrågad. Om jag inte minns fel så var det en som backa ur sista sekunden och klubben ville ha en till bil i montern, så jag ställde som sagt upp när de frågade. Men det var innan det blev ett mera seriöst bygge av den. Hade ju bara knappa 400 hk på den tiden 😀
Efter den blivit klar så blev ett par ss tillfällen(både privathyrt och några varv när klubben var där i höstas) för min del med den röda, sen körde jag en del hemomkring. Men jag sålde ju den rättså snart(några månader) efter den blev klar.
Enda jag ångrar är att jag inte skruvade själv. Lämna bort skruvandet till nån annan tar ju bort en stor del av det roliga med byggandet. Iaf om man nu gör det av rent intresse och inte Zatzy flasha, etc. Och dessutom, jäääävlar vad många fina verktyg jag kunde fått för alla de pengar jag lämnat hos JRM för skruvandet 😀
Mitt nuvarande projekt ser lite annorlunda ut dock, blir inget projekttråd eller annat utan mest sitta skruva själv i garaget se hur långt man kommer, bara för att det är kul 😉 Mappningen kommer jag iofs lämna bort även denna gången. Men i slutändan är det ju i första hand en riktigt snabb banbil jag försöker få ihop. Än sålänge så rullar den inte utan står hälften isärplockad i garaget och jag säljer av en del prylar som jag inte kommer behöva. Fortfarande lite på planeringsstadiet.
Tills den blir klar så är det pimpad Justy som gäller för min del och den är garanterad inte snabbast på 402m :D.
Att vara snabbast på 402m kommer säkert kvarnis se till att fixa om/när det väl blir dags för han och hans bil klar 😉
/r
8 oktober, 2009 kl. 16:50 #120368klew
DeltagareSka nog också testa till våren, räknar dock inte med någon höjdartid då jag aldrig kört stripp förut, men allt under 13 är jag nöjd med… sen vad bilen byggs för att klara är en annan sak… kör jag på en hög 12a så får jag väl ljuga och säga att den är så gott som orginal 😀
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————–10 oktober, 2009 kl. 07:49 #120352Subarumicke
DeltagareSen var det ju 5år sedan…Så fårväl provatill sommaren,tror dock att jag endast monterar snik(2.33l cdb) motorn till nästa år. det o-rinade blocket och den riktiga tubon får ligga kvar och samla dam i garaget etttag till ;)Sen så var det inget hård launch heller somdu på pekad, 0-100 på under 4 hade funkat, +20m på typ 1.6-1.720m/60 fott på 2 sek är hyfsat lungn launch 😀
Får man se din bil 2010 då?? dags att dra ur tummen som man säger 😉
plocka ihopp den gör något i garaget , det är ballare med tider en drömmar 😉
10 oktober, 2009 kl. 21:27 #120359Kvarnis
DeltagareJo skruvar nog i hop nått i garaget under vintern nu när det hyfsat klart.
Blir inget märkvärdigt dock, men nog ska det väl kunna röra sig lite alla fall på rakt å böjarna 😀
Har varit mycket annat än skruva kokare senaste åren…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.