› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Snabbaste Imprezan?
- Detta ämne har 60 svar, 4,855 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2003 kl. 13:06 #85316
simo
Deltagare>Jag tror att vi är helt ute Simo – pratar vi snabba bilar är
>det enbart rattlås som gäller. 😀
>
>/J
Verkar som allt för många hänger på yatzy 😀Om man ska vara lite seriös så…med orginal växellådan så borde den la toppa ca 280 km/h. 😉 😀
20 november, 2003 kl. 13:17 #85347convoy
Deltagare>>Jag tror att vi är helt ute Simo – pratar vi snabba bilar
>är
>>det enbart rattlås som gäller. 😀
>>
>>/J
>Verkar som allt för många hänger på yatzy 😀
>
>Om man ska vara lite seriös så…med orginal växellådan så
>borde den la toppan ca 280 km/h. 😉 😀
>Vadå? Svänger vägen någonsin :+
Näee, bli modiga nu. Lås ratten och gasa!!
/m – ramla på!
20 november, 2003 kl. 13:27 #85351Niklas
Deltagare>Vi får la hoppas att han vågar visa sig på ngn banträff nästa
>år 😉Snackade med honom i förrgår. Han har redan nu bokat in Japmeet 2004. 🙂
20 november, 2003 kl. 13:32 #85352Niklas
Deltagare>Jag tror att vi är helt ute Simo – pratar vi snabba bilar är
>det enbart rattlås som gäller. 😀Med tanke på att vi inte har (officiell) tidtagning på banträffarna så är det endast Super stage, Lazzat, The Challenge och Ringen som gäller som. Därför blir det att man avgör snabbast bil på 201m eller 402m som nästan alla provat på. Om du fixar tidtagning på banträffarna så folk får tidskort så slår jag vad om att vi kommer se jämförelser av tider även när vägen svänger.
20 november, 2003 kl. 14:05 #85298SecretAgentMan
DeltagareJag är lite uppgiven på hela grejen med rattlås bara Äljen.
En snabb bil för mig är snabb överallt, inte bara i korta stunder rakt fram, men det är tråkigt nog inte många som håller med mig om detta. 🙂Jag har väl bara en släng av blackracekomplex.
Officiell tidtagning på banträffar kan ni fetglömma, det är att be om problem.
/J
20 november, 2003 kl. 14:08 #85299SecretAgentMan
Deltagare>>Vi får la hoppas att han vågar visa sig på ngn banträff
>nästa
>>år 😉
>
>Snackade med honom i förrgår. Han har redan nu bokat in
>Japmeet 2004. 🙂Japmeet är inte en regelrätt banträff längre i mina ögon tyvärr, det är ett tillfälle att visa upp sin tuffa bil med nypolerade insugsrör.
SSI och HPC har förträffliga träffar däremot för den som vill åka bana… 😉/J
20 november, 2003 kl. 14:11 #85353Niklas
DeltagareMed tanke på vad han skall göra med bilen i vinter så vill han visa upp den nästa år, då blir Japmeet den första träffen där det finns många ögon och kameralinser.
Kinnekulle kommer han säkert till, han är ju en gammal banåkaräv så du kan vara lugn Jerry – men Japmeet ligger före i kalendern.
20 november, 2003 kl. 14:22 #85304SVARTEN
DeltagareDogbox är det bara jag och Omar än så länge. Får väl hoppas att Jerry kommer med i klubben inom kort. Turbo har väl de flesta gamla rävar bytt. Strokerkit är det bara en i klubben så vitt jag vet som har gjort. Men fler lär följa;)
Får jag bara en skadefri sommar lovar jag Er alla att den kommer vara en svart fara ute på banan:D
Jag kommer ändå aldrig förstå hur man kan överladda sin Impreza med gas:o:o Helt befängt enligt mitt tycke och smak på en prestandabil.
Äljen verkar nästan som om du vill dela säng med Szanto;):o Vi får väl se vem som är snabbast runt banan nästa år?:D
/Christian
20 november, 2003 kl. 14:35 #85354Niklas
DeltagareHurvida jag vill dela säng med Erik vet jag inte. Jag har träffat Erik flera gånger, fler gånger än jag träffat er andra i klubben och jag tycker han är en riktigt trevlig person. Hurvida han laddar sin bil med gas är upp till honom tycker jag. Vill han göra det tycker jag det är helt ok. Det är ju skoj att någon vågar vara annorlunda. Sen är väl klubben till för alla som gillar ”Imprezan”, inte för alla som gillar ”den dumpen och den ratten och den växellådan och de däcken och den färgen och allt annat går fetbort asså-bara-du-vet-bah!”.
Sen får Erik och hans bil ta en hel del skit och påståenden och när han själv inte har tid att sitta och skriva på forumen så känner jag att jag får försvara honom lite. Han är trots allt en av de riktiga stjärnskotten i min region som plöjer ner massvis med stålar i sin bil. Det är väl inte värre det än att alla i Västeråsmaffian håller varrandra om ryggen och i kör skriker ”tillsammans är vi starka”.
Nu när han bestämt sig för att behålla bilen nått år till tycker jag vi skall vara glada att en av Sveriges profiler vill kämpa vidare tillsammans med oss andra och hålla den blågula flaggan (nej, inte den svenska) högt. Inte skall vi gnälla, klaga och vara avundsjuka för ditten och datten…PS: Skoj att den svarta är snabb till sommaren. Får hoppas att du håller vad du lovat = ”några varv på bana!”
20 november, 2003 kl. 17:43 #85305SVARTEN
DeltagareJag vet nog att prasslar med Erik bakom ryggen på din flickvän;) Angående banåkat så lovar jag dig att du skall få ta dig en tur i passagersätet ”skrikandes”…. Det blir inte lugna halvtimmen iaf:*
/Christian
20 november, 2003 kl. 18:45 #85319Subbarist
DeltagareSläng in han i bakluckan det tyckte min lillebror var skitkul och ta en sväng på en slingrig väg 😀 dock så klagade han på ljudisoleringen i bakluckan }(
20 november, 2003 kl. 21:17 #85317skytiskapilen
DeltagareSnabbaste Subaru nästa år? Skulle nog sätta mina pengar på SubaruMickes Legacy. Förutsätter självklart att delarna kommer på plats men ca 700 hk i en lättad bil avsedd för 402 lär ju röra på sig;) Visst, bara rakt fram men ändå…
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster –20 november, 2003 kl. 21:39 #85334subarumicke1
DeltagareHmm….
Jag ska faktiskt åka bana med!!!! ska fixa riktiga bromsar för org skivorna som sitter är ungefär som en CD skiva i omkretts:-(
en liten rättelse om Kung Zantos bedriffter min gamla bil är fortfarande snabbare i superstage:P (org fjädring)
Och även 0-100 för min gick på 4.50 dvs.. 3 tusendelar snabbare och jag hade ungefär 150 hk mindre effekt en han:o sen att vridmomente enligt honnom är nästan lika mycket som JAKAN RACINGS M3?? in your dreams luktar lite Dalahästar???20 november, 2003 kl. 21:55 #85322Kvarnis
DeltagareTja nån är alltid snabbare…men jag tror att jag har en hyfsad snabb bil vs hur mycket jag plöjt ner på min subba ;):D
Sedan så bygger man väl en subba som en allt i allo bil om man nu inte har för mycket pengar…då dom alltid kommer få det svårt att hävda sig på strippen….
Stroker kit är mesigt..;) 2.5L är det som gäller ;):D:D
Blir en trevlig gat kombo med min nuvarande turbo..Max laddtryck vid ~3300rpm å ~450Bhp tillgängliga jämt å behöver bara vanlig soppa för det;)..inge gas eller så ;):DSen håller ju inte min låda för nå mer heller för den delen…:D
För en hyfsad peng så åker man en mitten 12:a…men sedan så blir det dyrt…
Man bör nog räkna med att plöja ner en bra bit över 100K om man rör fjädring å bromsar för att åka en 11:a(i UK räcker det med 15K ;):D )
Motor delar(turbo,avgas,grenrör etc) å styr sytem med ALS + låda koppling&svänghjul, har kostat mig ~75K, och jag kan få utt ~400 med det jag har idag.
Går nog inte att komma undan så mycket billigare än det skullle jag tro…
20 november, 2003 kl. 23:46 #85318skytiskapilen
DeltagareSorry Micke. Men du sa ”bara strippen” till mig på mässan… eller så hade jag knäck i öronen kanske :D;)
Visst Kvarnis, det handlar nästan bara om stålar. Men ämnet var ju snabbaste Imprezan, inte snabbaste Imprezan per krona eller hur;) Sen att jag blev helt OT och började prata om Legacy är en annan sak:D
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster – -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.