› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Snabbaste Imprezan?
- Detta ämne har 60 svar, 4,855 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2003 kl. 07:54 #85323
Kvarnis
Deltagare>Sorry Micke. Men du sa ”bara strippen” till mig på mässan…
>eller så hade jag knäck i öronen kanske :D;)
>
>Visst Kvarnis, det handlar nästan bara om stålar. Men ämnet
>var ju snabbaste Imprezan, inte snabbaste Imprezan per krona
>eller hur;) Sen att jag blev helt OT och började prata om
>Legacy är en annan sak:D
>
>/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
–
>Original Gangster –Jo visst är det så…
Men Imprezan är inte en bra stripp bil att uttgå i från..That’s It
Iofs så har känner jag en lirare i UK som körde ~11.8 med sin STi RA och han hade lagt utt 15K i delar på sin bil :D:D:D
Kan de va en gammal wally Legacy mån tro som Micke handlat 😀
Finns ju en Motor från den gammla go tiden uppe i Norr som satt i Per Eklund Wally Legacy :9:7 :9
Sedan så vidhåller jag och en del andra att imprezan även ska svängas med 😀
Sedan så är dt ju fritt fram att köra stripp oxå…har inge i mot det alls…men jag åker inte +100mil för att åka på en stripp om man säger så 😉
Sedan så kan ju lite Go racing vara bra roligt oxå typ Black Race etc
Om man har ett konto för lådan ;):DJo ang frågan varför inte så många åker om kring med Stroker kitt etc..så är det bla att det finns lite motorer att tillgå i Svergie,
få som bygger Subba motorer= DYRT nå GRYMTDogbox gick bort då jag även anväder min bil att åka å handla till&från jobbet bla plus om man ska på Ban träffar vilket innebär LÅNGA resor för min del
21 november, 2003 kl. 08:04 #85320Subbarist
DeltagareJa, Subarumickes monster var jävligt nice, klart trevligaste utställaren på mässan, till mig sa han att han skulle dyka upp på banan nästa sommar. Ska bli jävligt kul att se bilen när den är helt klar!
25 november, 2003 kl. 09:36 #85310Practos
Deltagaremin går javligt fort och brett på snö och is 😀 😀 😮 😛
/går och tackar snögudarna nu
25 november, 2003 kl. 20:44 #85324Kvarnis
Deltagare>Eftersom det står snabbaste Imprezan? i rubriken, så gissar
>jag
>att den odiskutabelt snabbaste Imprezan i Sverige körs av en
>viss
>norrman i Värmlandsskogarna i februari-04. Någon som sätter
>emot? 😉LOL 😀
Ordis är inte Ordis för inte ;):D25 november, 2003 kl. 20:50 #85325Kvarnis
Deltagare>en liten rättelse om Kung Zantos bedriffter min gamla bil är
>fortfarande snabbare i superstage:P (org fjädring)
>Och även 0-100 för min gick på 4.50 dvs.. 3 tusendelar
>snabbare och jag hade ungefär 150 hk mindre effekt en han:o
>sen att vridmomente enligt honnom är nästan lika mycket som
>JAKAN RACINGS M3?? in your dreams luktar lite Dalahästar???He he tja vi är några som konstaterat i klubben oxå ;):D
Å 380Bhp ur en VF24….nä…Ur en poratad VF28 ~samma turbo togs det ur ~355Bhp i UK…tror inte han lyckats hitta 30 till där ;):D
Blir kul att se hur det blir nästa år på strippen…
Som gammal Legacy åkare vet jag var min röst ligger 😀
I skogen så är det en Impreza…fast om man skulle damma av Pelle’s gammla Legacy så skulle det nog va en annan 5:a ;):D
26 november, 2003 kl. 01:29 #85339SubaruPhille
DeltagareDenna tråd börjar spåra ur.
Men helt klart intresant ämne. säg gärna lite inofficiella tider!
Kan inte tro att santoz tid är absolut bästa i sverige.Hoppas ni inte blir sura för lite trådkapning men jag måste fråga.
är ute efter info om snabbare impresor än 12or. hört talas om mycket snabbare saker men skulle vilja se någe bilder lite specs om vad som är gjort och liknade.
Sen när jag ändå är igång.
11sec impreza är mina planer för min lilla go bit.
Vad tror ni behövs? 🙂/mvh Phille
26 november, 2003 kl. 05:33 #85355Niklas
Deltagare>Som gammal Legacy åkare vet jag var min röst ligger 😀
Men nu handlar diskussionen om snabbaste Imprezan så hurvida det finns snabba Legacy i startfältet är fullkomligt ointressant.
Såvidare ni nu inte har börjat diskutera snabbaste Subarun.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #85306ExOrdis
DeltagareJag har sagt det förut och får väl flika in igen.
Snabbaste Imprezan i Sverige är herr Wicksell i WRC´n
alla andra kan väl försöka hänga på, EVO-sar included!/Kjell
10 juni, 2004 kl. 18:40 #85308ExOrdis
DeltagareEftersom det står snabbaste Imprezan? i rubriken, så gissar jag
att den odiskutabelt snabbaste Imprezan i Sverige körs av en viss
norrman i Värmlandsskogarna i februari-04. Någon som sätter emot? 😉10 juni, 2004 kl. 18:40 #85307ExOrdis
Deltagare>>Vilken e den snabbaste GT:n i Sverige. Effekt, tider
>>osv…Nån som har nåt på gång? Eller är det Santoz som e
>>vassast?
>>
>>/Micke
>
>—————
>
>Nämen Ordis! Wicksell har väl ingen GT? :P:P:P
>
>Edit: ####!
>
>/BlackEtt 97-a WRC chassi har mer släktskap med GC8 chassit än en STi-03, så det så! 😛
Däremot vet jag inte vilken bil herrn åker till vardags….10 juni, 2004 kl. 18:40 #85309Blocken
Deltagare>Vilken e den snabbaste GT:n i Sverige. Effekt, tider
>osv…Nån som har nåt på gång? Eller är det Santoz som e
>vassast?
>
>/Micke—————
Nämen Ordis! Wicksell har väl ingen GT? :P:P:P
Edit: ####!
/Black
10 juni, 2004 kl. 18:40 #85340Lefty
DeltagareMen Szantos är ju med GAS?! Undrar lite hur tiden hade blivit om han inte hade haft gas…. med 350hk 😉
En snabb impreza rullar ju här uppe, även nämnd på det här forumet med ett stroker kit och över 400hk, dessvärre inte körd på strippen ännu…
Fåglarna viskade väl om ännu mer effekt 😉 till nästa sommar, men det återstår ju att se…
Prospeed står för bygget… och effekten 400hk+ är inte med nå GAS 😉 😉16 februari, 2005 kl. 19:17 #85329Kocken
Deltagare>Det finns snabbare:D Men ingen som kört på strippen ännu;)
>
>/ChristianHmm, vem tänker du på då!!!Har du sett mig eller:)
//Ante
11 juni, 2005 kl. 17:42 #85341Lefty
DeltagareDags att lyfta en gammal gammal gammal tråd 🙂
Skriver ingen ny men kan meddela att IDAG så har den Prospeed-byggda Subarun från norr kört 12.40 i Piteå 🙂 🙂 OCH detta utan 4e växel… dvs 1-2-3-5an har han kört med… vette tusan om man klämma ur en bättre tid än det. Vi blev lite chockade och glada man kan inte annat än gratulera… vem vet hur fort de skulle gå med en 4e växel :D.
http://www.shra-lulea.bd.se/resultat/Juni05/kval.txt – Kika på Peder Grundström. Jens Viklund tätt efter körde den VITA STin.
Snabbaste imprezan för i år ? För stunden antar jag…
Var även en STi(vit, kockens gamla) som först statyerade med en gryymt bra tid… en 12a även där! Grattis även där!!!
11 juni, 2005 kl. 17:42 #85344Lefty
DeltagareDags att lyfta en gammal gammal gammal tråd 🙂
Skriver ingen ny men kan meddela att IDAG så har den Prospeed-byggda Subarun från norr kört 12.40 i Piteå 🙂 🙂 OCH detta utan 4e växel… dvs 1-2-3-5an har han kört med… vette tusan om man klämma ur en bättre tid än det. Vi blev lite chockade och glada man kan inte annat än gratulera… vem vet hur fort de skulle gå med en 4e växel :D.
http://www.shra-lulea.bd.se/resultat/Juni05/kval.txt – Kika på Peder Grundström. Jens Viklund tätt efter körde den VITA STin.
Snabbaste imprezan för i år ? För stunden antar jag…
Var även en STi(vit, kockens gamla) som först statyerade med en gryymt bra tid… en 12a även där! Grattis även där!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.