SSC Allmänt snack Allmänt småprat Snabbaste svenska imprezan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    HAEN
    Deltagare

Tjena jag undrar hur snabbt en impreza i sverige har kört på 402m?

Niklas
      Deltagare

Beror lite på vad du menar med Impreza, och då menar jag hur modifierad den får vara.

Erik Szanto körde en hög 11 tillsammans med Bilsport för något år sedan. Modifierad motor och en tub med lustgas i bagaget.

Sen finns det Fastmec Imprezan i Ludvika som har dubbelturbo. Vet inte om den är snabbare eller ej, vet inte om den kört på ett Bilsport evenemang.

Ämnet har diskuterats på Zatzy med en lagom mängd skitsnack insprängt:
        http://www.zatzy.com/showthread.php?t=247499&page=1&pp=20&highlight=snabbaste+imprezan

Janne248
        Deltagare

Hög 11 är nog snabbare än Fredrik kört med sin från Ludvika. Finns en gammal tråd här om den. Nu har rasad låda och behöver en ny 6-vxl. Nån som har nått tips, hör av er till han. Nummer med mera finns i gamla tråden tror jag.

Subarumicke
          Deltagare

Santos har inte åkt en 11 sek repa, han åkte en låg 12 sek repa som bäst, däremot har Fastmeck(ludvika?) åkt en hög 11 sek förra året

Niklas
            Deltagare

Fick för mig att när han körde med Bilsport nere på Emmaboda själv så blev det en 11.9x men kan ha fel. Han fick nämligen fel tid av dem och det var en 11.xx tid först men sen ändrades det, var kanske till en 12.xx tid det landade på till slut.

SecretAgentMan
              Deltagare

Fastmek är snabbast mig veterligen, själv har jag med en riktigt låg 12:a och 179 knutar som bäst på gamla 2-liters-hempulet.

/J

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.