SSC Allmänt snack Allmänt småprat Snart klar med GT:n

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Toine
    Deltagare

Såja nu börjar jag snart bli klar med min GT-00:a Följande saker är monterade och lackade av mig såklart 😉

Blitz Nur spec-r Från turbo
      Pipercross Luftfilter
      Forge Atmosfäriskt dump
      Laddtrycksmätare samt hållare från AutoMeter
      STi-V6 Vinge
      Dimljuskåpor
      Lackade plastdetaljer (74F) inne i bilen
      Nya bromsbelägg
      Framrutestreamer
      Baslåda magnat 2×10″ med neon samt 800w slutsteg med amperemätare
      Klarglas fram och sidoblinkers
      Lexusbakljus

Kommer att investera mer godis till min GT lite senare.
      Större turbo, bränslepump och spridare
      Fjäderbenstag
      Rallydekaler m.m. =)

Mats
      Deltagare

Grattis.
        Alltid kul när nån känner att man är ”klar” med bilen. Jag lovar det tar bara 1 månad så är du inte klar längre, det har dykt upp en massa grejer man vill ändra och förbättra.

Upp med lite bilder på den nu. Jag vill gärna se det lackade Blitz systemet 😉

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Toine
        Deltagare

Hehe det e sant, men det e kul att projektera med bilen! =) Jag ska greppa kameran ikväll så slänga upp ett par bilder.

Mvh / Tony

Niklas
          Deltagare

Mats: Snack, lackade lexusljus är det vi vill ha bilder på. 😉

Toine
            Deltagare

Tjoho! Måste bara leta fram sladden till datorn så ska jag slänga upp lite bilder till er! 😉

Aliendice när ska du slänga på rallydekaler åt mig då? =)

Niklas
              Deltagare

När skall du beställa dem? Montera gör jag så gärna. 🙂

Hade varit skoj att lägga dekor på en gammal GT igen, trött på WRXer! 😀

Toine
                Deltagare

Hehe måste ta och beställa dem snart, fick ont om pengar nu när jag fixat bilen me styling och trimmning =) Men nästa lön så kan jag beställa. Är det besvärligt att montera dekalerna själv? Eller för dig som e proffs på sånt är de väl inga problem 😉

Mvh / Tony

Niklas
                  Deltagare

Nikke McRae här på forumet monterade full rallydekor utan problem och det blev riktigt stiligt. Tar man det försiktigt och är noggrann med att mäta och dra stödlinjestejp så allt hamnar rätt så blir det bra. De större dekalerna blötmonterar man enklast, då kan man dessutom flytta runt dem tills man tycker de hamnat på rätt ställe. De kan behöva lite korrigering i sidled och/eller höjdled. De mindre monterar man dit torrt. Ett tips är att börja med alla små och träna på dem, om någon skulle bli fel så handlar det inte om många kronor för att få en ny, du kan även ta några extra för att vara på den säkra sidan. Kan avslöja att stenskott i fronten skadar dekalerna som sitter där. Mina små pirelli under strålkastarna har blivit lite naggade, så att beställa några extra av dem i felmonterings syfte eller vid omsminkning vid skador kan vara bra.

Toine
                    Deltagare

Okidoki ska försöka slänga dit dem själv så långt att åka ner till dig för att få dem monterade 😉 Vad tar du för en hel rallydekal? och kan jag bestämma vilka dekaler jag vill/inte vill ha?

Mvh / Tony

Niklas
                      Deltagare

Skickar ett PM…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.