Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Putte GT
    Deltagare

Hej i dag skulle jag göra 4-hjuls inställning, men bakvagnen var sne, Camber står på +1 grad isf -1 grad så han kunde inte justera mina bakhjul på min 99:a så vad ska jag göra, vad kan de va för fel?
      De var höger bak som var fel, vänster va ok. Någon som varit med om samma öde?

Putte GT
      Deltagare

Ok ja får pröva plocka isär och se fall jag hittar något som är snett. Någon mer som har några tipps?

Putte GT
        Deltagare

Nu är de fixat jag borrade upp de övre hålet i fjäderbenet till 16mm då gick de ju att justera upp vinkeln lite.

ExOrdis
          Deltagare

Mmmm, satte du i en grövre skruv oxå?
            Annars kan jag bara säga att inställningen ändras så fort du
            börjar pressa lite. Inte roligt.

Putte GT
            Deltagare

Eftersom jag bara borrade upp det övre hålet i fjäderbenet så justeras camber vinkeln till -1 grad. Av bilens vikt så kommer den inte att röra sig någon ting.
              Jag tycker att det är dåligt av subaru att de inte finns exenterskruv bak oxå för att justera camber, som de finns där fram.
              Jag vet inte hur de är på dom nyare, men min 99:a finns ingen iallafall.

ExOrdis
              Deltagare

Ok, så länge vägen är rak eller bilen står still så funkar det. Mild transportkörning likaså.
                Jag har prövat med excenterskruvar bak på en 99:a = funkar INTE vid svängig körning!
                Lycka till.

Manor
                Deltagare

Trist…enligt vad jag har hört så kan egentligen inte cambern justeras bak…men det går visst att lossa lite bultar och trycka/dra/slå/mickla för att kunna påverka cambern en aning.

mvh Mats N

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.