SSC Allmänt snack Träffar SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 97 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Obligatoriskt köp av engångslicens om ni inte har SMA-licens redan.

Vad är det för pris på dessa engångslicenser?

//.zip

Pedersen
      Deltagare

Vad är det för pris på dessa engångslicenser?//.zip

150 SEK

Kvarnis
        Deltagare

Det går utmärkt att åka från ex V-ås till Övik på ca 3timmar ;):D
          det ä drygt 54mil

.zip
          Deltagare

Vad är det för pris på dessa engångslicenser?//.zip

150 SEK

Finns det någon nackdel med att välja engångslicensen?
            Jag tror inte att det blir så mkt köra i år så jag behöver nog inte licens för hela året 🙂

//.zip

karlzzon.
            Deltagare

http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

För ett helt år kostar det 350:-

Men jag säger som du !!! vet faan inte om det blir mer än 2 race med SMA mlicens

Olaaa
              Deltagare

Dum fråga, läste något om att man kan bli medlem i ssi på plats?
                Vem ska man snacka med då?

Jag tänkte inte köra något, men bor i sundsvall så tänkte komma upp och titta en sväng!!
                Ta med kameran och fota lite kanske 🙂

När är karavanen i sundsvall? vore maffigt att glida med 🙂

Janne248
                Deltagare

Dum fråga, läste något om att man kan bli medlem i ssi på plats?Vem ska man snacka med då?

För att bli medlem på plats så skall du snacka med mig! Dock får du inte något medlemskort på plats, utan du kan betala, vi tar dina uppgifter och sedan skickas email som bekärftelse samt efter det medlemskort.

För att komma och surra skit behöver du inte bli medlem, men för att köra så behövs medlemsskap samt SMA licens.

Koffe
                  Keymaster

Har man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?
                    Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉

Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…

Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)

SPiKE
                    Deltagare

Har man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?

Absolut- det är hur kul som helst, det troliga är att du blir riktigt biten och inser att det finns inte mycket som är roligare än banåka.

Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉

Inte en chans den platsen har jag paxat för länge sedan 😀 😉

Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)

Rutin och rutin, personligen så har jag väl vinglat runt Mantorp nått varv och sett F1 på Eurosport annars vet jag inte…

Imprezaklubben är ett rätt harmlöst gäng biltokar som tycker om att umgås på diverse tillställningar så jag tycker nog att du ska ge det en chans och dyka upp.

//Henrik

bowser
                      Deltagare

blir det några som åker karaan från sthlm ??

Ubbe
                        Deltagare

Har man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉 Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)

Jag tycker att orginalbil med gatdäck är det absolut bästa sättet att börja, för att känna in hur bilen känns och vad man vill utveckla om det ska börja pillas och trimmas.

Klart du ska komma och åka. Se också till att dra nytta av ”rävarna” som kört mycket bana och be dom åka med lite, diskutera teknik, spårval osv! Vet inte om jag tillhör rävarna direkt men jag åker gärna shotgun några varv!

Jag skulle vara mer orolig för kvällarna än själva bankörningen när det gäller den här klubben! :+

//Ubbe

alrik
                          Deltagare

Jag skulle vara mer orolig för kvällarna än själva bankörningen när det gäller den här klubben! :+//Ubbe

Det är bara att ta med sig dom 3 P:na, priten, pengar och pälgkors.

/Mikael

Koffe
                            Keymaster

Tack för alla uppmuntrande ord… Blir kanske att man dyker upp ändå =)

En fråga/reflektion angående SMA-licensen förresten. Är det en endags- eller en ”engångs”-licens man tecknar för 150:-? Dvs gäller den hela helgen eller bara en av dagarna?
                              Funderar på att köpa helårs på en gång, och definitivt så om det bara är en endagslicens (dvs om det skulle krävas 2×150:- för att köra lör+sön). Måste ändå ha en redan på lördag när jag förhoppningsvis ska åka med ett par varv runt Mantorp 😛 Frågan är om man hinner teckna en till dess iofs…

Zetterlund
                              Deltagare

Är grymt sugen på att kroka på karavanen upp och leka lite på bana. 🙂
                                Jag måste bara möblera om ganska ordentligt i kalendern då jag tydligen har jobb den helgen oxå, samt att på söndagen ska jag ner till hultsfred för att ”flytta in” då jag jobbar där under hela festivalen. 😮 Blir en satans massa mil den helgen 😛

Någon som har räknat på ungefär vad det kan komma å kosta per skalle?
                                Resa + boende + ”förbrukningsmaterial” osv .. SMA licensen har jag redan.

Pedersen
                                Deltagare

Tack för alla uppmuntrande ord… Blir kanske att man dyker upp ändå =)

Klart du ska med. Du kommer INTE ångra dig.

En fråga/reflektion angående SMA-licensen förresten. Är det en endags- eller en ”engångs”-licens man tecknar för 150:-? Dvs gäller den hela helgen eller bara en av dagarna? Funderar på att köpa helårs på en gång, och definitivt så om det bara är en endagslicens (dvs om det skulle krävas 2×150:- för att köra lör+sön). Måste ändå ha en redan på lördag när jag förhoppningsvis ska åka med ett par varv runt Mantorp 😛 Frågan är om man hinner teckna en till dess iofs…

Bra fråga. Har skickat vidare direkt till Fredrik/SMA. Återkommer!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 97 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.