SSC Allmänt snack Träffar SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 97 totalt)
  • Författare
    Pedersen
    Deltagare

Fick svar från Fredrik, snabba puckar!

Engångslicensen gäller ALLA dagarna, dvs 150 SEK för SMA försäkring för HELA träffen

.zip
      Deltagare

Har man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉 Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)

Det här blir även min första gång som jag släpper lös bilen på bana, så du blir inte ensam rookie 🙂
        Själv kommer jag köra med R-däck, men inte mer än så. Men jag antar att det kommer bli så ”#%”%” roligt att man uppgraderar bilen tills nästa sommar.

//.zip

.zip
        Deltagare

Fick svar från Fredrik, snabba puckar!Engångslicensen gäller ALLA dagarna, dvs 150 SEK för SMA försäkring för HELA träffen

Härligt… och detta är spikat? Så man inte kommer på träffen utan licens och får reda på att engångslicenser inte går att ordna?

//.zip

bowser
          Deltagare

samma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går.
            klart du ska med om du är sugen .

mvh pierre

Koffe
            Keymaster

samma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går. klart du ska med om du är sugen .mvh pierre

Men med dina planer så kommer jag ju bli omblåst när du ligger på tomgång låter det som… Därav min oro att agera bromskloss =)
              Hinner man hålla undan som newbie när ett 500++hk monster dyker upp i backspegeln? 😉

Och visst skulle vi kunna försöka fixa nån sorts karavan från Sthlmsområdet upp om det blir aktuellt. Får kanske gå förbi Josefs pub nån dag och försöka hetsa med honom oxå 😛

MariaimprezaGT
              Deltagare

Har man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉 Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)

Nån gång måste vara den första 🙂 Så har de varit för alla. Måste säga att SSI består av en mkt förstående grupp människor som inte alls bryr sig om du eller några andra skulle vara lite långsammare..

Det finns ju ett till faktum, de är att en del bilar inte är trimmade, medan en del kör med 500 hk plus, även om de håller ungefär samma fart i kurvor så blir det ju en hel del omkörningar på rakor.

Det brukar dessutom finnas ett pass som kallas för ”lugna timmen” där de som är oerfarna brukar köra innan de ger sig ut ihop med de andra förarna.

Så prova tycker jag!

Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

Mobil: 0763-498601
                Mail: maria@wroom.org

Pedersen
                Deltagare

Storträffen årets fynd?

GävleRacing har en EN dagars träff på Mittsverigebanan helgen före oss…

Priser:
                  1. GävleRacing medlem med SMA licens =1000kr
                  2. GävleRacing medlen utan SMA licens = 1150kr
                  3. Ej GävleRacing medlem utan SMA licens = 1200kr
                  Engångslicens + medlemskap = 100+100+1000
                  4. Ej GävleRacing medlem utan SMA licens = 1450
                  Årslicens + medlemskap =350+100+1000

Om jag anmäler mig två gånger till storträffen tjänar jag DUBBELT så mycket då? 😀

/Lidl-mannen

OzO
                  Deltagare

Valet e gjort – inget raggandes på Powermeet på lördagen utan det får bli på SSIs storträff istället! 😀

/G
                    _____
                    ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

.zip
                    Deltagare

Valet e gjort – inget raggandes på Powermeet på lördagen utan det får bli på SSIs storträff istället! 😀

Helt rätt :*

//.zip

bowser
                      Deltagare

samma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går. klart du ska med om du är sugen .mvh pierre

Men med dina planer så kommer jag ju bli omblåst när du ligger på tomgång låter det som… Därav min oro att agera bromskloss =)Hinner man hålla undan som newbie när ett 500++hk monster dyker upp i backspegeln? 😉 Och visst skulle vi kunna försöka fixa nån sorts karavan från Sthlmsområdet upp om det blir aktuellt. Får kanske gå förbi Josefs pub nån dag och försöka hetsa med honom oxå 😛

haha så kan du ju inte tänka…. ja kommer bli omblåst av folk med mindre pulver än mig för effekt är inte allt måste ha bra väghållinng i pulkan oxå.. där kommer dom snabba fram som spenderat lite tid på ställa in sitt chassi…

men där det är rakt då jävlar:P

om inte maria lyckas få mig att köpa coilovers o lite whiteline grejer ganska omgående 😉

Koffe
                        Keymaster

Sådär, då var man anmäld då… gääh, läskigt 🙂

Ett par frågor:
                          Vad bör man kolla innan man åker upp? Olja, bromsvätska och belägg, nåt mer?

Däck/fälg: har två alternativ; Antingen åker jag på original 17″ med 215 breda däck (Michelin? ”Samma som sitter på original” enligt förra ägaren). Alternativ 2 är 18″ 225 breda Toyo Proxes T1R.
                          Fördel 18″: Bättre lateral stabilitet + bredare däck = bättre grepp?
                          Fördel 17″: Lägre roterande massa = Bättre acc? Samt förmodligen billigare däck =)

Tips?

MVH
                          //Koffe

Pedersen
                          Deltagare

Sådär, då var man anmäld då… gääh, läskigt :-)Ett par frågor:Vad bör man kolla innan man åker upp? Olja, bromsvätska och belägg, nåt mer?Däck/fälg: har två alternativ; Antingen åker jag på original 17″ med 215 breda däck (Michelin? ”Samma som sitter på original” enligt förra ägaren). Alternativ 2 är 18″ 225 breda Toyo Proxes T1R.Fördel 18″: Bättre lateral stabilitet + bredare däck = bättre grepp?Fördel 17″: Lägre roterande massa = Bättre acc? Samt förmodligen billigare däck =)Tips?MVH//Koffe

Läskigt? Bah! Underbart! 😀

När det gäller däcken hade jag kört på 17″:arna även om dina Toyo förmodligen är liiiite bättre. En annan fördel med standard dimension är ju att reservdäcket ”funkar” i fall att…

Ta gärna med dig en flaska bromsvätska så du kan lufta på plats om det skulle behövas. En skvätt olja i reserv är aldrig heller fel.

Sen klistrar du fast en lapp på ratten: ”GLÖM INTE HJÄLMEN!!!” 😉

Vi ses!

Koffe
                            Keymaster

Hjälmen ligger nyinköpt i sin kartong och väntar innanför ytterdörren och SMA-kortet kom med posten igår.
                              Är det krav på hanskar förresten? Vad rekomenderas i så fall? Skinn? (har ingen mockaratt =)

.zip
                              Deltagare

Leverans leverans.
                                Fick hem en trevlig sak idag
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/temp/P6120100.sized.jpg

Men frågan är vem f** jag ska prata med över intercomen? 🙂

//.zip

Kvarnis
                                Deltagare

enkelt 😀
                                  riv ur allt bilen så den blir plåtren, ut med stero å annat trams
                                  montera in endast 2 stolar 😉

Sen kan du ju koppla in en mp3 för långa resor till den, och om du har passagerare så lär dom behöva interkom dom med för att kunna prata md dig 😉

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 97 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.