› SSC › Allmänt snack › Träffar › SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli
- Detta ämne har 96 svar, 4,019 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
Markus.
-
FörfattareInlägg
-
7 maj, 2009 kl. 12:59 #152399
Pedersen
DeltagareFick svar från Fredrik, snabba puckar!
Engångslicensen gäller ALLA dagarna, dvs 150 SEK för SMA försäkring för HELA träffen
7 maj, 2009 kl. 13:02 #152431.zip
DeltagareHar man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉 Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)
Det här blir även min första gång som jag släpper lös bilen på bana, så du blir inte ensam rookie 🙂
Själv kommer jag köra med R-däck, men inte mer än så. Men jag antar att det kommer bli så ”#%”%” roligt att man uppgraderar bilen tills nästa sommar.//.zip
7 maj, 2009 kl. 13:04 #152432.zip
DeltagareFick svar från Fredrik, snabba puckar!Engångslicensen gäller ALLA dagarna, dvs 150 SEK för SMA försäkring för HELA träffen
Härligt… och detta är spikat? Så man inte kommer på träffen utan licens och får reda på att engångslicenser inte går att ordna?
//.zip
8 maj, 2009 kl. 08:33 #152394bowser
Deltagaresamma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går.
klart du ska med om du är sugen .mvh pierre
8 maj, 2009 kl. 08:50 #152447Koffe
Keymastersamma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går. klart du ska med om du är sugen .mvh pierre
Men med dina planer så kommer jag ju bli omblåst när du ligger på tomgång låter det som… Därav min oro att agera bromskloss =)
Hinner man hålla undan som newbie när ett 500++hk monster dyker upp i backspegeln? 😉Och visst skulle vi kunna försöka fixa nån sorts karavan från Sthlmsområdet upp om det blir aktuellt. Får kanske gå förbi Josefs pub nån dag och försöka hetsa med honom oxå 😛
8 maj, 2009 kl. 11:27 #152423MariaimprezaGT
DeltagareHar man nåt att hämta som rookie som aldrig kört bana förr i en original WRX utan R-däck?Kommer man för evigt vara ”han den där bromsklossen som alla fick väja för på mittsverigebanan” som blir mystiskt utesluten från alla träff-trådar i fortsättningen? 😉 Känns som alla som anmäler sig är hyfsat rutinerade på banåka…Man blir rätt sugen, men det känns ju lite läskigt samtidigt =)
Nån gång måste vara den första 🙂 Så har de varit för alla. Måste säga att SSI består av en mkt förstående grupp människor som inte alls bryr sig om du eller några andra skulle vara lite långsammare..
Det finns ju ett till faktum, de är att en del bilar inte är trimmade, medan en del kör med 500 hk plus, även om de håller ungefär samma fart i kurvor så blir det ju en hel del omkörningar på rakor.
Det brukar dessutom finnas ett pass som kallas för ”lugna timmen” där de som är oerfarna brukar köra innan de ger sig ut ihop med de andra förarna.
Så prova tycker jag!
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org8 maj, 2009 kl. 19:07 #152400Pedersen
DeltagareStorträffen årets fynd?
GävleRacing har en EN dagars träff på Mittsverigebanan helgen före oss…
Priser:
1. GävleRacing medlem med SMA licens =1000kr
2. GävleRacing medlen utan SMA licens = 1150kr
3. Ej GävleRacing medlem utan SMA licens = 1200kr
Engångslicens + medlemskap = 100+100+1000
4. Ej GävleRacing medlem utan SMA licens = 1450
Årslicens + medlemskap =350+100+1000Om jag anmäler mig två gånger till storträffen tjänar jag DUBBELT så mycket då? 😀
/Lidl-mannen
9 maj, 2009 kl. 20:37 #152369OzO
DeltagareValet e gjort – inget raggandes på Powermeet på lördagen utan det får bli på SSIs storträff istället! 😀
/G
_____
::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::10 maj, 2009 kl. 09:49 #152433.zip
DeltagareValet e gjort – inget raggandes på Powermeet på lördagen utan det får bli på SSIs storträff istället! 😀
Helt rätt :*
//.zip
11 maj, 2009 kl. 07:38 #152395bowser
Deltagaresamma här blir första gången odjuret kommer ut… och ja har aldrig kört bana förut heller …. blir kul å se hur det går. klart du ska med om du är sugen .mvh pierre
Men med dina planer så kommer jag ju bli omblåst när du ligger på tomgång låter det som… Därav min oro att agera bromskloss =)Hinner man hålla undan som newbie när ett 500++hk monster dyker upp i backspegeln? 😉 Och visst skulle vi kunna försöka fixa nån sorts karavan från Sthlmsområdet upp om det blir aktuellt. Får kanske gå förbi Josefs pub nån dag och försöka hetsa med honom oxå 😛
haha så kan du ju inte tänka…. ja kommer bli omblåst av folk med mindre pulver än mig för effekt är inte allt måste ha bra väghållinng i pulkan oxå.. där kommer dom snabba fram som spenderat lite tid på ställa in sitt chassi…
men där det är rakt då jävlar:P
om inte maria lyckas få mig att köpa coilovers o lite whiteline grejer ganska omgående 😉
11 juni, 2009 kl. 08:51 #152448Koffe
KeymasterSådär, då var man anmäld då… gääh, läskigt 🙂
Ett par frågor:
Vad bör man kolla innan man åker upp? Olja, bromsvätska och belägg, nåt mer?Däck/fälg: har två alternativ; Antingen åker jag på original 17″ med 215 breda däck (Michelin? ”Samma som sitter på original” enligt förra ägaren). Alternativ 2 är 18″ 225 breda Toyo Proxes T1R.
Fördel 18″: Bättre lateral stabilitet + bredare däck = bättre grepp?
Fördel 17″: Lägre roterande massa = Bättre acc? Samt förmodligen billigare däck =)Tips?
MVH
//Koffe11 juni, 2009 kl. 11:30 #152401Pedersen
DeltagareSådär, då var man anmäld då… gääh, läskigt :-)Ett par frågor:Vad bör man kolla innan man åker upp? Olja, bromsvätska och belägg, nåt mer?Däck/fälg: har två alternativ; Antingen åker jag på original 17″ med 215 breda däck (Michelin? ”Samma som sitter på original” enligt förra ägaren). Alternativ 2 är 18″ 225 breda Toyo Proxes T1R.Fördel 18″: Bättre lateral stabilitet + bredare däck = bättre grepp?Fördel 17″: Lägre roterande massa = Bättre acc? Samt förmodligen billigare däck =)Tips?MVH//Koffe
Läskigt? Bah! Underbart! 😀
När det gäller däcken hade jag kört på 17″:arna även om dina Toyo förmodligen är liiiite bättre. En annan fördel med standard dimension är ju att reservdäcket ”funkar” i fall att…
Ta gärna med dig en flaska bromsvätska så du kan lufta på plats om det skulle behövas. En skvätt olja i reserv är aldrig heller fel.
Sen klistrar du fast en lapp på ratten: ”GLÖM INTE HJÄLMEN!!!” 😉
Vi ses!
11 juni, 2009 kl. 14:00 #152449Koffe
KeymasterHjälmen ligger nyinköpt i sin kartong och väntar innanför ytterdörren och SMA-kortet kom med posten igår.
Är det krav på hanskar förresten? Vad rekomenderas i så fall? Skinn? (har ingen mockaratt =)12 juni, 2009 kl. 12:13 #152434.zip
DeltagareLeverans leverans.
Fick hem en trevlig sak idag
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/temp/P6120100.sized.jpgMen frågan är vem f** jag ska prata med över intercomen? 🙂
//.zip
12 juni, 2009 kl. 12:53 #152378Kvarnis
Deltagareenkelt 😀
riv ur allt bilen så den blir plåtren, ut med stero å annat trams
montera in endast 2 stolar 😉Sen kan du ju koppla in en mp3 för långa resor till den, och om du har passagerare så lär dom behöva interkom dom med för att kunna prata md dig 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.