SSC Allmänt snack Träffar SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 97 totalt)
  • Författare
    Pedersen
    Deltagare

Hjälmen ligger nyinköpt i sin kartong och väntar innanför ytterdörren och SMA-kortet kom med posten igår. Är det krav på hanskar förresten? Vad rekomenderas i så fall? Skinn? (har ingen mockaratt =)

Handskar och heltäckande klädsel. Helst inga syntetmaterial någonstans.

griml0ck
      Deltagare

Svårt val. Om du har råd så handla in R-däck till 17 tums fälgarna. R888:orna ligger ju bra till o pris. Annars skulle jag nog köra med 18 tummarna. Din check lista där räcker bra. Kolla bromsskivor oxo så klart, och ta det lugnt i början så kommer de bli kul när du får upp farten i slutet av dagen.

/ J

Sådär, då var man anmäld då… gääh, läskigt :-)Ett par frågor:Vad bör man kolla innan man åker upp? Olja, bromsvätska och belägg, nåt mer?Däck/fälg: har två alternativ; Antingen åker jag på original 17″ med 215 breda däck (Michelin? ”Samma som sitter på original” enligt förra ägaren). Alternativ 2 är 18″ 225 breda Toyo Proxes T1R.Fördel 18″: Bättre lateral stabilitet + bredare däck = bättre grepp?Fördel 17″: Lägre roterande massa = Bättre acc? Samt förmodligen billigare däck =)Tips?MVH//Koffe

Janne248
        Deltagare

Jag hörde nagon skvallra om samakning..karavankörning…
          Hur plannerar alla att aka upp (eller ner för nagra fa)?

.zip
          Deltagare

Handskar och heltäckande klädsel.

Detta har jag glömt fråga om. Är handskar ett måste?

//.zip

SPiKE
            Deltagare

Detta har jag glömt fråga om. Är handskar ett måste?//.zip

Nix inget krav, dock kan det var bra för rejält grepp om ratten.

Kvarnis
              Deltagare

Btw endags SMA löser man på plats lr?

.zip
                Deltagare

Yes. 150:- för båda dagarna.
                  Men om man måste göra samma prov som på internet vette tusan. I sånna fall ska jag ta med mig en fusklapp 😛

//.zip

.zip
                  Deltagare

Vad finns det för bensinstationer i närheten av banan? OKQ8? Finns det bankomat i närheten eller ska man ta med sig kontanter?

//.zip

Kvarnis
                    Deltagare

Yes. 150:- för båda dagarna.Men om man måste göra samma prov som på internet vette tusan. I sånna fall ska jag ta med mig en fusklapp :P//.zip

provade och gjorde testet och… f-n man kom ihåg en del tydligen 😮 för jag fick godkänt, så jag beställde helårsförsäkringen

Janne248
                      Deltagare

Vad finns det för bensinstationer i närheten av banan? OKQ8? Finns det bankomat i närheten eller ska man ta med sig kontanter?//.zip

Det blir nog att åka tiln centrala Härnösand för bensin, där finnz det OKQ8, Jet och Shell.
                        Bankautomat finns där också.
                        Tror det är 8~10 km mellan banan och centrala Härnösand.

Koffe
                        Keymaster

Jag har aldrig behövt göra ”testet” när jag löst engångslicens (vilket jag kan tycka är lite konstigt egentligen).
                          Men i år skaffade jag oxå helårslicens på en gång.

Hur gör folk med lunch förresten? Åker vi iväg nånstans och käkar eller finns det nåt på området? Eller är det matsäck som gäller?

Markus
                          Deltagare

Åker vi iväg nånstans och käkar eller finns det nåt på området? Eller är det matsäck som gäller?

Abacus kom med ett bra förslag i en annan tråd tycker jag 😉

Bilden var stor så öppna manuellt:
                            hem.bredband.net/dtype/impreza_rez.jpg

Annars tycker jag en karavan mot den lokala pizzerian/burgarestället kan vara en idé. Då får de lite att göra 🙂

Janne248
                            Deltagare

Hur gör folk med lunch förresten? Åker vi iväg nånstans och käkar eller finns det nåt på området? Eller är det matsäck som gäller?

Vi har inte planerat nagot ´break´ för lunch, maste utnyttja banan sa mycket som möjligt (kört samma nere pa Emmaboda).

Janes racing café finns pa plats, men vet ej riktigt hur hanhar öppet samt vad som serveras, var sponsoransvarig (Davve) skulle kolla med henne) Vet inte vad han fatt fram.

Annars kan man ju aka in till ´byn´ och äta d¨r, man kan ju aka i flera grupper sa nagaon alltid är kvar och vaktar saker och uttnytjar banan.

EDIT: Läste detta pa hemsidan deras: Lördag 4/7 kl 14-17 i samband med Krantz Challenge. Nostalgitema! Vet inte vad detta innebär för varan storträff men men… vi far väl se.

elver
                              Deltagare

Åååsså löser det sig med jobb å barnvakt så jag kan vara med på lördag, kanske söndag också 🙂

En till nybörjare på bana, kanske inte vore så dumt att köra typ ”lugna timmen” för gröngölingarna. Blåbärspasset? Färskingkvarten?

Koffe
                                Keymaster

Så att alla erfarna rävar kan sitta på läktaren och ha roliga timmen med kompanigarv åt oss? 😀

Jag misstänker att de flesta kör rätt lugnt i början för att känna på bitarna, så vi borde nog kunna samsas!

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 97 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.