› SSC › Allmänt snack › Träffar › SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli
- Detta ämne har 96 svar, 4,019 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
Markus.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2009 kl. 09:42 #152459
karlzzon.
DeltagareJag har kört på bana några gånger!!!
Sitter i Racebussen nu på väg till Sviestabanan för att kör tävling ,långlopp 8 timmars i en Volvo 240.
Och det skall bli såå kul o prova bruksbilen på bana samt att se hur Mittsverigebanan ser ut.27 juni, 2009 kl. 18:36 #152462AndreS
DeltagareBlir första gången för mig med.
Någon som har tänkt åka mot Härnösand norrifrån på E4:an fredag?
27 juni, 2009 kl. 20:39 #152438.zip
DeltagareBlir första gången för mig med.Någon som har tänkt åka mot Härnösand norrifrån på E4:an fredag?
Jag och Kvarnis rullar från Örnsköldsvik området, fast det blir på Lördag morgon 🙂
//.zip
30 juni, 2009 kl. 08:15 #152452Koffe
KeymasterI anmälningstråden står det att det blir blandat bankörning och time-attack. Är det når speciellt som gäller för de som vill köra time-attack? I och med att det lär klassas som tävling stället för träning med tidtagning så har jag fått för mig att det gäller andra krav. (På Gatebil gäller tex SBF-licens och vagnsbok).
Fast SMA lär ju gälla även vid tävlingsverksamhet, och ingen försäkring täcker ju bilarna ändå så det kanske inte spelar nån roll här i Svedala? 🙂30 juni, 2009 kl. 09:12 #152439.zip
DeltagareI anmälningstråden står det att det blir blandat bankörning och time-attack. Är det når speciellt som gäller för de som vill köra time-attack? I och med att det lär klassas som tävling stället för träning med tidtagning så har jag fått för mig att det gäller andra krav. (På Gatebil gäller tex SBF-licens och vagnsbok). Fast SMA lär ju gälla även vid tävlingsverksamhet, och ingen försäkring täcker ju bilarna ändå så det kanske inte spelar nån roll här i Svedala? 🙂
Nu vet jag inte riktigt vad som har sagts från styrelsen.
Men time attack kan även ses som personlig träning, det beror bara på hur man ser på saken 😉//.zip
30 juni, 2009 kl. 13:09 #152453Koffe
KeymasterUr försäkringssynpunkt har tidtagning alltid varit jämställt med tävling tror jag. Å time-attack utan tidtagning känns ju lite sådär 🙂
Men som sagt, det är kanske inget problem längre eftersom man ändå inte kan försäkra bilen för bankörning ;(
30 juni, 2009 kl. 13:52 #152403Pedersen
DeltagareFörsäkringsmässigt skiljer det inget.
SMA tar hand om personförsäkringarna och bilen täcks inte oberoende av tidtagning eller ej. Salus Ansvar täckte bankörning utan tidtagning förut men de har ändrat sina regler.
När det gäller timeattacken så tänkte vi använda ett kortare segment av banan samt konor så att medelhastigheten inte blir så fruktansvärt hög. Mer konbana än bankörning med andra ord.
Blir det inte bra så är det bara vi justerar tills vi är nöjda. Vi har ju hela helgen på oss 😀
30 juni, 2009 kl. 13:59 #152440.zip
DeltagareJag testar gärna på lite time attack/konbana om det finns tid över 🙂
BTW: Någon som sitter på adressen till banan? Tänkte förbereda mig och ställa in GPS:en.
//.zip
30 juni, 2009 kl. 16:48 #152414SPiKE
DeltagareNu är alla vätskor bytta i pärlan, yes asså 😀
Jädrar vad laddad jag börjar bli!!!
//H
30 juni, 2009 kl. 20:53 #152381Kvarnis
DeltagareI går monterades fmic och ny turbo, den gammla lätt illa…
I dag har jag har det byts fjäderben,bromsar, monterat R-däck i 225/45, hiitade nå gammla fälgar jag inte har en anning vad jag haft till… men 17×7.5 i et30 blev… brett :D… går tydligen att rulla utt nästan 3cm skärm bak på en gammal gc8 😉
Tja..i morgon är det hjulinställning som gäller :), löda kabel härva..
Torsdag montera autronic sm4, strat upp bilen byta spridare.
Fredag om bilen fortfarande går… mappa 😉Oh ja måste fylla på vätske förådet oxå….lyser en varningslampa i kyllskåpet 😀
f-n vad ska göra restan veckan för att få tiden att gå 😮
30 juni, 2009 kl. 20:59 #152441.zip
Deltagaref-n vad ska göra restan veckan för att få tiden att gå 😮
Byta bromsolja på min bil. Det har jag inte hunnit med och jag har inte heller planer på att göra det innan träffen 😛
//.zip
30 juni, 2009 kl. 21:04 #152382Kvarnis
Byta bromsolja på min bil. Det har jag inte hunnit med och jag har inte heller planer på att göra det innan träffen 😛 //.zip
Har 2 liter Castril srf i garaget ;), iofs är nog bara 1½.L numera :D, hörde jag en skål btw 😉
30 juni, 2009 kl. 21:39 #152442.zip
Byta bromsolja på min bil. Det har jag inte hunnit med och jag har inte heller planer på att göra det innan träffen 😛 //.zip
Har 2 liter Castril srf i garaget ;), iofs är nog bara 1½.L numera :D, hörde jag en skål btw 😉
Ge mig! Eller ännu bättre, byt åt mig medans jag dricker öl i din skinnsoffa 😀 Jag kan peka och påpeka fel du gör för moraliskt stöd.
Skål tar vi till helgen. Det har blivit på tok för mkt skålande på slutet (fre-mån)EDIT: Eller va f**…. Har massa kalla som bara väntar, så skål!
//.zip
30 juni, 2009 kl. 23:04 #152421Surbarbro
DeltagareHallå!
Hoppas att jag blir på banan igen!
Tom och jag delar kärra, Ovanligt!
Väntar med spänning att Leksaken, blir klar.
Annars får ni det jobbigt med en P—–e 😉
Kan vara kul det med. 😀 😀 :7
Torsdag: Gäller annars! 😮
/ Catrine
1 juli, 2009 kl. 13:53 #152415SPiKE
DeltagareI går monterades fmic och ny turbo, den gammla lätt illa…I dag har jag har det byts fjäderben,bromsar, monterat R-däck i 225/45, hiitade nå gammla fälgar jag inte har en anning vad jag haft till… men 17×7.5 i et30 blev… brett :D… går tydligen att rulla utt nästan 3cm skärm bak på en gammal gc8 ;)Tja..i morgon är det hjulinställning som gäller :), löda kabel härva..Torsdag montera autronic sm4, strat upp bilen byta spridare.Fredag om bilen fortfarande går… mappa 😉 Oh ja måste fylla på vätske förådet oxå….lyser en varningslampa i kyllskåpet :Df-n vad ska göra restan veckan för att få tiden att gå 😮
Se där ja vissa har inga större fritidsproblem 😀
Får du ihop den där till på Lördag så bjuder jag på öl! 😮 😀 :9
/H
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.