› SSC › Allmänt snack › Träffar › SNICK-SNACK inför Storträff Mittsverigebanan 4-5 Juli
- Detta ämne har 96 svar, 4,019 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
Markus.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2009 kl. 19:39 #152388
griml0ck
DeltagareFifan vilken vecka man har haft… helt sjukt. LÅNG historia om någon orkar läsa.
Började ju med att hjullagret var så dåligt när dom besiktade så jag fick körförbud. Fick ta bogseraren till furstenhoff. Dom hade som tur var ett hjullager. Sedan ringer greger o säger att navet har spruckit oxo. Jaha, ja det var ju toppen!
Körde liksom med bilen senast i februari. Vet att jag kollade däcken då så allt satt åt. Körde iofs sedan en hel dag på isen samt 100 mil hem. Sedan ställdes bilen av. Påställning för 3 veckor sedan. Fixade den klar för besiktning, sedan stog den i mitt garage i 2 veckor. Och jag hörde aldrig något missljud, så hur otur kan man ha. ;(HUR SOM HAVER så hade jag så tur så att pontus på forumet här hade ett nav liggades (eftersom hans bil är nerskruvad i molekyler just nu). Fick bara åka till nyköping för att hämta det. Tillbaka till fursten och allt monteras. Provrunda med greger som nästan sket ner sig i en kurva, men bilen gick bra 🙂
Dock 2 mil senare så börjar den knarra och låta konstigt ibland från det hjulet som är fixat. Jaha, bara att åka tillbaka till fursten och klockan är nu 1800. Tar upp den på lyften och kollar. Inget fel och provrunda. Nej, inget låter. Ut o hem igen.. nästan hemma börjar den så klart låta igen.Besikta imorse och den var tyst och fin då igen som tur var. Åkte sedan till jrm som har mina nya R888 däck och dom kollade oxo om dom kunde hitta felet. Åkte hem med tåget till stockholm. Då ringer jimmy och säger att drivaxeln min minsann inte passade helt perfekt i pontus nav. Så då fick jag ringa pontus igen o be om att få låna en drivaxel oxo. Helt sjukt snäll människa!! Ringde som en tok till alla jag kände i stockholm för o få tag i en bilen (eftersom jag nu var bil lös). Men fick tag i jeppe till slut, som har ett helt harem av bilen. Så jag fick låna en volvo. Upp igen till nyköping och tillbaka.
Vet ej om axeln och skiten går ihop än. Väntar på besked imorn. Men jag hoppas jag inte slitit som en gris och kört 100 mil fram och tillbaka i onödan.
Kommer behöva byta om alla grejerna igen sedan när det beställts från japan. :+Stort tack till fursten för den snabba servicen, jeppe för bilen och jrm för sketa bra service. Men speciellt till pontus. Fifan, är evigt tacksam. Får hoppas allt går ihop nu.
/ J – helt slut…
1 juli, 2009 kl. 22:23 #152370OzO
DeltagareBTW: Någon som sitter på adressen till banan? Tänkte förbereda mig och ställa in GPS:en.//.zip
Tror det är nånting i stil med Lat N 62° 35? 59? Lon E 17° 48? 57?
Rejsa.nu har en karta:
http://rejsa.nu/bana_info.asp?midlanda/G
_____
::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::2 juli, 2009 kl. 02:00 #152408alrik
DeltagareJag kommer upp i min Audi. Har försökt att få bilfan att gå som den ska hela denna vecka utan att lyckas. Till råga på allt så är alla bussningar utbytta och nya coilovers monterade förra veckan.
Bilen gick som den skulle tills för 2v sedan. Fullt ladd (1,3-1,35) fram till 6,5k rpm för att sen sjunka till 0,7 bar. LMM är bytt utan framgång. Lånade en dump för att testa om den var kass men icke det heller.
Böt från ett Apexi-öppet filter tillbaka till orginal luftfilterboxen med nytt fräscht filter. Även här var det nitlott. Det enda som hände var att problemet flyttade sig från att börja dala vid 6,5k rpm så sjönk det redan vid 5k rpm.
Rengjorde solinoiden, prövade att plugga den och körde försiktigt med dawes utan framgång.
Imorgon blir det ett tappert sista försök till att leta luftläckor mha startgas. Men just nu känns det ganska meningslöst… Blir att lämna iväg bilfan till JRM och då samtidigt göra lite småfix.
Stiften är nya, max 150mil.
Tips mottages gärna! 🙂
Det enda som är positivt i detta är att man kan dricka en öl eller två mer när man inte ska köra. :+
/Mikael
2 juli, 2009 kl. 07:03 #152454Koffe
KeymasterMindre positivt är att jag måste dela stuga med en Audiförare… 😉
Men fan vad surt… Kul att du dyker upp ändå, men trist att inte köra 🙁
(Själv körde jag på en katalysator eller ljuddämpare eller liknande som nån tappat på motorvägen på väg till Fürstenhoff imorse. Damn vad det smällde till! Allt verkar ha klarat sig dock… puhh)
2 juli, 2009 kl. 08:19 #152389griml0ck
DeltagareDrivaxeln monterad nu, men det låter fortfarande. Troligen stötdämparen…. *suck* svårt o besluta om man vill köra bana med det ljudet. Så ett par coilovers väntar nog bilen snart i framtiden då. Ska åka o hämta bilen nu. Om någon har några tips så tas dom gärna emot.
/ J
2 juli, 2009 kl. 09:36 #152409alrik
DeltagareDrivaxeln monterad nu, men det låter fortfarande. Troligen stötdämparen…. *suck* svårt o besluta om man vill köra bana med det ljudet. Så ett par coilovers väntar nog bilen snart i framtiden då. Ska åka o hämta bilen nu. Om någon har några tips så tas dom gärna emot./ J
Slå en signal till mig. Du kan få låna ett fjäderben av mig. Om du kör orginal så lär det ju vara samma lika på Type R och RA. Når mig på 070-5606600
Koffe:
Du kan slippa dela stuga med mig, kanske finns en lite trapp du kan sova på 😉/Mikael
2 juli, 2009 kl. 10:03 #152443.zip
DeltagareTrist att se så mkt strul just innan träffen 🙁
//.zip
2 juli, 2009 kl. 10:47 #152455Koffe
KeymasterDu kan slippa dela stuga med mig, kanske finns en lite trapp du kan sova på 😉
Oj så fel det blev… ”Audiförare rockar stenhårt” var förstås det jag tänkte skriva. Slant visst på tangentbordet. Sorry 😉
Kan du inte ta ådin ett par varv runt banan då så du får köra lite iaf?
2 juli, 2009 kl. 11:03 #152416SPiKE
DeltagareKollade just SMHI och vädret verkar bli perfekt hela helgen, 18-19 grader och lite molnigt.
2 juli, 2009 kl. 11:13 #152456Koffe
KeymasterJa, såg också det. Var lite orolig att det skulle vara +30 och gassande sol (man vill ju inte ödsla hästar på AC =).
Campingen verkar ju ligga vid en sjö (Antjärn kanske? Vad vet jag =). Är det nån som vet om det är badbart där? Om nu tempraturen skulle stiga ändå…2 juli, 2009 kl. 13:14 #152390griml0ck
DeltagareStort tack micke, men det löste sig. Visade sig att den inte lät nått konstigt längre. Så det var drivaxeln som fixade det. Hallelujah! Har kört i 4 timmar konstant nu o den funkar perfa! Dock skulle jag behöva lite prestanda broms belägg om någon har. Kan väl lättast tas med till träffen. Jag vill alltså köpa belägg inte låna 🙂 Känns som jag lånat nog med delar nu. Har ett par standard subaru belägg som jag fick med bilen i nödfall, men dom är inte så heta o bromsa med dock. Så om någon ska ta med belägg får dom gärna PMa mig. Är väldigt intresserad!
/ J
Drivaxeln monterad nu, men det låter fortfarande. Troligen stötdämparen…. *suck* svårt o besluta om man vill köra bana med det ljudet. Så ett par coilovers väntar nog bilen snart i framtiden då. Ska åka o hämta bilen nu. Om någon har några tips så tas dom gärna emot./ J
Slå en signal till mig. Du kan få låna ett fjäderben av mig. Om du kör orginal så lär det ju vara samma lika på Type R och RA. Når mig på 070-5606600Koffe:Du kan slippa dela stuga med mig, kanske finns en lite trapp du kan sova på 😉 /Mikael
2 juli, 2009 kl. 14:58 #152419elver
DeltagareBil & Maskinservice i Sundsvall (aukt. Subaruverkst.) supportar SSI:s storträff!
Om något skulle gå sönder under helgen – vilket det förstås aldrig gör på Subbor – hjälper de till att fixa fram delar.
Jag har fått ett journummer att ringa, och lite dekaler att sätta på bilarna under träffen som motprestation. De kommer även att ge klubbrabatt på reservdelar 🙂
Tack till Andreas och Tore!
Jag kontaktar sponsoransvarig och får till ett avtal.
2 juli, 2009 kl. 15:13 #152404GT99
DeltagareBra att det löste sig Johan.
Ser fram emot när du ska betala tillbaka genom att skrapa underredsmassa (Gäller att läsa det finstilta).:D
Lycka till med körningen.2 juli, 2009 kl. 15:39 #152417SPiKE
DeltagareHärligt Johan då är du på banan igen 🙂
Får vi se några ringar tro???2 juli, 2009 kl. 16:39 #152391griml0ck
DeltagareBra att det löste sig Johan.Ser fram emot när du ska betala tillbaka genom att skrapa underredsmassa (Gäller att läsa det finstilta).:D Lycka till med körningen.
Jag tror jag föredrar nån annan form av betalning, öl kanske går bra? 🙂 Ringar är mycket möjligt man får se, har mycket däck med mig 😛 Dock lite broms belägg, så om någon har några fina ferrodo 3000 liggandes eller pagid blå vore de la fint 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.