SSC Allmänt snack Träffar SNICK-SNACK inför Storträff Superstage 10-11 juni

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 235 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Ingen fara..kom ännu senare vet ja… ;)/U – som tycker att vi ska börja köra 0600, så man hinner med 3 varv.

Håler med Ulrik. Kom senare…:D
      Då rullar vi av däcksvärmarna kl 06.00 och kör uppvärmningsvarv, eller hur Ulrik??

Mats GBG/drömmer om däcksvärmare och låga 1.35 tider…
      Regionsansvarig Göteborg

Blocken
      Deltagare

Bilsport låser upp grinden kl 0800…

/AB – först i kön med Niehundran :+

Crescent Boge KokarEdition I

pannan
        Deltagare

Hur långt är det ifrån Sthlm exakt?

Kommer sova i Linköping ifrån Fredag till Lördag så man spar iallafall ca 20 mil.

Grusdraparn
          Deltagare

Hur långt är det ifrån Sthlm exakt?Kommer sova i Linköping ifrån Fredag till Lördag så man spar iallafall ca 20 mil.

Stockholm –> Emmaboda 441 km enligt hitta.se

Varför inte köra ända ner på Fredagen, kvällsaktiviteter med kursen?

/K

pannan
            Deltagare

Stockholm –> Emmaboda 441 km enligt hitta.seVarför inte köra ända ner på Fredagen, kvällsaktiviteter med kursen?/K

Kursen håller på ifrån 13.00-22.00 på Fredagen. Så jag och en kompis sover kvar hos en vi känner i Linköping. Lär vara rätt mätt på att köra bil den Fredagen känner jag.

simo
              Deltagare

Så då var bilen klar!
                Nästan iaf 😉
                Avsluta dagen meck med att lägga till 1 grad camber fram…tror att det kommer att göra under inte minst för svängen in mot mål 🙂
                Det enda som nu e kvar är att slänga ur passagerarstolen o byta olja.

/U – avnjuter en kall

specialized
                Deltagare

Undra om man ska slänga ut baslådan på ~35 kg ? 😉

Egentligen så borde jag byta bromsvätska tror jag, eller klarar man sig på vätskan som gått 5000 mil ? 😀

Kör vi 1 eller 3 rundor åt gången ?

/ M

Staffe
                  Deltagare

Är det någon som har koll på villken den bästa tiden en impreza kört SS på ????

—————————————
                    Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                    BugEye STI-02

pannan
                    Deltagare

Är det någon som har koll på villken den bästa tiden en impreza kört SS på ????—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02

Tror Jons STI som Gullabo rattade förra året är den bästa Imprezan hittills i SS. Tyvärr minns jag inte tiden.

Strat
                      Deltagare

1.25.xx var det med Jons. Men det var väl gamla asfalten?

/Claes

pannan
                        Deltagare

1.25.xx var det med Jons. Men det var väl gamla asfalten?/Claes

Visst är det gamla. Men fortfarande en tid som är den bästa för en Impreza.

Staffe
                          Deltagare

Är det någon som har koll på villken den bästa tiden en impreza kört SS på ????—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02

Tror Jons STI som Gullabo rattade förra året är den bästa Imprezan hittills i SS. Tyvärr minns jag inte tiden.

Ja nu hittade jag det i en gammal bilsports tidning tiden va: 1.25,93

Med Gullabo som förare
                            —————————————
                            Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                            BugEye STI-02

Wallinen
                            Deltagare

Kommer Kalle Kula med sina nya fälgar?
                              -Hinner Kvarnis bygga ny Kokare?
                              -Engångsgrillar’n från Vilda Vallentuna, tar du med egna grillar?
                              -Hur blir vädret?
                              -Kommer man kunna köpa klubbprylar (t-shirts osv)?
                              -Vem tar med gitarren och spelar Gyllene Tider-covers på natten?/Styrelsen

Vet inte om Kalle kommer med sina nya fälgar.
                              Är det en kaffekokare Kvarnis håller på o bygger? 😀
                              Vädret kommer bli kanonbra, 25 grader o sol!!
                              Jag tar inte med gitarren, har ingen lust att förstöra helgen för andra..

men däremot undrar jag om alla ni som kört SS tidigare kan avslöja lite knep för hur jag ska ta mig under 2 minuter..
                              Har mest bara poserat med bilen innan o inte kört så hårt så alla tips är nåt otroligt välkomna.

/W

Blocken
                              Deltagare

Jag tar inte med gitarren, har ingen lust att förstöra helgen för andra..men däremot undrar jag om alla ni som kört SS tidigare kan avslöja lite knep för hur jag ska ta mig under 2 minuter..Har mest bara poserat med bilen innan o inte kört så hårt så alla tips är nåt otroligt välkomna./W

Titta långt fram, händerna brett isär, sitt rätt… Enkelt 😉

/Black

Blocken
                                Deltagare

Kör vi 1 eller 3 rundor åt gången ?/ M

TVÅ rundor åt gången är tanken. Då är varje bil ute i totalt fem minuter, vilket medför 12 bilar i timmen. 36 bilar = körning var tredje timme = medtag kaffetermos!

/Black – hobbymatematiker

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 235 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.