SSC Allmänt snack Träffar SNICK-SNACK inför Storträff Superstage 6-7-8 juni

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 73 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Frågor/svar/idéer inför storträffen 6-7-8 juni

I denna tråd diskuterar vi träffen!

-Kommer Kalle Ringspinnare med sina nya fälgar?
      -Har Anderson köpte en STi MY08 också?
      -Hinner Kvarnis bygga klart den vita Kokaren?
      -Hur blir vädret?
      -Kommer man kunna köpa klubbprylar (t-shirts osv)?
      -Vem tar med gitarren och spelar Bryan Adams-covers på natten?
      -Hur gör vi med midag på lördag? Skall vi grilla korv eller …?
      -Kommer Raul med röda monstret?

/Styrelsen

down_the_drain
      Deltagare

Skall funktionärerna va där tidigare på lördag/söndag? tiderna börjar mellan 8-9 men insläpp e kl 9?

Palm
        Deltagare

Tolkade funktionärsinfon som att bilsport ska vara på plats eller menade ni deras utrustning bara?

Janne248
          Deltagare

Skall funktionärerna va där tidigare på lördag/söndag? tiderna börjar mellan 8-9 men insläpp e kl 9?

Nja, som vi kört tidigare är att ett par bilar åker från frullen lite tidigare och börjar fixa i ordning (läs: montera upp tidtagnings utrustningen). Sedan rullar alla in eftersom.

STIred
            Deltagare

Kommer Raul med röda monstret?

Jag jobbar på det. Jävligt sugen testa den ordentligt. Har fått lite strul med bilen dock, trots att jag knappt kört den… Men hoppas att det inte är värre än vad det ser ut o vara. Motorn ska iaf ur igen 🙁 men förhoppningsvis åker den tillbaks lika snabbt.

/r

Janne248
              Deltagare

Fråga från Anmälningstråden:

Har en liten fundering bara! Vilken camping är det vi pratar om? Brukar det inte vara vandrar hem?

Det är vandrarhemmet som vanligt, se boende tråden.

Lt Dan
                Deltagare

Fanken vad skoj gissa om jag har väntat på detta och hur otroligt j***a ladda jag är. Ska garanterat åka ifrån en eller annan impreza 🙂 😛 😀
                  Bilen går bra men själv är jag ringrostig men det ska nog ordna upp sig!
                  Någon som vågar sig på att tippa vad en Legacy GT kombi gör på SS. Den som kommer närmast bjuder jag en pilsner på lördags kvällen 🙂

/Dan

Janne248
                  Deltagare

Dan, rikigt kul du kommer. Har väntat på att du skall komma på en storträff … som enda Legacy Turbo ägaren som just nu har dispans att vara med i klubben så är det kul att se att du blir med på något!

Lt Dan
                    Deltagare

Dan, rikigt kul du kommer. Har väntat på att du skall komma på en storträff … som enda Legacy Turbo ägaren som just nu har dispans att vara med i klubben så är det kul att se att du blir med på något!

Tackar Janne!

Ja just SS är det som jag först vill prova av nån anledning. Sen är nog inte steget stort för både bankörning och konbana. Är så körsugen att det inte är sant 🙂 Var ju ett tag sen nu.

Bilen är dataloggad på både 98 och 99 oktan och alla värden är accepterade. Lite backning på tändningen runt 3500rpm har jag noterat men inget farligt. Lite detta som gjort mig orolig att köra tidigare då ju bilen är mappad för 100 oktan. Så det borde funka att pressa den till max under lite längre stunder än vad jag gör på gatan 😀

/D

kamikaze
                      Deltagare

Någon som vågar sig på att tippa vad en Legacy GT kombi gör på SS. Den som kommer närmast bjuder jag en pilsner på lördags kvällen 🙂 /Dan

Gissar på 1.31.25

LegacyLarsa
                        Keymaster

Tänkte åka med ner och filma/fota lite, men börjar bli lite smått sugen på att köra åxo..

/Lars

Janne248
                          Deltagare

15 anmälda bilar… 17 förare… var är alla 20 pers som enligt veckans fråga inte kört SS? Bättre tillfälle att testa SS har aldrig funnits!

Palm
                            Deltagare

Årets viktigaste fråga! Vem kan ta med en stereo ner???

Den där elorgeln höll ju på att ta eld sist 😉

Nikke McRae
                              Deltagare

Jag har inte varit nere o kört på Emmaboda någon gång än, men funderar starkt på att komma ner, isåfall lördag-söndag. 🙂

Mina gatdäck fick bekänna färg på Mantorp, så jag måste se till att skaffa R-däck först, så att man kan åka på många banträffar i år.
                                – Rarerims hade slut på sina Tarmac II 17″ Guld och får inte in nya förrens om 3-4 veckor. Synd för de bjuder på frakten när man köper däck också. Totalpris under 10’000! :9
                                – Wheeldude (Subydude) vill ha över 3000kr i frakt + moms på det hela när det kommer till sverige. 😛

Har vi fortfarande rabatt hos SDS på Toyo R888?

/N – sitter och letar efter E85-mackar i Emmaboda

Just try
                                Deltagare

Hör med maria på autoexperten! Köpte mina däck av henne.

Jag har inte varit nere o kört på Emmaboda någon gång än, men funderar starkt på att komma ner, isåfall lördag-söndag. :)Mina gatdäck fick bekänna färg på Mantorp, så jag måste se till att skaffa R-däck först, så att man kan åka på många banträffar i år.- Rarerims hade slut på sina Tarmac II 17″ Guld och får inte in nya förrens om 3-4 veckor. Synd för de bjuder på frakten när man köper däck också. Totalpris under 10’000! :9- Wheeldude (Subydude) vill ha över 3000kr i frakt + moms på det hela när det kommer till sverige. 😛 Har vi fortfarande rabatt hos SDS på Toyo R888?/N – sitter och letar efter E85-mackar i Emmaboda

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 73 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.