› SSC › Allmänt snack › Träffar › SNICK-SNACK inför Storträff Superstage 6-7-8 juni
- Detta ämne har 72 svar, 3,979 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
mikke.
-
FörfattareInlägg
-
29 maj, 2008 kl. 15:50 #150298
goldog
DeltagarePuuh, fan va skraj jag blev först när jag läste, jag som precis vart o köpt hjälm o skaffat licensen o grejat! (svåra frågor *hehe*)
Btw, heltäckande bomullsklädsel = moccaskor, jeans, o en lång armad tröja bara eller ska det på handskar på de också ?
29 maj, 2008 kl. 16:40 #150241Janne248
DeltagareHandskar är ej krav.
29 maj, 2008 kl. 18:41 #150276mikke
Deltagarehmm j*drans, då får man väl åka ner och hoppas på att man får köra 🙁
29 maj, 2008 kl. 21:25 #150281Surbarbro
DeltagareNågon som kör V-power?Tänkte väl det, närmaste macken ligger i Nybro. Ringde dit i dag och förvarnade om storhelgen så tanken är full. Det skulle han ordna. Så Surbarbro denna gången slipper du åka till Kalmar o komma tillbaka när vi andra ätit 😉 MVH C Andersson / Mr Konjak”Det var bättre förr…när kvinnor var kvinnormän var män och fikusvar en krukväxt”
:7
Bara älskar er alla som kollar upp alla saker.Iår har jag löst allt!
Servicebilen går på 98.
Orginal: låter inte så mycket, annars har jag en insats.( Till Leksaken)
HIHI! 😀
Övriga detaljer, som nytt chassi och typ stolar och allt annat
lulllull, som var ” nytt” och planerat får stanna hemma och vila sig.
Synd att slita på nytt!Bra tänkt!
Vem sa att Hon/Han är laddad?
Ses på banan.
// Catrine
30 maj, 2008 kl. 07:02 #150249Yonaz
DeltagareLäge att svetsa på dieselkrök eller skaffa insats. Snik: ”Rallykryss” En eller två bult genom avgassystemet ett par cm från utblåset slår sönder mycket av ljudet.
Chansa inte för vi kommer inte släppa iväg er på banan om bilen är på gränsen.
30 maj, 2008 kl. 08:20 #150257down_the_drain
DeltagareLäge att svetsa på dieselkrök eller skaffa insats. Snik: ”Rallykryss” En eller två bult genom avgassystemet ett par cm från utblåset slår sönder mycket av ljudet.Chansa inte för vi kommer inte släppa iväg er på banan om bilen är på gränsen.
Hur e hela tanken att det skall mätas?Direkt bakom bilen på tomgång?
Vad jag fick reda på av bilprovningen är att om man skall kunna klaga på ljudnivån på en bil så skall man mäta ur en viss vinkel från avgaspipan,från ett visst avstånd,vid en viss typ av vägsträcka,vid en viss fart.. det gör det hela lite svårare att bedömma ljudnivån OM detta stämmer..Vill de inte få oss godkända så kan de göra som muppen på bilprovningen gjorde engång för mig.. Ställde bilen i en instängd hörna och började gasa som fan! Den låter lite mycket sa han.. Tro fan det 😀
Tycker sen att det är lite märkligt att de boende skulle han något att klaga om körningen på själva flygfältet.Bor juh inte direkt nån i närheten. Visst att de klaga på buskörning ute på de allmäna vägarna kan jag förstå..
/P
30 maj, 2008 kl. 08:38 #150231Palm
DeltagareDet borde väl mätas när man kör på banan antar jag, det låter ju mest då och det ljudet/nivån är ju det som stör de boende inte tomgångsljud etc.
Min bil är inte i riskszonen tror jag men tar med insatserna i alla fall.
30 maj, 2008 kl. 20:09 #150296Norskan
DeltagareLuselicens innförskaffat 😀
Nu ska jag bli äkte räcerdriver!:P
30 maj, 2008 kl. 20:27 #150247Lt Dan
DeltagareAnsvariga!
Finns det möjlighet att mäta på fredags kvällen när jag kommer ner? Då slipper jag ligga halva lördan och byta tillbaka till original catback när jag skulle kunna göra det på fre kvällen.
/Dan – Blir mycket grejjor i bilen, bra med stor kombi 🙂
30 maj, 2008 kl. 21:06 #150265Pedersen
DeltagareMätutrustning ska finns på plats fr.o.m. torsdag kväll så det ska vi nog kunna lösa.
30 maj, 2008 kl. 22:54 #150250Yonaz
DeltagareAnsvariga!Finns det möjlighet att mäta på fredags kvällen när jag kommer ner? Då slipper jag ligga halva lördan och byta tillbaka till original catback när jag skulle kunna göra det på fre kvällen./Dan – Blir mycket grejjor i bilen, bra med stor kombi 🙂
Du bör inte vara en av dem så ligger risigt till. Men helt rätt tänk!
31 maj, 2008 kl. 06:02 #150283Desen
DeltagareNu är det nära!
Som vanligt har man skjutit framför sig allt som skulle gjorts med bilen. Så idag blir det att meka bromsar. XP10 fram, nya skivor bak med XP8.
Beddingen av klossarna blir intressant, 10orna ska köras tills de börjar fada sedan svalna. 😮 😮Slicksen ska dammas av efter att ha legat och vilat ett bra tag.
Det ska bli riktigt kul att träffa er alla igen, det var ju ett tag sedan.
Hoppas vi har tur med vädret och att bilen håller så man slipper åka hem med drivlinan i en icapåse.
Eventuellt tar jag med mig en gäst som kan ge oss lite goda råd.
Spike va det nån som sa LADDAD!
Jose lämna Yonas hemma!
/Andreas, Skåne, Kristianstad
”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
SS 2008 Flat Out!1 juni, 2008 kl. 13:00 #150277mikke
DeltagareYonaz vet du hur många dB din ligger på nu med trim?
1 juni, 2008 kl. 16:51 #150280Patrik K
DeltagareÄr det någon som passerar Västerås trakten (går även med Uppsala/Eskilstuna/Stockholm) på Lördagen som ska ner till Emmaboda, tänkte komma ner till årsmötet på Lördagseftermiddagen och vara med som funkktionär/fota, hjälpa till på Söndagen???
Någon? :+ Är självfallet med och delar på soppakostnad
// Patrik K
2 juni, 2008 kl. 08:01 #150258down_the_drain
DeltagareLagom stor stereo kommer jag att ta med :)/P
Årets viktigaste fråga! Vem kan ta med en stereo ner??? Den där elorgeln höll ju på att ta eld sist 😉
Jag kommer att ha med en sunken laptop med musik på att koppla in i stereon jag hade tänkt att ha med, så är det nån som vill ha med ”egen”musik på ett usbminne/skiva o lyssna på så går det bra.
Tänkte det kunde va najs att ha nått att lyssna på mellan körningarna på fältet./P ”teknik tönten”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.