› SSC › Allmänt snack › Träffar › SNICKSNACK – Kokarboda Superstage 22-23 September
- Detta ämne har 89 svar, 5,167 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
2 juni, 2007 kl. 14:47 #147325
Niklas
DeltagareOhfan, trist. Köp något stort i närheten av Jyväskylä så kommer du få svenskbesök i augusti varje år. 🙂
2 juni, 2007 kl. 17:18 #147258Janne248
DeltagareEn fundering, Pasi, du skrev max 35 bilar! Flera i anmälningstråden kör samma bil, tex Ubbe & Lotta och Selin bröderna…. så är det 35 pers eller bilar som det gäller?
3 juni, 2007 kl. 08:34 #147292Pasi_k
DeltagareEn fundering, Pasi, du skrev max 35 bilar! Flera i anmälningstråden kör samma bil, tex Ubbe & Lotta och Selin bröderna…. så är det 35 pers eller bilar som det gäller?
Det Får Bli Max 35 förare , för annars får man inte ut så mycket av det..
Det tar ju c:a 3 timmar per omgång…
Så 2-3 omgångar per dag.Går Ju inte att jämnföra med körningar på bana , där man är ute oftare.
4 juni, 2007 kl. 09:18 #147326Niklas
DeltagareDet måste ju ändå vara 35 bilar som gäller, sen om två vill dela på en bil och därmed köra hälften så mycket som de som kommer själva är väl upp till dem.
Dvs varje bil får köra X gånger per dag. Sen om någon vill spara alla sina körningar till eftermiddagen för att få tajtare mellan varven är upp till var och en. Är ju inte direkt komplicerat att hålla koll på. Alla anmälda bilar har ett regnummer, det regnumret får köra X gånger. Sen om det är olika förare varje gång eller samma spelar mindre roll.
Denna lösning ger ju så många så möjligt möjligheten att vara med och prova på.
4 juni, 2007 kl. 09:25 #147316Blackwidow
DeltagareÄven om JAG inte kommer att få köra under helgen så hoppas jag att man e välkommen å kanske ( kanske = kommer) bjuda på några ringar med tillhörande rökutveckling 😛
4 juni, 2007 kl. 10:04 #147280FeA
DeltagareJag håller med Äljen om att det borde vara 35 bilar, för är det 35 förare så lär ju den bilen med 2 förare släppas fram och köra 2ggr när en bil med 1 förare har kört 1 gång.
Krångligt, men ni fattar säkert hur jag menar… 😀
4 juni, 2007 kl. 10:09 #147293Pasi_k
DeltagareDet måste ju ändå vara 35 bilar som gäller, sen om två vill dela på en bil och därmed köra hälften så mycket som de som kommer själva är väl upp till dem.Dvs varje bil får köra X gånger per dag. Sen om någon vill spara alla sina körningar till eftermiddagen för att få tajtare mellan varven är upp till var och en. Är ju inte direkt komplicerat att hålla koll på. Alla anmälda bilar har ett regnummer, det regnumret får köra X gånger. Sen om det är olika förare varje gång eller samma spelar mindre roll.Denna lösning ger ju så många så möjligt möjligheten att vara med och prova på.
NU Ska vi inte Krångla till det Alien…
NU gör vi som JAG skrivit..
När DU håller i det får du labborera PRECIS som du villl.Bilarna körs i nummer Ordning (dvs varje chauför är ett nummer) och där med basta (svårt att veta vilka som delar bil med , har jag egen bil så klart jag kör med den?).
Vill nå´n utgå på eftermiddagen så är det listan som fortfarande gäller…
Inget Sparande av varv kommer att gå att använda sig av.
Dom Personer som anmält sig KOMMER få köra.4 juni, 2007 kl. 10:14 #147294Pasi_k
DeltagareJag håller med Äljen om att det borde vara 35 bilar, för är det 35 förare så lär ju den bilen med 2 förare släppas fram och köra 2ggr när en bil med 1 förare har kört 1 gång.Krångligt, men ni fattar säkert hur jag menar… 😀
Har Personen även betalt för sin körning klart den ska få köra.
Visst Men det är 2 olika betalande förare som kört med…
4 juni, 2007 kl. 10:30 #147281STIred
Deltagare1 gång <=> 2 varv eller?
/r
4 juni, 2007 kl. 10:57 #147262simo
DeltagareÄr lite nyfiken på Rauls fråga, körs det 2 lr 3 varv åt gången?
Går det att lösa så att man kan värma däck/motor/bromsar osv innan start så att man slipper ödla varv på sådant…
/U
4 juni, 2007 kl. 11:04 #147295Pasi_k
DeltagareÄr lite nyfiken på Rauls fråga, körs det 2 lr 3 varv åt gången?Går det att lösa så att man kan värma däck/motor/bromsar osv innan start så att man slipper ödla varv på sådant…/U
Det blir 2 varv i stöten , 3 blir lite bra för dem som kör på gatdäck , då dessa lätt blir överhettade.
Upplägget i depån blir att det ska alltid stå 2 bilar i kön.
Resten står parkerade på sina platser , krävs det värming av motor drivlina , hjul m.m. så får du köra ut på nerkylnings sträckan och värma , bara du är tillbaka tills det är din tur.
KAn ju tala om det för bilen som ska starta efter dej så han inte kör ut på ditt pass..
Missad tur = sist i listan.
Försöka ha flyt på det så vi utnytjar banan till fullo…4 juni, 2007 kl. 11:32 #147282STIred
DeltagareGår det att lösa så att man kan värma däck/motor/bromsar osv innan start så att man slipper ödla varv på sådant…/U
Håller med ang uppvärmningen, hade vart bra lösa på nåt smidigt sätt utan slösa ett varv på det, blir ju inte mer än 5-6 ggr man får köra på de två dagarna alltså blir det 5-6 ”riktiga” varv på två dagar i och med att ett varv/gång försvinner för uppvärmning.
Värma upp bilen på nedkylningssträckan lär ju knappast funka, är ju en liten skogsväg där man kan möta andra bilar om man har otur, speciellt om flera ligger och värmer samtidigt…
/r
4 juni, 2007 kl. 11:44 #147296Pasi_k
DeltagareGår det att lösa så att man kan värma däck/motor/bromsar osv innan start så att man slipper ödla varv på sådant…/U
Håller med ang uppvärmningen, hade vart bra lösa på nåt smidigt sätt utan slösa ett varv på det, blir ju inte mer än 5-6 ggr man får köra på de två dagarna alltså blir det 5-6 ”riktiga” varv på två dagar i och med att ett varv/gång försvinner för uppvärmning.Värma upp bilen på nedkylningssträckan lär ju knappast funka, är ju en liten skogsväg… /r
Samma för alla..
Funkar det inte så får du nog leva med det..
Finns fler som står på tur och vill köra.4 juni, 2007 kl. 11:47 #147263simo
DeltagareI förlängningen av banan finns en del asfalt som skulle kunna användas för värmning. Ett förslag bara…
Kommer det att vara tillåtet med slicks?
/U
4 juni, 2007 kl. 11:50 #147283STIred
DeltagareSamma för alla.. Funkar det inte så får du nog leva med det..Finns fler som står på tur och vill köra.
Det va ju bra att denna tråden var till för o diskutera saker o komma med förslag. Hittils har dina svar på förslagen enbart bestått av att det är JAG som fixar då gör JAG som JAG vill, eller passar det inte ge fan i och komma…
Rätt inställning.
Spänn av lite och ta det lugnt istället…
/r-over and out återigen
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”SNICKSNACK – Kokarboda Superstage 22-23 September” är stängt för nya svar.