SSC Allmänt snack Träffar SNICKSNACK – Kokarboda Superstage 22-23 September

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 90 totalt)
  • Författare
    Pasi_k
    Deltagare

I förlängningen av banan finns en del asfalt som skulle kunna användas för värmning. Ett förslag bara…Kommer det att vara tillåtet med slicks?/U

Gräskanten vid starten till hangaren FÖRBJUDET OMRÅDE
      Samma = lika som på storträffen.

Slicks får du köra med om du vill.

Räcker inte Infarten och Vägen utanför banan till värmning så är det nog dax att köpa däcksvärmare m.m…

Pasi_k
      Deltagare

Samma för alla.. Funkar det inte så får du nog leva med det..Finns fler som står på tur och vill köra.

Det va ju bra att denna tråden var till för o diskutera saker o komma med förslag. Hittils har dina svar på förslagen enbart bestått av att det är JAG som fixar då gör JAG som JAG vill, eller passar det inte ge fan i och komma… Rätt inställning.Spänn av lite och ta det lugnt istället…/r-over and out återigen

Var du på Storträffen förra året?
        FUNKAR precis som då.

Var du inte där så förstår jag att du frågar.

Blocken
        Deltagare

Jösses 😮

Det var ingen lätt puck Pasi och Region Syd fick! Att det kunde bli såhäääääääär oerhört intresse för att köra Superstage kunde vi aldrig tänka oss! Storträffen tog ett halvårs tjatande och åtta månaders planering för att bli 53 bilar på fredagen och 36 på söndagen, men SS fyller vi kvoten på 35 bilar på en pisskvart! Otroligt! 😮

Att vi var tvungna att ha ett tak på 35 bilar är, för er som varit i närheten av SS någon gång, för att ge dessa bilar någon form av körtid. Varje bil kör 2 vändor = 5 minuter. Vi hinner 12 bilar per timme. Körtid 9-17 = 8 timmar, ger att varje bil – om inget oförutsett inträffar – får köra tre gånger. Blir vi fler så blir det givetvis ännu mindre körtid.

/Blocken

…………………..
          ThaiPerr!

Niklas
          Deltagare

Var du på Storträffen förra året? FUNKAR precis som då.Var du inte där så förstår jag att du frågar.

Mycket snack om att det måste vara som förra gången klubben var där. Vem sa att allt var perfekt då? Verkar ju finnas vissa saker som folk tycker borde vara annorlunda.

EDIT: Så vad jag tolkar Blocks inlägg så var det begränsning på bilar och inte förare förra gången?

Nåja, gör som ni/du vill, det är ju er/din träff.

Lycka till.

Pasi_k
            Deltagare

Var du på Storträffen förra året? FUNKAR precis som då.Var du inte där så förstår jag att du frågar.

Mycket snack om att det måste vara som förra gången klubben var där. Vem sa att allt var perfekt då? Verkar ju finnas vissa saker som folk tycker borde vara annorlunda. Nåja, ni gör som ni vill, det är ju er/din träff. Lycka till.

Mig veterligt så funkade det Prima förra året , kanske dom som inte var nöjda skulle berättat detta till styrelsen så förbättringar skulle ske..

Har inte hört nått negativt..

Att ha en ”värming” på sträckan = att det blir mindre kört för alla.
              Köra är väl det vi vill?

simo
              Deltagare

Att man vill ha möjlighet att värma däck osv har vi tjatat om varje gång det varit SS.
                Vid ngt tillfälle löstes detta med att köra 3 varv i stöten.
                Men för att slippa ödlsa hälften av varv på att värma så tyckte jag det kunde vara önskvärt om det gick att lösa på annat sätt.

/U

Blocken
                Deltagare

Mycket snack om att det måste vara som förra gången klubben var där. Vem sa att allt var perfekt då? Verkar ju finnas vissa saker som folk tycker borde vara annorlunda.

Många tyckte nog vi hade rätt kul… Läs själv HÄR! (5 sidor med tack…)
                  Det som folk irriterade sig över var just lång väntan och för lite körtid.
                  Vad är det idag för ”vissa saker som folk tycker borde vara annorlunda”? Att man inte får värma bil och däck? Tråkigt, men så blir det när vi är 35 bilar. Vore vi 10-15 bilar, som är det optimala, så skulle det lätt finnas tid att åka 3 rundor.

EDIT: Så vad jag tolkar Blocks inlägg så var det begränsning på bilar och inte förare förra gången?Nåja, gör som ni/du vill, det är ju er/din träff.Lycka till.

Nej, begränsning på förare ska det vara.
                  Se exempelvis på Ubbe och Lotta – föredömen som har varsitt medlemsskap (och dessutom oftast är med på det mesta som arrangeras och gärna ställer upp som flaggvakter/funktionärer!)

/Blocken

…………………..
                  ThaiPerr!

Pasi_k
                  Deltagare

Att man vill ha möjlighet att värma däck osv har vi tjatat om varje gång det varit SS.Vid ngt tillfälle löstes detta med att köra 3 varv i stöten.Men för att slippa ödlsa hälften av varv på att värma så tyckte jag det kunde vara önskvärt om det gick att lösa på annat sätt./U

Banan kommer inte finnas tillgänglig för värmning PUNKT.

Har ingen aning om HUR man hade kunnat lösa det för huvudtaget , efter som jag inte vill att det ska bli en stor smäll om nå´n missar att den andra är i vägen på nått vis.

10 bilar så hade det varit en helt annan sak.

Värming får ske utanför området helt enkelt.
                    Hade bilsport asfalterat nya infarten så kunde man värmt där…

Blocken
                    Deltagare

Men för att slippa ödlsa hälften av varv på att värma så tyckte jag det kunde vara önskvärt om det gick att lösa på annat sätt./U

Kom med förslag själv nu, lägg det inte på Pasi, var konstruktiv.

Hur ska vi lösa problemet? Att köra 3 varv är uteslutet. Att värma på ”avkylningsvägen” (är det inte max 30km/h där?) är också uteslutet. Då återstår däckvärmare?

/AB

…………………..
                      ThaiPerr!

Blocken
                      Deltagare

Då återstår däckvärmare? /AB

Stackars nybörjare som kanske kommer på sin allra första träff…
                        I första hand ska vi ju samlas och ska ha skoj och trevligt. Att det råkar vara tidtagning med i bilden gör bara att hornen växer…

Hmm…

/AB

…………………..
                        ThaiPerr!

STIred
                        Deltagare

Min reaktion var inte på att det inte gick o värma utan på ditt(Pasi) sätt o besvara ett förslag. Jag tror man vinner mer i längden på att besvara saker o ting sakligt än att säga att nu är det JAG som bestämmer eller passar inte så kör inte.

Observera att folk kom med förslag/funderingar, var ingen kritik…. Man måste ju kunna göra skillnad på ett förslag och kritik. Tar man allt personligt är det jävligt svårt få till en vettig diskussion.

/r

Pasi_k
                          Deltagare

Min reaktion var inte på att det inte gick o värma utan på ditt(Pasi) sätt o besvara ett förslag. Jag tror man vinner mer i längden på att besvara saker o ting sakligt än att säga att nu är det JAG som bestämmer eller passar inte så kör inte. Observera folk kom med förslag/funderingar, var ingen kritik…. Man måste ju kunna göra skillnad på ett förslag och kritik. Tar man allt personligt är det jävligt svårt få till en vettig diskussion./r

Svarade på hur vi SKA göra med eller?
                            Lika raka svar som dina frågor.

STIred
                            Deltagare

Kom med förslag själv nu, lägg det inte på Pasi, var konstruktiv.Hur ska vi lösa problemet? Att köra 3 varv är uteslutet. Att värma på ”avkylningsvägen” (är det inte max 30km/h där?) är också uteslutet. Då återstår däckvärmare?/AB

En idé jag funderade på var att man skulle kört ett halvt varv som uppvärmning, dvs att man kunde vänt vid första konen på andra konpartiet med en gång efter rakan, eller nåt sånt. Antar iofs att det blir nästan samma problem med tiderna…

/r

STIred
                              Deltagare

Återigen var inte svaren utan attityden, nog med det från min sida iaf. Min poäng verkar inte gå fram ändå…

Är ju DIN träff så du får ha vilken attityd som helst…

/r

Pasi_k
                                Deltagare

Kom med förslag själv nu, lägg det inte på Pasi, var konstruktiv.Hur ska vi lösa problemet? Att köra 3 varv är uteslutet. Att värma på ”avkylningsvägen” (är det inte max 30km/h där?) är också uteslutet. Då återstår däckvärmare?/AB

En idé jag funderade på var att man skulle kört ett halvt varv som uppvärmning, dvs att man kunde vänt vid första konen på andra konpartiet med en gång efter rakan, eller nåt sånt. Antar iofs att det blir nästan samma problem med tiderna…/r

Tyvärr blir det färre vänder för alla då.
                                  Kör nå´n på full attack och snurrar vänder dom och sa det var värmning.

Hade vi varit 20 bilar max hade vi kört 3 vändor då hade det nog passat alla..

VI får se hur vädret ser ut och om det finns en lösning på plats.
                                  För en vecka sen när jag var där fick man inte ens göra donuts (där block snurrade runt) längre?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 90 totalt)
                                • Ämnet ”SNICKSNACK – Kokarboda Superstage 22-23 September” är stängt för nya svar.