SSC Allmänt snack Allmänt småprat SnikImprezan i Superstage!

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Det ser välgjort ut, och det breddar ’lagom’, men det sitter liksom inte ihop med bilen, Skulle vilja se det färgkodat på en bil.Jag gillar ju det gamla rally/22b-stuket 🙂

Jag gillar 22B men WRC bäst i fram är det bara att köpa wrc sakerna, bak bredningen är fortfarande den svåra nöten att få tillAngående det nya kittet på bilderna så gillar jag inte lösningen bak alls= ser för taskigt ut 🙁 jag mailade berörda företaget ang.. deras kit och det var glasfiber 😮 #### funkar inte om man ska åka bana pga.. skiten spricker och väger bly, men dom kunde göra det i kolfiber dock dubbla priset + lite till fick jag till svarHuu lite för ballt så jag sattsar på WRC grejorna ligger lite bättre i snik stilen ;)Angående snik bilen den är uppstartad 🙂

Det ser välgjort ut, och det breddar ’lagom’, men det sitter liksom inte ihop med bilen, Skulle vilja se det färgkodat på en bil.Jag gillar ju det gamla rally/22b-stuket 🙂

Jo de den firman är riktigt duktiga iaf enligt vad jag läst. De fixar breddningar i kolfiber med. Jag har sett iaf att de byggt 22b liknande kit i kolfiber, har nog nån bild på hårddisken nånstans. Rikitigt sjysst passform är det på deras grejer med. De har ett 22b liknande kit även i glasfiber också som de säljer. Jag skulle nog hellre tagit deras istället för HTauto om man välker mellan dem två.

Är egentligen bakdelen på det kittet som är på bild som jag inte gillar 100% heller. Men det är annorlunda iaf, duger nästan för mig för den sakens skull 😀 Kan bli lite snyggare kanske i samma färg som övriga bilen.

Annars är jag jävligt inne på bara fixa skärmbreddare ihop med annan front. Gör man det snyggt så ser det jävligt rått ut.

De skärmbreddarna som du postade Adam breddar nog något för mycket tror jag. 4cm på varje sida. Krävs rejäla däck/fälgar för att fylla ut. Tycker nästan att det ska vara max 3cm på varje sida helst lite mindre tom.

Sen är ju det där med att fixa breddningen snyggt bak som Micke säger. Fram är det bara byta skärmar så är det klart om man t.ex vill ha 22B. Bak blir det massor med kapa och skit. Får hitta nån som är duktig på göra det när det blir dags. I värsta fall får man köra över till england fixa det på semestern. 😉

Ha ha och Micke, du tror att kolfiber inte kommer spricka? Det spricker det med lika lätt fast blir dubbelt så dyrt att byta utt bara 😀 Men visst är det ballt.

/r

STIred
      Deltagare

Angående snik bilen den är uppstartad 🙂

Snart får du bjuda på lite klipp, ljudklipp om inte annat för att höra hur den låter 😉

/r

Adam K
        Deltagare

Raul, håller med om att 4cm/sida är ’för mycket’, 3 hade varit lagom. Specialbeställning?! 😀

Timeattack-breddarna är för kantiga för GC/GF8-karossen enligt mig, påminner mig mest, inte om evo, utan Audi S1.
          Edit: HAha, råkade se en Evo VI TME, Maria, du har 100% rätt, framför hjulaxeln är det en blåkopia :+

Micke, det saknas helt klart wrc(/22b)-breddade GC8or i Sverige, sätt fart ’ba! 🙂

STIred
          Deltagare

Raul, håller med om att 4cm/sida är ’för mycket’, 3 hade varit lagom. Specialbeställning?! :DTimeattack-breddarna är för kantiga för GC/GF8-karossen enligt mig, påminner mig mest, inte om evo, utan Audi S1.Micke, det saknas helt klart wrc(/22b)-breddade GC8or i Sverige, sätt fart ’ba! 🙂

Jepp jag är på o köra specialbeställning har faktiskt funderat i de banorna själv ;). Då blir det garanterat hyfsat unikt med :D.
            Är nog lättare och kanske går spara en krona eller två om man är ett par stycken som gör det samtidigt.

Får bli lite längre fram i så fall. Just nu har motorbyggandet rullat igång så det får blir högsta prioritet i några månader. Men jag håller ögonen öppna efter olika breddningsalternativ hela tiden och försöker samla på mig en del bilder på breddade bilar för att få lite inspiration ;).

/r

Adam K
            Deltagare

Jepp jag är på o köra specialbeställning har faktiskt funderat i de banorna själv ;). Då blir det garanterat hyfsat unikt med :D. Är nog lättare och kanske går spara en krona eller två om man är ett par stycken som gör det samtidigt. Får bli lite längre fram i så fall. Just nu har motorbyggandet rullat igång så det får blir högsta prioritet i några månader. Men jag håller ögonen öppna efter olika breddningsalternativ hela tiden och försöker samla på mig en del bilder på breddade bilar för att få lite inspiration ;)./r

Gött. Jag kan inte heller slänga ut nåt ’onödigt’ förrän bilen när reggad o klar och inget mer behöver byggas (om). Men sen är jag gärna på, har ju ändå inga fälgar för R-däck nu så då kan ju allt det passa i ett.
              Lycka till med motorbygget, o håll tummarna för att jag slipper!

Subarumicke
              Deltagare

Jag kan lägga ut lite klipp när det är dags för mappning etc..

STIred:
                Kolfiber med kevlar armering håller 🙂

Hmm kanske inte det sniknaste man kan ha 😉

HT-Auto kit ser ut som en gjutplugg 🙁

STIred
                Deltagare

Jag kan lägga ut lite klipp när det är dags för mappning etc..STIred:Kolfiber med kevlar armering håller :-)Hmm kanske inte det sniknaste man kan ha ;-)HT-Auto kit ser ut som en gjutplugg 🙁

Ha ha ok då kör jag hellre polyuretan och byter lite oftare, blir nog billigare i längden ändå 😀 Men blir kul o se kolfiber/kelvlar kittet iaf.

/r

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.