› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Snö bra för humöret ?
- Detta ämne har 11 svar, 1,069 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
tendency.
-
FörfattareInlägg
-
10 mars, 2009 kl. 05:58 #10867
MagicMike
DeltagareGodmorgon !!
Funderade på en sak nu, när jag satte mig på kontoret och stirrar ut genom fönstret.
Visst fasen blir man piggare o gladare av lite snö !
Nu menar jag sådan snö som kommer från himlen, inte den man köper i påsar, även om den oxo säkert gör en piggare. 😉Har ju snöat i Stockholm inatt, och imorse när jag körde till jobbet, strax innan sex, så var det sådär underbart, 3 filiga vägar, ont om trafik, och ett snötäcke över alltihop !
Men, det jag ville komma till. I vanliga fall, så kommer jag till jobbet, går o hämtar en kopp kaffe, och sätter mig vid skrivbordet och istort sett kämpar för att hålla mig vaken. Jag gäspar, jag får hålla upp huvudet med händerna, och jag kan knappt läsa mailen som ramlat in.
Men idag, när det var snö, när det gick på bredden lite varstans påväg till jobbet, då kom jag in med glädje, med adrenalin, med en pigghet i benen och ett leende på läpparna. Trots att jag är ensam på kontoret vid den här tiden.
Och nu sitter jag här, och är helt enkelt… pigg !Så min fråga är – är det bara jag, eller är det något vi Impreza ägare har gemensamt ? 😉
//Micke.
10 mars, 2009 kl. 07:13 #119479SecretAgentMan
DeltagareDet där är direkt avhängigt med fordonet du har kul med.
Jag är APLESS på snö, och förbannar den här sega våren – som jag misstänker starkt är direkt riktad mot mig, enbart för att det står en sporthoj i garaget och väntar på mig och det är min första vinter med hojkort…
Hade jag inte haft endurorejsandet att dämpa suget med.. 😮Kan det inte snöa runt jul, då kan det vara precis tamigfan! x(
Edit – Snöar det långt in i april så är det garanterat mitt fel, har bokat in sporthojskurs på Gelleråsen den 18/4. :+
/J
10 mars, 2009 kl. 08:12 #119483Adam K
DeltagareÅ jag är j-t trött på att halka runt i slush puppien i skogen på hundpromenaderna!
Det har snöat mer i Mars än på hela vintern, vad är det för vinter? Vår?
Egentligen gillar jag vintrar, men nu ska den vara över.10 mars, 2009 kl. 08:51 #119489TKarlsson
DeltagareHaha, jag håller nog med dig Magiska Micke. Jag är också mycket piggare och gladare nu.
Ska ut och köra lite på min lunch sen 🙂10 mars, 2009 kl. 09:40 #119488IMPREZA FOREVER
DeltagareSjälv så skulle jag sälja skotern i höstas och jag tror kung bore hörde mina tankar.
Men jag lurade honom och behöll maskinen.
Men då ska den f**n inkräkta på endurosässongen istället.
Man får hoppas att skiten är borta tills 6 timmars lagenduron i maj blir av.
Just nu så krääääks det ner i Sandviken/Björn
10 mars, 2009 kl. 10:06 #119486MariaimprezaGT
DeltagareJag håller med Jerry!
Skulle flytta på skylinen i helgen som var, körde fast tre ggr i den porösa snön/slasket. Så jävla trött på de så jag bara ställde bilen på gräsmattan, med förhoppning om att den varma trenden skulle fortgå.
Vill verkligen få bort is å snö både på väg och på havet, så jag kan tex fiska lite. Eller åka å handla med Skylinen..
MEN ICKE!!
Vaknar upp till 1 dm jävla snö!! Å de snöar än!!
Har en fruktansvärd Skylineabstinens som idag har övergått till ren ilska!
F**K!
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org10 mars, 2009 kl. 11:01 #119482b20mannen
DeltagarePigg?
Av… snö? 🙂
Hm?”Jingle bells, jingle bells, jingle all the waaaaay”! 😀
10 mars, 2009 kl. 14:42 #119480LegacyLarsa
KeymasterJajamensan, snö är trevligt, speciellt när man kan köra med för-ställ in i rondellerna..
men det vore ju även lite trevligt med värme, nu när det har varit en bra vinter, så man kan ut och jaga plasträsers på kurviga vägar.. 😉
/Larsa
10 mars, 2009 kl. 15:48 #119481Janne248
DeltagareHåller med Jerry, får man inte snö till jul så vet i f*n om det är någon mening med snö…..
Jag vill ha vår NU!!!!
11 mars, 2009 kl. 03:48 #119485alrik
DeltagareÄr förbannat trött på snön när jag jobbar och det beror mest på vägverkets usla väghållning av vägarna. Av mina 16 mil upp till Gävle var 3-3,5mil plogade och saltade. Började snöa redan i går natt. Kommer det som en chock för VV att det kan snöa i början av mars?!?!
Före jobbet så gjorde jag lite ärenden så jag åkte Audin till jobbet. På vägen hem var snön lite skoj men tror fan jag hellre vill har vår även här.
/Mikael – bara lite bitter idag.
11 mars, 2009 kl. 09:18 #119487MariaimprezaGT
DeltagareHelvete! mer snö!! VAFAAAN…
typ 5 cm ytterligare inatt… dvs runt 15 cm nu om inget har smält inatt, vilket de inte lär ha gjort då de ju snöade.
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org11 mars, 2009 kl. 21:30 #119484tendency
DeltagareKlart som korvspad att snö är bra för humöret. Kanske inte för de putsnördar som inte åker Impreza, som hatar kyla, eller har vuxit ifrån lekstadiet. Det blir klart mer kul att köra bilen. Och snön ljusar dessutom upp den annars så mörka tiden! Själv vardagskör jag t.o.m. hellre i snö, asfalt sliter bara på dubbarna och det virvlar upp en massa cancerframkallande damm vet ni väl. 😛 😉
-5 grader, sol och 6.5 cm nysnö är tumme upp.
/Jerry – som avskyr plog- & saltbilar (men som även hade velat ha längre sommar)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.