SSC Allmänt snack Allmänt småprat Snöigt värre

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    killer
    Deltagare

Snöade i Piteå inatt. Riktigt halkigt när det var dags å fara till jobbet

SecretAgentMan
      Deltagare

Men fy fan….man vet om att det kommer bli halt, man har tid att ta en bild och lägga upp den på nätet…men inte att byta däcken.

Det har väl varnats i en vecka för snökaos i norr? :+

/J

SecretAgentMan
        Deltagare

Men fy fan….man vet om att det kommer bli halt, man har tid att ta en bild och lägga upp den på nätet…men inte att byta däcken.

Det har väl varnats i en vecka för snökaos i norr? :+

/J

Strat
          Deltagare

Det är märkligt det här. Varje år. Jag skiter i föraren och bilen, men andra, _oskyldiga_ människor skiter jag inte i.

/Claes

Strat
            Deltagare

Det är märkligt det här. Varje år. Jag skiter i föraren och bilen, men andra, _oskyldiga_ människor skiter jag inte i.

/Claes

.zip
              Deltagare

Oj, det verkar vara många här som tar allt och alla på fel sätt.
                Hur som helst gick det bra.

För mig kom snön som en överaskning iaf, varken vädret eller tidningen hade varnat för just där jag bor.
                Saken va det jag äger varken garage, riktig domkraft eller insektshyllsan till pinnbultarna.
                Mina däck låg lagrade på däckfirman, och jag tror inte någon där va så sugen på att fara och jobba kl 20:30 på kvällen.
                Och strat, jag va inte ensam med sommarsulor på e4:an idag. Så vad gör det om en till idiot låg på 60km/h?
                Väglaget var mer blött än snöigt. Ungefär som en regning sommardag 😛

//.zip

.zip
                Deltagare

Oj, det verkar vara många här som tar allt och alla på fel sätt.
                  Hur som helst gick det bra.

För mig kom snön som en överaskning iaf, varken vädret eller tidningen hade varnat för just där jag bor.
                  Saken va det jag äger varken garage, riktig domkraft eller insektshyllsan till pinnbultarna.
                  Mina däck låg lagrade på däckfirman, och jag tror inte någon där va så sugen på att fara och jobba kl 20:30 på kvällen.
                  Och strat, jag va inte ensam med sommarsulor på e4:an idag. Så vad gör det om en till idiot låg på 60km/h?
                  Väglaget var mer blött än snöigt. Ungefär som en regning sommardag 😛

//.zip

rallymarkus
                  Deltagare

haft vintesulor på i nån vecka redan 🙂

rallymarkus
                    Deltagare

haft vintesulor på i nån vecka redan 🙂

mackan79
                      Deltagare

Var lite orolig för halka när jag skulle till jobbet i morse, några minus grader och bitvis halka på E4:an. Dock så var det inte så halt som jag trodde det skulle vara.

Varför ska man vara så sent ute med att beställa nya vinterdäck, trots att man visste redan när man lade på sommardäcken att man behövde nya däck innan vintern.

mackan79
                        Deltagare

Var lite orolig för halka när jag skulle till jobbet i morse, några minus grader och bitvis halka på E4:an. Dock så var det inte så halt som jag trodde det skulle vara.

Varför ska man vara så sent ute med att beställa nya vinterdäck, trots att man visste redan när man lade på sommardäcken att man behövde nya däck innan vintern.

.zip
                          Deltagare

Jag håller med dig mackan. ”Det händer inte mig” tankarna kan vara lite lurigt ibland.
                            Men snön kom väldigt tidigt i år. Tur bara att det va plus grader.

Va for till min lokala verkstad för att beställa ett nytt oljefilter idag. Det första jag blev mött av var en skitlång kö med folk som skulle sula om. När däckfirman va fullbokad så sökte alla sig vidare till verkstaden som inte ens har någon med däckbyte och göra 🙂

//.zip

.zip
                            Deltagare

Jag håller med dig mackan. ”Det händer inte mig” tankarna kan vara lite lurigt ibland.
                              Men snön kom väldigt tidigt i år. Tur bara att det va plus grader.

Va for till min lokala verkstad för att beställa ett nytt oljefilter idag. Det första jag blev mött av var en skitlång kö med folk som skulle sula om. När däckfirman va fullbokad så sökte alla sig vidare till verkstaden som inte ens har någon med däckbyte och göra 🙂

//.zip

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.