SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Snörkel skillnad mellan GT & STI?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    STI_Subba
    Deltagare

Har nyss pratat med JRM racing och de sa, att England Ecutek sa, att det finns en skillnad mellan en GT snörkel och en STI snörkel. Och att STI snörkeln var mer ”free flowing”.

Har någon annan hört eller har erfarenheter ang. en snörkel skillnad mellan GT:n och STI:n?

/Kyle

deegan_
      Deltagare

Snörkel?;-)

Blocken
        Deltagare

>
          >Har någon annan hört eller har erfarenheter ang. en snörkel
          >skillnad mellan GT:n och STI:n?
          >

————–

Den enda skillnaden jag vet är att luften kommer in i grillen genom en stor tratt på STi:n, men hur snörkeln skiljer sig vet jag inte 🙂

/Blöck

STI_Subba
          Deltagare

Jag ska kolla med JRM racing och EcuTek i England ang. detta. Är nyfiken om det verkligen finns en skillnad mellan de. Om det är sant, betyder det att man ska byta till en intake kit tidigare om man inte ha en STI?

/Kyle

EDIT: Nyss pratat med Ecutek i England. De sa att det finns ingen skillnad mellan modellerna inom samma år. Men det finns en stor skillnad mellan en standard original classic snorkel och en new age standard original snorkel. Tydligen ska en new age snorkel orkar hela vägen upp till 380 bhp.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.