SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Snorkel vid Luftburk.

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Ett tips bara till ni som snorklar av. Kolla upp att innerskärmen sitter som den ska. Jag trodde det var mina stänkskydd som tog i vid fullt rattutslag men det visade sig att det var innerskärmen som lossnat. Det var alltså öppet direkt från hjulhuset in i luftburken. Nu är filtret gansk nytt men man ser att det fort blivit skitigt, inte konstigt när all skit från hjulet sugs in i luftfiltret. Har iaf skruvat fast innerskärmen nu.

Med en sådan där ”slang böj” på New Age så tas luften forfarande från framänden på motorhuven, dvs ingen risk för att få extra skit in i luft filtret….

Janne248
      Deltagare

Pedersen hittade på denna:http://gpmototech.com/images/content/content/prods/intakeelbow.jpgA GPMoto exclusive; this simple piece deletes the stock resonator chamber for more direct airflow and is made from nearly indestructible ABS plastic. Comes with mounting kit.tror det blir ett köp!

Vart och för vilket pris? Lite sugen på en sån jag med..

Kolla Pedersens inlägg i denna tråd:

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=12&topic_id=10137&mesg_id=10791#10791

Janne248
        Deltagare

Mailade idag till dem för att fråa frakt piis. På hemsidan kostar den USD 45. Inte så farligt…

Janne248
          Deltagare

Beställde idag från http://www.rallitek.com kolla deras sida och snacka med Robert.

Arson
            Deltagare

Lyfter en gammal tråd 🙂

Nu när det gått närmare fyra år sedan sista inlägget skrivits, har experterna blivit något klokare?

Finns det någon vits med att ta bort snorkeln? Vill gärna ha lite mer turboljud i kärran framförallt (och känna mig som 18 igen ;))!

Tribbe
              Deltagare

Lyfter en gammal tråd 🙂

Nu när det gått närmare fyra år sedan sista inlägget skrivits, har experterna blivit något klokare?

Finns det någon vits med att ta bort snorkeln? Vill gärna ha lite mer turboljud i kärran framförallt (och känna mig som 18 igen ;))!

Jag sågade av min ljuddämpare så har bara ett rör som tar luft ifrån innerskärmen, har kvar ”luftvägen som leder in luft in i skärmen. Har bara kört så ett halv år men min erfarenhet av det hela är att jag hör ingen skillnad med rutorna upp som jag istortsett alltid har. Med rutorna nere så blev insugsljudet mer märkbart. Men det är inga jätte höga ljud vi pratar om.

Edit: Jag följde den här guiden. http://www.youtube.com/watch?v=YVxz5j_iTmo

Fladric
                Deltagare

Den är bortplockad på Legacyn min också 🙂 läste en artikel i en motortidning från Australien där de mätat upp luftmotståndet i hela insugsdelen på en 96 impreza gt! Enligt deras mätningar stod snorkeln för ca 50% av motståndet! Originalluftburken med filter stod för ca 10-15% om jag inte minns fel 🙂

Arson
                  Deltagare

Hmm, låter ju klart intressant att göra! Kan det medföra några nackdelar?

pettsun
                    Deltagare

ända nackdelen är att du får ett högre insugsljud.
                      jag tog tigersågen och kapade bort underdelen på min snorkel, så bilen fortfarande får luft frun hjulhuset.Tanken var mäst bara för att det ska se original ut. Men temp skillnaden blir ändå marginell så det går nog lika bra att bara kasta den.

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.