SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Snorkeln..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    X3000
    Deltagare

Har sökt runt nu som en galning men inte hittat dom klara svar jag vill ha..

Lurar på att ta bort snorkeln för att få ett goare ljud. Jag vill bara veta hur riskabelt det är! Vad bör jag göra? Mappa om den lr bara tuta å köra??? Har orginal bil förrutom 3″ å atmosfärisk dump.

SecretAgentMan
      Deltagare

En snabb sökning på ”snorkel” här gav en miljard träffar typ… Kan inte tänka mig att du inte kunde skapa dig en bild av vad som gäller genom att läsa i den miljarden poster. :+

Men i alla fall – det är en vanlig mod – den sitter där för att dämpa insugsljud, och agera vattenlås.
        Den lilla förändringen i flöde som sker är högst världslig och skapar inga problem för bilen.

Kör du i monsunregn (småland? :D) och knädjupt vatten så kan du få in vatten…och stora mängder sådant i insuget är inte bra alls, i bästa fall får du bara problem med luftmassemätaren.

Som vanligt – pillar man får man vara beredd på konsekvenserna.

/J

SecretAgentMan
        Deltagare

…men det är en ”bra” mod för att få lite mera insugsljud, och lite bättre andning – bättre än att köra med öppna filter som mördar luftmassemätare (och med lite otur/ovarsamhet i sinom tid även motorer).

/J

X3000
          Deltagare

Jo jag fick massa svar på sökningen men inte dom utförliga som jag fick nu.. Bör nog inte vara nån fara med vattnet då jag undviker köra då d regnar 😀
            Är det många som kör utan?

Tackar ödmjukast för svaren. 🙂

Assazel
            Deltagare

jag kör utan, har kört i regn och rusk… no problems.. men som sam säger det KAN bli strul.

X3000
              Deltagare

Oki.. Då får jag väl ta bort den.. Går det sönder nåt så är det ju ”bara” att laga 😉

Tack för svaren.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.