SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Snorkla av?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    killer
    Deltagare

Har försökt leta efter nån guide som beskriver detta. Alla verkar ha gjort det och det verkar bara var jag som inte riktigt begriper vad det handlar om.

Nån som känner för att förklara??

Nordquist
      Deltagare
        killer
        Deltagare

Suveränt! Tack ska du ha

Nordquist
          Deltagare

Tacka inte mig…tacka sökfunktionen 🙂

Niklas
            Deltagare

Här har du några bilder på hur det skall bli när det är klart, glömde tyvärr ta bilder innan jag tog av snorkeln:
              http://www.shellkonto.nu/alien/albums/051213/01.jpg

http://www.shellkonto.nu/alien/albums/051213/02.jpg

http://www.shellkonto.nu/alien/albums/051213/03.jpg

killer
              Deltagare

Tackar och bockar

Building Micke
                Deltagare

Är det bara att ta bort det då. Drar ni ingen slang till fronten eller nått från luftburken?

Tänkte om man gör det, sätter man den på luftboxen där luftboxen går in i skärmen eller?? Typ sama grovlek

Toxicator
                  Deltagare

Är det bara att ta bort det då. Drar ni ingen slang till fronten eller nått från luftburken?Tänkte om man gör det, sätter man den på luftboxen där luftboxen går in i skärmen eller?? Typ sama grovlek

Det gör du som du vill. Du ”behöver” inte det.
                    Vad som kommer hända är att luftburken kommer ta mestandels av luften ifrån innerskärmen, vilket har både för och nackdelar (tycker jag).
                    Fördelen är att den tar in kall luft. Nackdelen är att filtret kommer bli skitigt mycket fortare (speciellt vinterhalvåret).
                    Men du får ett härligt insugsljud och turbosnurr 😛

Alt2. är att du köper en slang som passar på luftburken och drar den genom innerskärmen fram till insuget i fronten.
                    Ett 3:e alternativ är att du köper en ”Intake Silencer Delete Elbow”
                    http://www.rallitek.com/insideel.html
                    Dock så kommer insugsljudet dämpas väldigt mycke ändå om du sätter dit denna. Antar att den kommer göra det om du sätter dit någe hemmeck med.

Så vill du ha insugsljud så är alternativen att ta bort dämpen helt och köra utan, eller att du köper tex ett K&N koniskt filter och tar bort de gamla 🙂

//Mange

Building Micke
                    Deltagare

Okej så blir mest ljud av att köra utan slang och så.. men om man ska ha nån så kopplar man slangen där luftburken går in i hålet på skärmen och sen dra den frma till fronten??

Nja inge mer öppet filter för mig e, har haft ett, bilen börjar bara jävlas efter ett tag:(

Bodyshot
                      Deltagare

Jag hajjar inte heller, måste man ta av hela fronten på bilen eller räcker det med kåpan i hjulhuset?

Toxicator
                        Deltagare

Räcker med innerskärmen i hjulhuset.
                          Kan rekommendera att lyfta upp bilen lite i framkant och ta bort framdäcket med. Blir lättare då. Men man kommer som sagt åt allt. Och man behöver inte ta bort HELA innerskärmen. Bara lossa på den och böja den försiktigt åt sidan.

//Mange

Toxicator
                          Deltagare

Okej så blir mest ljud av att köra utan slang och så.. men om man ska ha nån så kopplar man slangen där luftburken går in i hålet på skärmen och sen dra den frma till fronten??Nja inge mer öppet filter för mig e, har haft ett, bilen börjar bara jävlas efter ett tag:(

Svar: Ja! 😉

//Mange

Building Micke
                            Deltagare

Okej så blir mest ljud av att köra utan slang och så.. men om man ska ha nån så kopplar man slangen där luftburken går in i hålet på skärmen och sen dra den frma till fronten??Nja inge mer öppet filter för mig e, har haft ett, bilen börjar bara jävlas efter ett tag:(

Svar: Ja! 😉 //Mange

Tackar för svaret;-)

Niklas
                              Deltagare

Det är enklast att ta av hela fronten men det behövs inte, räcker med innerskärmen. Men det är trångt och jävligt då. 🙂

Building Micke
                                Deltagare

Men snorkeln är både den där plastburken och röret som sitter i den som går till luftfilterboxen. För jag tog bort allt som var i min inneskärm, För allt satt ju ihop. stämmer det..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.