SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Snygga + lättar fälgar till STi 05

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    Sasse
    Deltagare

Och ni som har beställt från tex staterna, vad får man räkna med att betala för en fälg som kostar ca 400$ i slutändan? Skatt ? Tullavgifter? Frakten såklart…

Subydude sa att man tullar $ 25 per $ 100 deklarerat. Och vad jag vill minnas så gick frakten på $ 125 eller dylikt.

Många av företagen i staterna ställer dock upp på att skriva ner värdet på paketet så att du slipper tulla så mycket, bara du ber snällt 🙂

Yonaz
      Deltagare

Bra länk: Kanske inte billigast med du kan se hur fälgarna ser ut på en silverfärgad STI. http://www.tirerack.com

STIred
        Deltagare

Du kör R888orna va? Ja jäklars o deras 235or är ju rätt breda 🙂 Då kanske man inte behöver vara så blyg på 8.5″ och R888or i 235/45(lr 40)-17.

Jepp r888 kör jag med 235/40/17 blir som sagt perfekt til 8″bredd
          Är du osäker på offseten kan du alltid välja beställa med något lägre offset(om det nu går o välja) då tar det iaf inte i fjädrbenen utan det blir i mer förskjutet utåt och skärmarna kan man ju alltid valsa lite ;-)…. Det behövde dock inte jag göra.

Att tillägga också att jag kör inte med original fjäderben…

Lefty
          Deltagare

Yonaz: Yes, riktigt bra sida har suttit o kikat där sen du la ut bilderna 🙂

STIred
            Deltagare

Glömde säga att det faktiskt tog i skärmarna när jag körde ss, men där kör man ju rätt så extremt med i kurvorna…

Gick dock åtgärda genom att jag höjde bilen ca 1cm, då var den iofs ändå jättemycket lägre än original… Har man originalhöjd på bilen eller lite sänkt lär inte 235 eller 245 vara några problem….

p_ilis
              Deltagare

Jag kör med 8,5 tums breda fälgar (ET45) och 245mm breda gatdäck med 40-profil. Tar inte i märkbart. Iofs är min en 03:a men det borde ju inte vara så stor skillnad. Har orginal fjäderben med H&R-fjädrar.

Mvh
                Peter

Lefty
                Deltagare

05an borde ju inte ha smalare skärmar iaf 🙂 Tackar för väldigt snabba svar och bra förslag!

p_ilis
                  Deltagare

Glömde att jag valsat in skärmkanterna bak men de är väl redan ”invalsade” på 05:an? Precis som du säger så borde de ju inte vara mindre plats i hjulhusen..

/Peter

pannan
                    Deltagare

Du får plats med 245:or utan att valsa.

Precis som Yonaz sade angående VOLK CE28N så är det ett givet val. Säg till om du är intresserad så skall jag se vad man kan få för priser på både 18″ alternativt 19″. När man beställer ifrån Volk måste man alltid lämna handpenning då fälgarna görs på beställning.

En uppsättning ligger runt 30-35.000 kr.

mvh
                      Johan

Lefty
                      Deltagare

18″ och 19″ vill jag inte ha 🙂 Volk är snygga men alldeles för dyra, köper hellre lite billigare fälgar som fortfarande är snygga, lätta och handlar rejäla däck + soppa.

Den fälg som lockar mest för stunden är denna:

http://www.tirerack.com/images/wheels/ssr/swap/ssr_typec_rs_anth_ci3_l.jpg

pannan
                        Deltagare

18″ och 19″ vill jag inte ha 🙂 Volk är snygga men alldeles för dyra, köper hellre lite billigare fälgar som fortfarande är snygga, lätta och handlar rejäla däck + soppa.

Om du bara skall ha 17″ så finns det ju en mängd att välja mellan. Rota är ju prisvärda och relativt lätta. Annars har du ju Speedline Corse riktigt fina.

Sasse
                          Deltagare

Varför välja dom när SSR Type C finns? 🙂

pannan
                            Deltagare

Varför välja dom när SSR Type C finns? 🙂

Tycker inte ens dom kommer i närheten av ett par riktigt Speedline Corse. Speedlines motorsport fälgar är ren porr.

Sasse
                              Deltagare

Smaken är som the butthole, som tur är? 🙂

Lefty
                                Deltagare

Han säger bara sådär för att han köpte mina gamla Speedline 🙂 :+

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.