SSC Allmänt snack Allmänt småprat Söker akut efter dagis/dagmamma i norra Stockholm

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Vi ligger riktigt illa till gällande dagisplats åt vår son Max. Vi har flyttat till annan kommun och eventuellt kommer vi inte få behålla dagisplatsen i Danderyd där han går nu. Vi har flyttat till Vallentuna men både där och i Danderyd är det långa köer och det ser riktigt mörkt ut att få plats. Vi vet inte riktigt vad vi skall göra och om det skiter sig riktigt blir det kanske så att jag eller Kristina får vara tjänstledig för att vara hemma med Max. För att klara ekonomin måste då den blå bilen säljas.

För att slippa ur denna knipa behöver vi en dagisplats, gärna i eller kring Vallentuna men egentligen kvittar det var. Det spelar ingen roll om det är kommunalt eller privat, allt är av intresse! Är det någon som känner någon som jobbar som dagmamma? Någon som har någon idé eller annat som kan hjälpa oss?

Vallentuna kan betala Danderyd för att Max skall få gå kvar men det finns inga garantier för att Danderyd skulle acceptera detta. Gör de inte det och Vallentuna inte kan erbjuda en annan plats så känns läget ganska hopplöst.

Jag försöker se positivt och hoppas på en lycklig lösning men Kristina är mer eller mindre knäckt. Inte blir det bättre av det händer samtidigt flytten för oss och en i släkten har fått en allvarlig sjukdom. Jobbigt värre. 🙁

Vectorm12
      Deltagare

fy fan vad trist att höra alien, tyvärr så kan jag inte hjälpa dig i norra stockholm men skulle det skita sig fullständigt så kan jag alltid snacka med en av mina grannar som arbetar som dagmamma om en temporär plats här i södertälje.

Niklas
        Deltagare

Södertälje, ja det är ju bättre än inget. Även om det blir lite väl långt att lämna/hämta från Vallentuna. 😉

Vectorm12
          Deltagare

JO jag är väl medveten om det, min ex flickvän bor där… blev många långa turer därimellan…:-(

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.