Tjejen och jag skall som bekant flytta till Stockholm i höst och därför blir det till att säga upp hyreslägenheten i Göteborg. Jag tänkte bara kolla om det finns någon stackare som letar en lägenhet så kan vi istället hyra ut den till dig istället för att ge den till bostadsbolaget som hyr ut den till en ny hyresgäst.
Det handlar om en 3a på 70kvm, andra våningen, inglasad balkong utan större skador. Katterna har rivit lite tapet på några ställen men det är ju inte hela världen. Med lägenheten följer två parkeringsplatser i flerbilsgarage varav en är i bur.
Området är schysst (mycket barnfamiljer, hälften gammelsvenskar, hälften nysvenskar), vi har inte haft några problem under de åren vi har bott där. Den enda incidenten som hänt är i garaget där några nötter slangade bensin från bilarna som inte stod i bur. Trappen vi bor i är lugn.
Lägenheten med parkeringsplatserna kostar ca 5000kr (exakt belopp kan jag kolla upp om du är intresserad), då går allt till hyran, dvs du betalar inget till oss för att få hyra lägenheten.
Det är dock snabba ryck, vi måste meddela om vi vill säga upp lägenheten denna månaden, dvs senast onsdag.
Observera att vi endast kommer att ge lägenheten till en person som vi känner är en schysst person eftersom vi är ansvariga för den som flyttar in. Barnfamiljer och par har förtur.
Adress: Topasgatan, Västra Frölunda