Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    wajid.jalil
    Deltagare

Tjena boys and girls,

Jag är ny här på gruppen och jag tänkte kolla om ni hade något till min pärla,

Jag söker bland annat:

Avgassystem + Downpipe minsta storleken är 3 tum,
      Stänkskydd
      Dumpventil som passar till bilen direkt så att de e bara o skruva fast den,
      Spridare,
      Tändstift

jag söker en bränslepump som är anpassad för 400+ hk för då satsar jag på uppgradera bilen från 300hk original till 400+ så jag vill börja redan nu och köpa lite grejer,, har ni tips på vad man behöver så är det bara och höra av sig,

Tack för Hjälp,

Vänliga hälsningar,
      Wajid Jalil

Adelante
      Deltagare

JRM’s steg 1 som innebär fullt turboback avgas, bättre soppapump, nya tändstift och insatsfilter ger ca 350hk med en mappning. För att komma över 400 måste du säkerligen byta turbon..

http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim/jrm-steg-1-impreza-sti-11-13-ej25

Går nog alltid och ringa dom på JRM så hjälper dom dig säkert. 🙂

wajid.jalil
        Deltagare

Jo absolut det vet jag, har läst men jag vill byta o fixa jobbet själv så fixar dom mapningen själva, så de e drf jag söker dom sakerna, vill inte köpa nytt avgassystem kostar fan över 13k så de e drf jag kollar upp det här:)

Tack för svar:)

Javiisst
          Deltagare

Det går nog få ut 400 I motor utan byta turbo. vet inte hur det är med nyare sti men vet att 05 06 07 har jag det sett på

wajid.jalil
            Deltagare

Det går nog få ut 400 I motor utan byta turbo. vet inte hur det är med nyare sti men vet att 05 06 07 har jag det sett på

men hur mycket pallar motor? vad är det man behöver byta mer än dom grejorna som jag har nämnt? skulle vara tacksam om jag fick veta det för jag kommer satsa på 400hk+

Zlasher
              Deltagare

men hur mycket pallar motor? vad är det man behöver byta mer än dom grejorna som jag har nämnt? skulle vara tacksam om jag fick veta det för jag kommer satsa på 400hk+

Har hört att det kan gå att puscha orginal snurran till runt 370-380 kusar på e85.
                Ringlandet är det svagaste i motorn. Iaf på 08-12 modellerna, och jag tvivlar på att subaru uppgraderat något internt sen dess.
                Jag rekommenderar inte att du puschar den längre utan att ha smidda saker i maskin. Eller så kör du tills det rasar och uppgraderar innehållet då.
                Men du lär inte komma över 400 hk utan att byta turbo tyvärr.
                Den toppmatade laddluftkylaren ska klara 450hk+

Börja med ett steg 1 hos Jrm, lovar dig att du kommer älska bilen, Blir som en helt ny kärra.
                Speciellt med Launch Control och Flat foot Shifting=)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.