› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Söker hjälp med flyttning av vårt bohag
- Detta ämne har 38 svar, 1,823 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2005 kl. 12:00 #101477
thorlake
DeltagareHehe, era tokiga djevlar.
Man har lite knak i ryggen fortfarande helt klart.
Hade packat klart, jo jag tackar jag.
Säger som Mats sade: BUAAAHHÄÄÄÄÄÄUUUHUUUÄÄÄÄH!!!!! 😀Hoppas att ni får det bra i nya kåken Äljen å hälsa familjen!
Trevligt på det hela taget!
14 november, 2005 kl. 13:01 #101484AudiAnders
DeltagareJag hitta kattfan uppe på torktumlaren.
/aa.
16 november, 2005 kl. 09:02 #101496Niklas
DeltagareTusen tack för hjälpen! Utan er så hade jag nog hållt på fortfarande att dra ut grejor från förrådet. 😉
Flög på en hejdundande förkylning på kvällen efter flytten. Troligen har man burit på det ett tag och nu när all spänning inför flytten gick ur en så blossade allt upp. Inte riktigt kry än men bättre. Hade tänkt att allt skulle vara uppackad i måndags men så blev det inte, hjärnan ville men kroppen sa nej.
Katten hittade Anders direkt så fort han tittade in i tvättstugan, där har hon säkert legat hela tiden.
Vi får se när middagen blir aktuell, först skall vi som sagt få i ordning allt där hemma. Kristina och jag funderar på om vi skulle köra en kombinerad jul- och tack-för-flytthjälpen-middag. Då blir det i början av december, annars väntar vi nog till efter julhelgerna och kör det i januari.
Än en gång, tack för all hjälp!
19 december, 2005 kl. 06:19 #101464Manor
DeltagarePerfekt! Vi behöver starka män, men även sånna pappersflyttare som dig Mats. 😉 😀
Mittåt Äljen, min fru jobbade inte lördagen utan endast söndagen den 13/11 (sista dagen de har öppet). Jag kan med andra ord ställa upp längre än till 12:00 om så behövs :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101461Manor
DeltagareAlien, när smäller det? Jag kan komma med släpkärran om det bara fungerar för resten av familjen. Det går ju att få på lite prylar på den.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101462Manor
DeltagareAlien…tyvärr ser det ut som det skiter sig för mig :-(. Lilla-frun jobbar även den helgen, och vi har en ny busig valp hemma som måste passas. Jag kan tyvärr inte låta farmor & farfar ta ansvar om både barn och hund(ar).
Det finns fortfarande en chans att frun inte jobbar denna helg, och det är att det är för kallt för att kunna ha greyhoundrace (hon jobbar på Greyhound racing i Åkersberga)…eller att jag kan hjälpa till med något innan 12:30, eller efter 16:30. Hojta till om du tror att det behövs.
mvh Mats N
PS. Min släpkärra har fått ”vingar” och befinner sig hos mina svärföräldrar. Det låter dock inte som om den behövs, eller?19 december, 2005 kl. 06:19 #101463Manor
DeltagareFörhoppningvis klarar vi oss med aset till lastbil som nästan ser ut som ett australiensiskt ”road train”. 😮 :)Har sagt till Strat att vara på plats vid 0830 så vi kan sätta igång tidigt. Så slänger vi in så mycket vi bara kan få in i bilen. Kommer väl ta någon timme att få ner och få in möbler och sånt i bilen. Så om du kan hjälpa till fram till 12 hade det varit perfekt även det. Är tacksam för all hjälp även om det bara är under en kort stund. Inte så skoj att stå där helt själv, vilket jag ifs inte kommer att bli men ändå. 😉
Tjohej…mellan 08:30 fram till 12 fungerar säkert :-).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101465Manor
DeltagareSweet! Men kom vid 0830 så får vi se hur länge vi behöver hjälp. Har vi tur är vi klara vid 1200 men jag tvivlar. ;)Nu när vi verkar bli ett gäng behöver jag kanske inte ta upp allt från förrådet i förväg. Tror vi kan tömma det hyffsat snabbt när vi är ett gäng. Om AudiAnders kan hjälpa till så är vi med Ozo och AK sju starka välhängda killar, kanske det blir fler om vi har tur. :DSen får vi se hur vi gör i Vallentuna. Vilka som behöver följa med dit. Om det behövs hjälp där så känns det logiskt att MatsN är en av dem som åker dit då du bor där.Kommer bli ett grymt gäng som får käka Subarumiddag i Älgfamiljens nya gryt! 😀 :9
Yo !
Inte bor jag i Vallentuna inte…det är ju ExOrdis som bor där ju (och Öhlins-Stefan!!?). Själv bor man i en skärgårdskommun i Roslagens mjuka och varma famn…med andra ord Åkersberga :).
Vis av erfarenheter så tar det alltid längre tid att flytta än vad man tror. Nu har ju ni hyfsat nyligen flyttat så det ska väl vara rensat på det mesta onödiga krimskramsprylarna som man samlar på sig… Se till så att alla smågrejor är packade i kartonger, det är väl det viktigaste. Att hålla på och slå in glas och tallrikar i tidningspapper på flyttdagen är ingen höjdare…eller bära ut en miljard krukväxter…eller packa ner böcker från bokhyllor…eller koppla isär PC och stereopryttlar…eller…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101467Manor
DeltagareOm ni inte hittar till vår port är det enklast att ni är på OKQ8 vid Mörby Centrum (percis längs med E18) vid 08:00 så följer ni med mig därifrån när jag hämtar lastbilen.
Jaha…här kapas sovmorgonen med ytterligare en halvtimme :*.
Ny tid är alltså 08:00 lördagen den 12/11 på OKQ8 Mörby Centrum. Är det macken på höger sida när jag åker mot stan…avfarten innan Danderydssjukhus?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101466Manor
DeltagareÄr det 08:30 vid Statoilmacken som gäller Alien?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101471Manor
DeltagareTyvärr får vi skjuta fram julmiddagen som även skulle vara en tackmiddag åt alla er som hjälpte till med flytten. Det var planerat till den 17 december men pga dödsfall i släkten kommer vi åka på begravning under den helgen. Vi får istället vänta tills början på nästa år och samtidigt passa på att Alien fyller 27.
…tro inte att du får någon födelsedagspresent bara 😛 :D.
Trist att höra om ett dödsfallet, begravningar tillhör ju inte det roligaste man kan vara på precis :-(.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101470Manor
Deltagareden garanterat roligaste flytten ja vart med om, har inte garvat så här mycket på länge! tack grabbar! hoppas du ommer trivas i nya lyan äljen =)
…fast den första anblicken av Äljens förråd fick en att självdö en smula inombords ;-)…men även detta utrymme kunde tömmas med hjälp av lite sång och glada tillrop.
Hoppas att ni trivs på det nya stället, och att katten kom tillrätta.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101469Manor
DeltagareAjl bi dere!Mätz, inte gnälla.Jag har IT:at hela veckan också med både feber å ont i halsen. ;)*Hundögon*JAMEN TYCK SYND OM MIG DÅ!!! x( :+
Inget gnäll utan en 😉 i slutet. F-n man får ju sovmorgon ändå till 07:00 :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101468Manor
DeltagareDå börjar det närma sig flyttdax. Lördag morgon 08:00-08:30 är det som gäller. Ni som kommer vid 08:00 kan möta upp mig vid OKQ8 vid Mörby Centrum, eller så åker ni hem till oss, Mörbydalen 25.Sen får vi se när vi kommit till rätta i huset och kan bjuda er alla på en middag som tack för hjälpen.Så vi ses på lördag!
Kan man parkera utanför dig Äljen?
Jag försöker dyka upp vid OKQ8 runt 08:00…fast man känner sig lite trött i ögat efter en veckas hårt IT-slit ;).Väl mött / Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101497Niklas
DeltagareTyvärr får vi skjuta fram julmiddagen som även skulle vara en tackmiddag åt alla er som hjälpte till med flytten. Det var planerat till den 17 december men pga dödsfall i släkten kommer vi åka på begravning under den helgen. Vi får istället vänta tills början på nästa år och samtidigt passa på att Alien fyller 27.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.