Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Bjorviken
    Deltagare

Hej!

Jag är och har länge varit på jakt efter en gc8 och tänkte att detta kan vara värt ett försök då jag är rätt kräsen.

Då det har varit min dröm sedan 10 år tillbaka att äga en Impreza GT så har jag med åren klurat ut hur den ska vara.

Den ska vara en årsmodell -99 eller 00 och givetvis den typiska Subaru blåa färgen. Den ska även ha taklucka. Stora STI vingen och STI baklampor är ett plus!

Så skriv vad ni har att komma med så kollar vi på det 🙂

Värt att tillägga är väl kanske att jag ligger i 60-65k prisklassen!

Zew
      Deltagare

Min kompis tänkte sälja sin. Kolla in den här: http://www.garaget.org/?car=244925
        Har för mig att han vill a 90k för den man jag ska dubbel kolla

Bjorviken
        Deltagare

Min kompis tänkte sälja sin. Kolla in den här: http://www.garaget.org/?car=244925
          Har för mig att han vill a 90k för den man jag ska dubbel kolla

Den ligger ju redan/har legat på blocket! Dock inte intressant ändå,eftersom jag vill ha en blå !

puttep
          Deltagare

Tycker du ska lägga större vikt på bilens skick än färgen. Subaru har dålig lack även när dom är nya, och en 12-13år gammal har knappast fin lack vid det här laget.. 🙂 Dom flesta är mer eller mindre rostiga, och mycket hellre “fel” färg än en i “rätt” färg som är upprostad… Anser iaf jag. Det är ju inte helt lätt att hitta vettiga GT oavsett färg… Vinge och sånt krafs ska inte vara avgörande när man köper bilen, rost, miltal, och allmänt skick är långt mycket viktigare.

Jag hittade min ögonsten på blocket efter ca 1 månads spaning, en blå gt 9500mil på mätaren, helt orginal förutom 3″ ferrita system och sti vinge. Visst små stenskott osv men i övrigt i väldigt fint skick. Fick beröm på Subaru verkstan 🙂 detta va oxå min drömbil år 2000 då jag va 15 år. 12 år senare har jag en 🙂

Bjorviken
            Deltagare

Jag hittade min ögonsten på blocket efter ca 1 månads spaning, en blå gt 9500mil på mätaren, helt orginal förutom 3″ ferrita system och sti vinge. Visst små stenskott osv men i övrigt i väldigt fint skick. Fick beröm på Subaru verkstan 🙂 detta va oxå min drömbil år 2000 då jag va 15 år. 12 år senare har jag en 🙂

Jag söker också, men har gjort det sedan november. Fanns två intressanta ute då men båda blev sålda. Jag har inte bråttom att hitta en, och jag vill inte förstöra hela grejen genom att köpa en i fel färg.. Då väntar jag hellre lite längre, hinner ju även spara ihop mer pengar då!

Givetvis är skicket viktigt som attan, men blå ska den vara, sen tar vi det därifrån 🙂 vinge osv är ju somsagt bara ett plus! Givetvis inget som skulle hindra mig från att köpa en bil!

En annan fråga när jag nu har fått lite fart i tråden – om man sedan vill mappa bilen när man nu fått tag i en, så är det la avgas hela vägen som gäller? Eller räcker det med annan downpipe och catback?

Janne248
              Deltagare

En annan fråga när jag nu har fått lite fart i tråden – om man sedan vill mappa bilen när man nu fått tag i en, så är det la avgas hela vägen som gäller? Eller räcker det med annan downpipe och catback?

Nu när du köpr din bil är mer diskutioner i “Köpes” ej aktuellt.
                Flyttar din fråga till rätt kategori.

Länk till ny tråd.

Bjorviken
                Deltagare

Nu när du köpr din bil är mer diskutioner i “Köpes” ej aktuellt.
                  Flyttar din fråga till rätt kategori.

Länk till ny tråd.

Har ej köpt än, var bara en fråga för vetskapens skull. Ber om ursäkt om det var mot reglerna!

Bjorviken
                  Deltagare

Är det verkligen så ont om GT’s i Sverige? Det ligger seriöst 5 st vettiga på blocket varav 2 är fel årsmodell med gamla motorn och fronten osv.. Man blir ju lite ledsen !

Bjorviken
                    Deltagare

Jag kollar Blocket nästan varje dag av ren nyfikenhet för att se vad det finns på marknaden och enligt mig är det sällan man ser någon vettig bil, det mesta är ju sopiga eller halvsopiga bilar för överpris.. Och bilar som ser halvsopiga ut på bild brukar vara katastrof i verkligheten…

Jag citerar mig själv:

Står fast vid min åsikt att man inte ska välja bil efter färg i första hand… Eftersom det inte är så lätt att hitta fin oavsett. 😉

Har sett och förstått det nu lite mer också! Men som du säger, halvsopiga till överpris…
                      Får hoppas att utbudet ökar framåtnvåren 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.