SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Söker kopplings schema till new age Sti samt sti/gt utan dccd!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Just try
    Deltagare

Behöver lite hjälp igen!

börjar bli dags att koppla in min dccd pro box i bilen.
      Jag söker efter kopplings scheman till en newage sti med dccd.
      Är det någon som ligger på något av dessa eller kanske rent av båda?
      Tycker att det borde gå att hitta på nätet eller? Har sökt en del men måste troligen vara helt usel på att leta på nätet.
      Vill någon vänlig själ länka till sidor med scheman på så vore det helt grymt. Jag behöver egentligen inte ett schema för hela bilen utan viktigast är den delen där kontakten mellan lådan och bilen sitter.
      Det jag behöver veta är vad kablarna från min orginal kabelstam går till ( 4st kablar ), en borde vara till backljus kontakten men vad är dom andra till? Samt vilken färg/position är till vad. På min nya låda newage sti låda med dccd är det 6 st kablar. Dom två extra måste vara till dccd men vilken färg positon är till vad?

Tacksam för all hjälp jag kan få med detta.

Mvh Magnus

Kvarnis
      Deltagare

För själva styrningen är det bara 2 kablar, framgår det inte vad kablarna till boxen ska kopplas in till?

En borde mycket riktigt som oskar säger kopplas till handbromsen men vill minnas att det bara är att plygga i kontakterna sendan de 2 extra trådarna får gå till styr ecu.
        övriga trådar vilka det nu är får kopplas till kabeln stam etc
        här finns en del
        http://www.northursalia.com/techdocs/techdocs.html

Fricke.w
        Deltagare

Skicka mig din e post så har jag nog de du söker, har koplings schema på dccd 2006 sti om de duger.

MVH
          Fredrik

Just try
          Deltagare

Härligt med ert engagemang.

Kablarna från själva dccdpro boxen är inte problemet.
            Dom är i olika färger och det var med instructioner på vilken som är vilken.
            Kabeln till handbromsen, samt plus och minus till boxen och den till reglaget för regleringen är givna. Det jag är osäker på är är dom två som går till själva lådan. På lådans kontackt är det 6 st stift. 2 st är till dccd styrningen ( troligen dom två längst till höger om man tittar framifrån, men jag är inte säker ) . Sen är det 4 st stift kvar i den kontakten och jag har 4st kvar från min bils orginal kontak. 2st är troligen till backljuset, men vilka två av dom 4? Sen till sist undrar jag vad dom två sista kablarna är till? Verkar inte vara någon som riktigt vet detta. Men jag har två kvar från min orginal kontakt och två på den nya lådans kontakt. Då jag inte vet vad dom går till känns det dumt att få dom fel.

Mvh Magnus

SPiKE
            Deltagare

Om du tittar in i kontaktstycket framifrån med ”spärrläppen” uppåt så har du dccd på det första paret till vänster, neutral-lägesgivare i mitten och backljus längst till höger. Neutral-lägesgivaren är inget som används annat än till bilar med farthållare.

//Spike

Christian S
              Deltagare

kanon bra henke, då ska vi nog kunna koppla in dccd:n snart:)

kan meddela att magnus bil funkar kanon bra och ska snart upp och mappas, sen blir det åka av när man fått upp laddtrycket lite:D

Just try
                Deltagare

Härligt!

Du är bra att ha Spike!
                  Som Christian skrev funkar bilen kanon!
                  Ser fram emot att få köra lite i sommar.

Om du tittar in i kontaktstycket framifrån med ”spärrläppen” uppåt så har du dccd på det första paret till vänster, neutral-lägesgivare i mitten och backljus längst till höger. Neutral-lägesgivaren är inget som används annat än till bilar med farthållare.

//Spike

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.