SSC Allmänt snack Allmänt småprat Söker lite kunskap !

• Detta ämne har 32 svar, 2,609 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av Tpalm.
Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    Tpalm
    Deltagare

Ok … allt är relativt .. köp liknande i Sverige !
      S1 va ju semi cloesed, med andra kolvar smidda Sti stakar,vev m.m ..
      så helt org är d ju inte … men håller m.. verkar vara lite för lite skillnad !

Får se va de säger om ett cloesed … är ju bättre men som sagt.. är rädd för att det blir lite för dålig kylning!

Men vi får se … ska prata med dem i veckan … sen får vi se vilket d blir !

Kvarnis
      Deltagare

ok … bra att veta .. pekar på att det blir ett Semi cloesed 2.5 från Crawford… tror jag kan få problem med värme i ett closed !

Enda anledning nån inte skulle rkommendera ett cdb är att dom inte tillverkas längre !

Fundera varför Crawford race motorer är/har varit cdb

Beroende på vad du är ute efter för effekt så kan jag säga så här

~450Bhp lr mindre funkar på ett standard EJ257
        över det så bör det bytas stakar och kolvar.
        +550Bhp så skulle jag definitivt satsa på nya foder om du vill att det ska hålla nån längre stund.

Du bör tänka på att i Usa åker mer lr mindre med Ej257 toppar lr toppar som är matchade mot EJ257

Sen får du sklija på Usa och Svenska hästar 😉

Btw vem har inbbilat dig problem med värme i cdb, ska du ha effekt lär du ändå köra med oljekylare,race termostat+ bättre kylare.

Det som brukar hända är att ej257 överhettar.

Tpalm
        Deltagare

du har kanske rätt…

Men valet känns som det står mellan gruppe S GS600 motor och Crawfords S3 … båda två ska vara pålitkiga up till 600 hp …

Frågan är vilken som är att föredra !

MVH Palm

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.