› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › SÖKES: Impreza till filminspelning i STOCKHOLM
- Detta ämne har 41 svar, 2,860 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
HAEN.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2007 kl. 22:21 #111769
STIred
DeltagareGillar hon bilen så hade jag räknat ihop dekalernas kostnad, trailerns kostnad, förlorade inkomsten och slängt på en 3-4tusen minst typ utöver det. Jag menar passar det inte får hon väl säga vad de är beredda o betala…
27 februari, 2007 kl. 07:58 #111792Niklas
DeltagareTja, vad vet jag vilken budget de har att röra sig om. Det enda betalda jobbet jag gjort med bilen var 1000kr för att låna ut bilen i några timmar vid fotografering. 🙂
27 februari, 2007 kl. 09:00 #111779Pasi_k
DeltagareTja, vad vet jag vilken budget de har att röra sig om. Det enda betalda jobbet jag gjort med bilen var 1000kr för att låna ut bilen i några timmar vid fotografering. 🙂
Ska dom göra en reklam film såå har dom nog en väldigt stor budget..
Vad kostar det inte med TV-Reklam tid?27 februari, 2007 kl. 09:09 #111793Niklas
DeltagareTvivlar på att Kista Galleria som sänder sin reklam i TV4 Stockholm (lokal-tv) har någon enorm budget avsatt för att modifiera om bilar till deras reklamfilmer. Men vad vet jag…
27 februari, 2007 kl. 09:53 #111780Pasi_k
DeltagareTvivlar på att Kista Galleria som sänder sin reklam i TV4 Stockholm (lokal-tv) har någon enorm budget avsatt för att modifiera om bilar till deras reklamfilmer. Men vad vet jag…
OM det är såå så har dom nog redan tagit vatten över huvudet…
VI får väl se om det kommer nått bud och om NI får see en subba på lokalTV.. 😛27 februari, 2007 kl. 12:52 #111770STIred
Det här handlade väl om lite mer än bara fotografering…. Bara ta i lite så ser man vad de är beredda o ge sen 😉
27 februari, 2007 kl. 14:28 #111794Niklas
DeltagareSant, det handlar om flera bilder satta i en serie så de bildar en illusion av att det rör sig. Vi kan kalla det för ”film”. 😀 :+
27 februari, 2007 kl. 16:31 #111771STIred
DeltagareTänkte snarare på den förlorade inkomsten, trailerhyra, etc. Reklamfolket lär ju inte veta exakt vad hans lön är eller vad dekarlerna kostar etc, däför tyckte jag han kunde ta i lite när han ger det totala priset sen vad av priset står för vilken del behöver man inte specificera 😉
27 februari, 2007 kl. 16:54 #111786Addson
DeltagareJag sa 5k men det dom kunde erbjuda va 2k! Jag tackade för mig då.. Alldeles nyss ringde dom igen o hade möte med producenten o vem vet dom kanske nappade.. känns ändå kanske inte lönt.. Isf.. Torsdag hämta trialer o hämta bilen i garaget 1 mil bort o ta bilen till verkstaden för av montering av dekaler samt tvätt. fredag åka till lidingö för the shoot o vara där mesta delen av dan. Sedan åka o lämna bilen i garaget o sen lämna tillbaka trialen.. Länns sådär… 🙁 🙁 vad tycker ni???
27 februari, 2007 kl. 18:39 #111781Pasi_k
DeltagareJag sa 5k men det dom kunde erbjuda va 2k! Jag tackade för mig då.. Alldeles nyss ringde dom igen o hade möte med producenten o vem vet dom kanske nappade.. känns ändå kanske inte lönt.. Isf.. Torsdag hämta trialer o hämta bilen i garaget 1 mil bort o ta bilen till verkstaden för av montering av dekaler samt tvätt. fredag åka till lidingö för the shoot o vara där mesta delen av dan. Sedan åka o lämna bilen i garaget o sen lämna tillbaka trialen.. Länns sådär… 🙁 🙁 vad tycker ni???
Försök skriva nått papper om nått skulle ske såå får dom stå för kostnaden..?
Annars är det väl upp till dej?
En erfarenhet är väl nästan aldrig fel.?Känns det fel såå hoppa det….
27 februari, 2007 kl. 20:58 #111765Yonaz
Deltagare2000:- för 4h och bra exponering av sin bil. Reklamfilmen kommer sändas rikstäckande.
Jag förstår att man inte vill krångla med trailer och avställd bil men någon Stockholmare borde kunna hjälpa Kim?
//J
28 februari, 2007 kl. 02:37 #111772STIred
DeltagareVar det 2k utöver kostnaderna för trailer, förlorad inkomst, etc. eller var det totalt? Om det var totalt då är det jävligt lite tycker jag.
Är det utöver de andra kostnaderna, svårt o säga, håller med Pasi, det är upp til dig du vet nog bäst själv om du tycker det är värt eler inte 😉
28 februari, 2007 kl. 06:51 #111761simo
DeltagareHar inte STOR Slaksson erfarenhet av sådana här saker…de sprängde la hans isbil härom året 😀 😀 😀
/U
28 februari, 2007 kl. 07:57 #111795Niklas
DeltagareSTIred: Man kanske skall se detta som något skoj som man kan berätta för barnbarnen istället för att tänka det som ett extra jobb.
Jag fick inget betalt av mitt jobb när jag tog ledigt en fredag för att åka upp och titta på Svenska rallyt.
Tycker man detta är skoj så gör man det, annars ger man fan i det. Det är ingen som krävs att just den bilen skall användas. Det är frivilligt. Hade jag haft en silverfärgad bil och möjlighet så hade jag nog garanterat anmält mig som intresserad. Men om bilen varit i småbitar i England så hade jag inte krävt att produktionsbolaget betalar ihopmontering, frakt till Sverige, trailer, missad inkomst och sveda och värk.
Har den generelle SSIaren fått hybris tro? 😛
28 februari, 2007 kl. 08:43 #111760OzO
DeltagareHade blåpilen varit en silverpil hade jag lånat ut den direkt mot bensinersättning… :*
/G
_____
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ::::: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.