SSC Annonser Köpes – Delar Sökes: någon som kan svarva bromsskivor.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Patrick P931
    Deltagare

Jag söker efter någon som kan svarva 4 bromsskivor i Stockholmsområdet. Om denne person även kan slitsa ”göra spår” i skivan alt. hål blir det ett plus. 😉

Alla tips uppskattas.

🙂
      Patrick

Gyver
      Deltagare

http://www.rolleslitz.se/ Har ingen erfarenhet av han dock, men sett han nämnas några gånger på rejsa.nud—0.o—b

Patrick P931
        Deltagare

Perfekt! Det var honom jag ”sökte” men jag hade för mig att han befann sig ute på landet tidigare.

Iofs är han inte direkt billig… så fler tips tas gärna emot. 😉

🙂
          Patrick

TomK
          Deltagare

Perfekt! Det var honom jag ”sökte” men jag hade för mig att han befann sig ute på landet tidigare.

Iofs är han inte direkt billig… så fler tips tas gärna emot. 😉

🙂
            Patrick

Kolla med Bil & industribromsar i Bromma.

Patrick P931
            Deltagare

Tack för tipset!

Fick ett annat tips om att kolla ebay, och visst farao kan man få helt nya framskivor slitsade eller borrade eller både för typ £100 – inkl frakt…

Mao blir det billigare för mig att köpa ett par nya skivor än att svarva och slitsa mina nuvarande. :rolleyes:

Men, hur är kvaliteten? ”Made in UK”, är det bra det med tanke på hur deras bilindustri ser ut. 😉

pettsun
              Deltagare

bromsskiva som bromsskiva, bara dom är runda så är de bara att slå till för de priset 🙂
                Du Patrick har du nån koll på om den är samma bromsbelägg och skivor på Forestern som WRXen av samma årsmodell?

Patrick P931
                Deltagare

Jag är osäker. Det logiska vore att det är samma skivor och belägg, men wrx har väl 4-kolvs ok till skillnad från Forester orginalbromsar?

Samma skiva och belägg men olika ok?

Kolla om det är samma artikelnummer på t.ex. mekonomen. 🙂

Patrick P931
                  Deltagare

Får man Brembo orginal om man köper här på mekonomen? 1290 kr st för framskivor, iofs inte slitsade.

johan_gt
                    Deltagare

bromsskiva som bromsskiva, bara dom är runda så är de bara att slå till för de priset 🙂
                      Du Patrick har du nån koll på om den är samma bromsbelägg och skivor på Forestern som WRXen av samma årsmodell?

Det är samma skivor och belägg som på en GT 99-00 men vet inte om de är samma skivor på WRXen men TROR det.

timpO
                      Deltagare

Har svarvat av en och annan bromsskiva på jobbet, lämna iväg till närmaste verkstad så får du det fixat. Inte precis någon rymdforskning… 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.