Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Satte på en solfilmsstreamer på en Impreza igår och det var ju inte så svårt så om någon vill ha en streamer av solfilm på framrutan eller på sidorutorna och inte vill göra det själv så kan jag hjälpa till för en billig peng.

Bakrutan vet jag inte om jag vågar mig på då den är så himla böjd i alla tänkbara riktningar.

Material får ni stå för själva, mitt tips är solfilm från BILTEMA. Billigt och fullt tillräckligt. För bästa solskyddet välj en svart film…tycker jag. 🙂

100kr/h för montering och det tar under en timme per ruta skulle jag gissa.

Niklas
      Deltagare

Permanent solfilm, något annat skit skulle inte jag sätta på.

EDIT: Skär efter kanterna, om det är möjligt så går man ner lite under gummilister.

Manor
        Deltagare

…är det den tjockare återmonterbara solfilmen från Biltema (40:-) som du rekommenderar. Den var lätt att få dit, men lossnade när man stängde dörren…det kanske fungerar bättre med de andra modellerna.

Lossade du innerklädseln också, eller kapade du solfilmen längs med listen?

mvh Mats N – ”solfilmen sitter nu i nedrkant på sonens rumsfönster…det blev bra :).

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.