Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Noah
    Deltagare

Har problem med läckage sollucka in i bilen.
      Läcker in vatten med andra ord. Vad kan det vara?

Mumin
      Deltagare

Troligen är vattenavrinningen tät så vattnet stannar kvar eller har du en skadad list eller liknade.

Noah
        Deltagare

HM! Det är 4 dräneringshål de fungerar dvs vattnet går ut men ändå läcker det in i bilen??? Det enda jag kan se är att listen runt luckan vid ena hörnet ej går ner helt perfekt som motsatta sidan Tycker ändå inte det skall ge sådan effekt om så är felet.

Finns det ingen annan orsak????

epoxxy
          Deltagare

HM! Det är 4 dräneringshål de fungerar dvs vattnet går ut men ändå läcker det in i bilen??? Det enda jag kan se är att listen runt luckan vid ena hörnet ej går ner helt perfekt som motsatta sidan Tycker ändå inte det skall ge sådan effekt om så är felet.

Finns det ingen annan orsak????

Jag hade även en död taklucka så jag rev ner hela innertaket (akta alla plastspännen för all plast runt taket) Då kunde jag se avrinningsslangarna.

Plockade lös dom en och en och blåste i dom för att se vilken det va stopp i.

Den som det va stopp i fick möta kompressorluft, och “thump!” så va proppen borta 😉

Av någon anledning började luckan fungera samtidigt, men det var nog pga att den va dåligt använd under sin livstid.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.