SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Sommardäck 2012

• Detta ämne har 6 svar, 1,506 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av yngwie.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    yngwie
    Deltagare

Har ni några däck att rekommendera. Har just beställt nya 18×8 fälgar, men behöver däck med. 🙂 Har varit inne lite på michelin. Vad ska man köra 225/40 eller 235/40 tro?

Fricke.w
      Deltagare

Beror ju på vad du ska göra med bilen 🙂
        Med 225 blir de ju yterst lite stretsch på däcket, så kanske inte helt optimalt om man ska köra nå bana eller liknande, men till vardags duger de hur bra som helst, annars 235 som du säger.
        Fick tag på Toyo proxes 245/35 för 1600:- stycket, å de tycker då jag var ett jäkla bra pris hos europadack.se

yngwie
        Deltagare

Beror ju på vad du ska göra med bilen 🙂
          Med 225 blir de ju yterst lite stretsch på däcket, så kanske inte helt optimalt om man ska köra nå bana eller liknande, men till vardags duger de hur bra som helst, annars 235 som du säger.
          Fick tag på Toyo proxes 245/35 för 1600:- stycket, å de tycker då jag var ett jäkla bra pris hos europadack.se

Jag ska bara använda den till vardags. Så de blir inga r-däck iaf. Då kör jag på 225:er, räcker för mig. 😀 Frågan är bara vilket märke man ska köpa.

Adam K
          Deltagare

I tidningarnas däckstester vinner Continental premiumcontact nästan varje år. Men Michelin pilot sport (3) som tvåa. I år var det CPC5 som vann, men när jag skulle köpa däck kunde inte min däcknasare ens beställa det (blev CPC2).
            Ett bra alternativ för en svänga-bil är Continental sport contact, starkare sidor för bättre svänga-egenskaper.
            Bridgestone re70 är ett sportalternativ till.

Snåla inte på däcken ,det är bara riktigt riktigt dumt. Det ÄR skillnad!

goffemannen
            Deltagare

Hade ja köpt nya däck nu så hade jag valt mellan följande som ja tror funkar lika bra. Priserna ligger mellan 1300-1500kr/st. Är nog lite billigare å köpa på camskill.co.uk

Continental Sportcontact 2 el 3 el 5
              Michelin Pilot Sport 2 el 3(finns dock inte i min dimension 215/45 R17, men finns i 225/40 R18 och uppåt, hade PS2 på min förra bil och va kanon nöjd med dem)
              Goodyear F1 Assymetric 2
              Bridgestone Potenza RE050A ( har dessa på bilen just nu)

yngwie
              Deltagare

Tack för tipsen!

Var hur nöjd som helst med mina pilot sport 2 till evon. Så det är möjligt att det blir Michelin igen. Men ska spana lite på Continental med.

yngwie
                Deltagare

Det blev Continental SportContact 5 225/40-18. Blir spännande att pröva.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.