SSC Annonser Köpes – Delar Sommardäck: 235/45-18, Conti/Pirelli/Michelin. och/eller monteringshjälp

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Patrick P931
    Deltagare

Sådärja, nu då jag har fixat fälgar är det dags för däck.

Som en del i min ”marknadsundersökning” tänkte jag kolla om någon här har bra kontakter och kan fixa bästa däcken till bästa priset. Som bekant skiljer sig priserna extremt mycket och det är en stor möda att behöva ringa runt.

Jag söker efter 4st sommardäck från Continental alt. Pirelli alt. Michelin i dimensionen 235/45-18. Självklart så färska som möjligt.

Jag söker även däcksmonteringshjälp i Stockholmsområdet. Det bästa vore att köpa både däck och få monterat på samma ställe, men ifall det inte går behöver jag monteringshjälpen iaf.

Alla tips uppskattas.

🙂
      Patrick

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Däckonline.se, där kan du beställa så de skickas till verkstaden som kränger. Ingen kan konkurrera med deras priser.

Steewe
        Deltagare

Däckonline.se, där kan du beställa så de skickas till verkstaden som kränger. Ingen kan konkurrera med deras priser.

I Sverige är det säkert så. Personligen köper jag alla mina däck från camskill.co.uk. Värt en titt.

/Stefan

Patrick P931
          Deltagare

Beställde precis från Tyskland. Lika bra att göra sig redo för sommaren redan. 😉

Conti Sport Contact 5, 235/45-18. Sparar drygt 1000 kr på 4 däck ink frakt jämfört med däckonline, tillräckligt för att få ”betald” montering.

http://www.idealo.de = Tyska prisjakt.

🙂
            Patrick

Patrick P931
            Deltagare

Och idag kom de. 🙂

Tillverkade v.48 2012 så det känns bra och fräscht.

Kollade snabbt på Camskill och det hade faktiskt blivit lite lite billigare! Ca 200 kr (till) hade jag sparat, mest p.g.a. billigare frakt. Bra att veta till nästa gång man handlar. 😉

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.