Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    james
    Deltagare

Tjena
      tänkte kolla med er vilka Sommardäck ni kan rekommendera ?
      har hört bra om Nangkang NS-2 & Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

eller har ni något annat bra tips ?

kör 215-45 17″

Med vänlig hälsning

edbe
      Deltagare

Det beror ju på vilka egenskaper du värdesätter. Prova söka lite också så ska du se att det finns en massa skrivet om detta innan

james
        Deltagare

vill ju ha bra bromssträcka och bra våtegenskaper,grepp i kurvor, ljudnivå spelar mindre roll 🙂

markan
          Deltagare

Tjo. Jag kör med pirelli p7 på min wrx. Redigt bra på blött å torrt men kanske lite bullriga… men då somnar man iaf inte :p dom fick förövrigt bästa betyg i nån eu test nyligen 🙂

Fjordling
            Deltagare

Köpa mina?

Jag köpte nya Continental SportContact 215/45/17 till min WRX 2006 i september. De få milen jag kört dem har jag varit väldigt nöjd. Jag gjorde en hel del research innan och ville ha “top notch”-däck för vardagsbruk (bra på torrt och blött, bra livslängd. Ljud och förbrukning var mindre viktigt).

Nu försöker jag sälja dem då jag behöver nya sommarfälgar och det verkar lättare att hitta snygga Rota i 18″ än 17″. De satt på WRX originalfälg, men nu är däcken lösa. Har lagt en annons på detta forum under Säljes – Delar.

http://www.motormannen.se/common/docs/Motor/Sommardacktest_17-tummare_2013.pdf

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.